Hair

Jag får många frågor om vad jag använder för produkter till mitt hår. Jag som bloggat sen 2007 har fått hem säkert 100-tals olika hårprodukter, men det är endast vissa märken som mitt hår har tyckt om.
 
Tresemmé (den lila serien för torrt/skadat hår) - Jag använder deras schampo, balsam, inpackning och använder alltid deras värmeskyddande spray när jag inte känner för mina naturliga lockar och vill fönstyla håret.
Maroccan Oil - Med denna smörjer jag in mina toppar efter tvätt (om jag låter mitt hår självtorka) eller efter föning. Håret blir mjukt, glansigt och lent utan att bli fett.
Silicea kiseltillskott - Tar 1 kapsel om dagen.
 
Andra kanske inte upplever att dessa är bra, men för mig och mitt hår som är torrt och tjockt och skadat sen tidigare blekningar/färgningar har det fungerat perfekt och håret har växt som bara den. Till nästa sommar har jag uppnått min drömlängd :-)
 
Bild från i somras då håret började sätta fart. Åh, vad jag saknar sommaren och att vara fint solbränd.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag saknar också sommaren och att ha en riktigt härlig bränna, man känner sig ju mycket fräschare på något sätt!

2012-10-19
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: C

Men du glömde ju hårfärgen! Vilken? Hur? Vad?
Har letar som en tok i ditt arkiv, vet att jag läst det förut.
Mega-snygging!!

2012-10-20
Postat av: Pudding

Var köper du Silicea?

2012-10-20
Postat av: Ella

Saknar också sommaren... Tressemme ska jag också prova... Har också torrt hår... :)

2012-10-21
URL: http://www.sottochsalt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback