GB nyheter 2013

Ok, då har jag fått provsmaka på samtliga nyheter från GB! Och vad tyckte jag om dem?
 
Daim Strawberry - Jag har aldrig varit förtjust i glass med jordgubbssmak då jag alltid tycker det smakar konstgjort, jag tycker mer om vaniljglass med rippel av jordgubbssås istället vilket jag tycker de borde ha gjort på denna. Alldeles för sötsliskig!
Rox Dino Foot - En glass med vanilj-och chokladglass. Enkel, bra storlek och god smak. Kommer barnen gilla tror jag!
Blåbär (laktosfri) - Som att äta vispad grädde med blåbärssylt. Riktigt god! Stort plus att den är laktosfri dessutom.
Solero Exotic - Frisk, fräsch och gillar man exotiska frukter så kommer man älska denna. Jag skulle föredra att endast äta överdraget i form av en isglass istället.
Marabou - Vaniljglass överdraget med marabou´s mjölkchoklad. Behöver jag säga mer? GOTT som tusan!
Kingis (laktosfri) - Åter igen här en klassiker med choklad och vaniljglass. Även denna laktosfri som är super!
Cornetto Popcorn - Om man som jag älskar kombinationen sött och salt så är denna en given vinnare. Den salta colasåsen i mitten är riktigt god, men minus för att det är rispuffar på toppen istället för riktiga popcorn.
Magnum loving kiss - Vaniljglass med sötade tranbär, skogsbärssås och mini-maränger överdraget med mörk choklad. Min favorit av alla!
Magnum first kiss - En créme brulee-glass (med små karamelliserade sockerbitar) och kolasås doppad i mörk choklad. Tyvärr alldeles för sött även för min smak, men är man en brulee-lover så går den ner!
 
(Ps. det kommer ut 3 Magnum Kiss-glasser till under våren, bl.a en med chokladglass och brownie-bitar och en som smakar äppelpaj!)
 
Sämst: Daim Strawberry
Bäst: Marabou, Magnum Loving Kiss, Cornetto Popcorn
Kommer definitivt köpa igen: Magnum Loving Kiss
 
 Och kommer några bilder från eventet, när man skulle hem fick man proppa en kylväska med HUR många glassar man ville! :-)
 
Sommar-rummet
 
Exotiska rummet.
 
Jag måste försöka mig på food-art alltså!
 
Dinosaurie-rummet där man kunde kela med ödlor som Jonas Wahlström tagit med sig från Skansen.
 
 Och sen slutligen Magnum Kiss-rummet där man kunde ta pussbilder i en photobooth.

Kommentarer
Postat av: hejcattis

Vad många nyheter vad kul!

Postat av: pilla

Vilket kul event!

2013-02-21
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Anonym

Wow så goda smaker har det inte varit något år, eller ja dem låter goda i alla fall =)

2013-02-21
Postat av: Elin

Men gud vad gott!! Marabou-glassen skulle sitta fint ;)

2013-02-21
URL: http://keylin.blogg.se/
Postat av: Helen

Snälla, snälla, snälla Kelly - kan inte du söka till "Hela Sverige bakar"? Jag såg att man kunde söka till nästa säsong och jag tänkte direkt på dig! Jag älskade det programmet och en som jag skulle älska att se där vore du!! :-) Du skulle garanterat vinna!!

2013-02-21
Postat av: Hanna

Vad kul att få testa glassar!

Postat av: Jenny

Va? Attans att Crème Brûlée inte var god! Blev helt till mig när jag såg den på din insta, och sa just till en vän att jag hoppades på just karameliserat socker för känslan. Har provat Lindt choklad med samma smak och saknade då "knäcken". Men fattar att det kan bli för sött. Kul med fler laktosfria glassar. Jag som måste ta piller för att kunna äta "vanlig" glass hurrar för laktosfria glassar. Väntar på att Ben and Jerrys ska börja med laktosfritt! :) Trevlig helg!

Svar: Jag åt den igår igen och då var jag mer sötsugen och sugen på glass, DÅ var den supergod faktiskt så jag tar tillbaka mitt negativa omdöme :-)
Kelly

Postat av: Solrosen

Kelly! Vem vann kryssningen? :)

Svar: En vinnare dras i veckan :-)
Kelly

2013-02-22
Postat av: Annster

Vad roligt.
De såg riktigt gott ut :)

2013-02-22
URL: http://annster.se
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Oh, kul att se nyheterna! Magnum loving kiss låter jättegod, tror den kan bli en favorit hos mig också :)

Postat av: Elly Persson

GÅr det bra att jag skriver om glassarna i min blogg och länkar hit? :)

2013-02-23
URL: http://www.ellypersson.se
Postat av: MY VESTLUND '

mums!

2013-02-26
URL: http://WWW.MYVESTLUND.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback