En guide till Cocoppa

Tack vare den fantastiska appen Cocoppa kan man ändra sina tråkiga ikoner till valfria söta. Här nedan är min display på min iPhone och en steg-för-steg guide hur man gör.
 
 
Obs! Funkar endast på appar, url-länkar och enstaka telefonkontakter och då de fungerar som "bokmärken" så radera EJ era ursprungliga appar utan placera dem på en annan sida bara. Funkar tyvärr ej på standardapparna som telefon, meddelanden och kamera t.ex.
 
 
1. Ladda ner (gratis) appen Cocoppa och bläddra genom de ikoner som finns. Tryck på den ikon du vill ha och välj "Set up link".
2. Då du ska ersätta en app, välj "App Search".
3. Sök efter appen du vill ersätta, i det här fallet  skriv "Instagram" och sök. Klicka på Instagram i listan.
4. Nu ska du döpa vad din ikon ska heta, och i detta fallet Instagram. Tryck sedan OK.
5. Nu kommer det upp en ruta som frågar om du vill fortsätta till Safari. Tryck YES.
6. Tryck på symbolen med pilen som bilden uppmanar.
7. Välj "Lägg till på hemskärmen".
8. Vänta några sekunder tills ikonen poppar upp i sin fulla storlek. Sen namnger du åter igen vad din ikon ska heta. Jag lade till en rosett här. Välj "lägg till".
9. Din fina ikon läggs till på din display och du välja sen vart du vill ha den!
 
Lycka till! ♥

Kommentarer
Postat av: emma

hur får du safari att bli så? vad söker man på? :)

Postat av: Kelly

emma: Den rosa Safari-ikonen som jag har här är i själva verket en url-länk till Google, då den riktiga Safari-ikonen (som är en standard ikon) ej går att ändra tyvärr.

2013-02-06
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Erica

Det står bara att jag måste registrera mig eller logga in? Måste man göra ett konto?

Svar: Hej, ja du måste bara skapa dig ett användarnamn och så så att du kan spara ikoner du like:ar på din profil m.m. Men så fort det är gjort behöver man aldrig logga in igen, utan appen öppnas per automatik varje gång.
Kelly

2013-02-06
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: Marie

Hej Kelly! Tack för tipsen :)
Jag blev helt förälskad i din bakgrundsbild!!! Vart har du fått tag på den? :)

2013-02-06
Postat av: Kelly

Marie: Bilden hittar du i ett inlägg lite längre ner, så scrolla bara neråt och spara den ;-)

2013-02-06
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Ebba och Celia

Skulle vara jätte kul om du skulle kunna kolla in på våran blogg! Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer

Postat av: P

Kul app

Postat av: M

Hej!!
Jag undrar vad du har för kalenderapp?
Ha en bra dag!!

Svar: Den heter "MinKalender"
Kelly

2013-02-07
Postat av: M

Tack! Du har gjort det superfint :)

2013-02-07
Postat av: Julia

Hej
När jag söker efter vissa appar som jag vill lägga ikoner på, så hittar jag dom inte! Ex. iTunes, AppStore, anteckningar, kamera o.s.v.
Vet du varför? För jag ser att du har ex bytt ikon på din kamera!

Svar: Det är tyvärr inte alla appar som finns i Cocoppa, som t.ex alla svenska appar. Min kamera-ikon är i själva verket en kamera-app.
Kelly

2013-02-07
Postat av: Pernilla

Vad fint, roligt att kunna ha det lite mer personligt :)

Postat av: d

får bara conected failed varje gång ja ska göra något... dessutom hur gör amn med de ikoner som heter på svenska som meddelande tex

Svar: Som jag skrev så fungerar det tyvärr inte på standardapparna som telefon, meddelande och safari m.m. De jag har är url-länkar, telefonkontakt och min safari är i själva verket en länk till Google.
Kelly

2013-02-07
URL: http://dornas.devote.se
Postat av: Jossan

Vad fint det blev! Jag försökte ladda ner appen men jag hittar den inte alls när jag söker på den på android market, vad gör jag för fel?

Ha en bra fredags kväll.
Mvh Jossan

Svar: Tack! Oj, tyvärr vet jag inte vad som kan vara fel då?
Kelly

Postat av: Agnes

Det där blev jätte snyggt! Men hur ändrar man till baka?:D

Svar: Om du inte vill ha kvar dina söta appar så är det bara att radera dem, eftersom de endast är bokmärken!
Kelly

2013-02-09
Postat av: Bella

Jag har lyckats fixa alla appar som finns i appstore men när jag försökte med meddelande och telefon så funkade det inte,hur gör man då? Kan du inte visa hur man gör på något sätt? :)

Svar: Som jag skrev så fungerar det tyvärr inte på standardapparna som telefon, meddelande och safari m.m. De jag har är url-länkar, telefonkontakt och min safari är i själva verket en länk till Google.
Kelly

2013-02-10
Postat av: Maja

Är det laglift och så att bli medlem där? Funkar nämligen inte annars för mig.. :)

Svar: Yes, det är gratis och helt lagligt! Det är bara en vanlig app :-=
Kelly

2013-02-10
Postat av: Emma

Jag har exakt samma problem som Bella. Skulle du kunna hjälpa och visa oss kanske? :)

Svar: Som jag skrev så fungerar det tyvärr inte på standardapparna som telefon, meddelande och safari m.m. De jag har är url-länkar, telefonkontakt och min safari är i själva verket en länk till Google.
Kelly

2013-02-11
Postat av: Jossan

Hej igen:) (skrev ett inlägg gör 5 dagar sedan)
Jag har försökt igen men jag undrar hur appen ser ut.

Svar: Hej, den heter "CocoPPA", finns ingen annan som heter likadant, så det är bara att söka på namnet :-)
Kelly

Postat av: Jossan

Nu är jag här igen... Det börjar bli en vana:)
Finns den appen till android?

Svar: Ingen aning tyvärr! jag har endast testat på min iphone.
Kelly

Postat av: Emelie

Men är ni tröga eller?! Det fungerar inte på STANDARDAPPARNA, jävla idioter! Läs inlägget innan ni kommenterar!!!!

2013-02-16
Postat av: Ella

Man kan ta standarappen där man skickar sms fast istället så skriver man in sms:// på URL :)

2013-02-16
Postat av: Agnes

Hejsan!
Jag älskar verkligen detta med Cocoppa, men det funkar inte för mig!
Jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel! För jag följer instruktionerna helt och hållet, och jag måste bara säga att dina instruktioner är super bra! Men då jag kommer till den punkten då jag ska lägga till appen på hemskärmen, går det inte. Det kommer inte fram likadana alternativ som på din bild, och då jag trycker lägg till på hemskärms knappen, då vill den lägga till min google, som jag är inne på på Safar, för tillfälleti. Om du förstår hur jag menar. Kan det ha med att göra med att jag har en 3GS? Har verkligen testat allt jag kan komma på att testa, men inget funkar! JAG BLIR GALEN!
Tacksam för svar :3 :)

2013-02-17
Postat av: Linnea

Kan du göra ett inlägg där bra loppisar/ second hand finns? För jag älskar att handla begagnade kläder för då får man liksom nått unikt (alltså det andra inte har men ändå väldigt fint) och till ett strålande pris (oftast). Skulle vara jätte kul om du kunde tipsa om sånna ställen.

2013-02-25
Postat av: Klara

Hej!
Jg får upp ikonerna på min hemskärm men när jag hr in på de blir det bara vitt. Mina "vanliga" sopar ser fortfarande ut son de ska från början. Ska det vara så? Om inte, hur ska jag få det att fungera?

2013-02-27
Postat av: Klara

Hej!
Jag får upp ikonerna på min hemskärm men när jag går in på apparna blir det bara vitt, mina riktiga appar är likadana och fungerar som vanligt. Jag kan inte heller placera ikonerna uppipå mina "riktiga" appar. Hur får jag det att fungera?

2013-02-27
Postat av: Alina

Hej 😊
Lite problem m musik appen hittar inte appen musik och kan inte göra något, vet du hur man fixar det?

2013-03-10
Postat av: Hanna

Denna app är ett virus, efter ett tag går inte telefonen att låsta upp. Detta hände både mig och flera vänner, ladda inte ner den!

2013-03-27
Postat av: sarah

tack vare dig kan jag nu du är bäst har alltid velat göra det här

2013-04-18
Postat av: Adina

Hur gör man för att få så till tex kamera?

Postat av: Tove

De går inte att trycka på pilen

2013-08-31
Postat av: Miia

Kan man få tillbaka den "normala bakgrunden"? Eller kan man inte alls?

2013-12-14
Postat av: Estelle

Hur får man appen till engelska? Jag har japanska och jag fattar inte det!

2014-01-14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback