Sweets for my sweet. Sugar for my honey.

Kladdkaka, lussekatter, brownies, chokladbollar, halfbaked-glass, rostat bröd med ett tjockt lager Nutella och sylt......mmmmm!

"Hej, jag heter Kelly och är sockerknarkare".

Det är många goda fantasier som pågår i mitt huvud, men är inne på 3e dagen nu och jag har lyckats hålla mig strikt till dieten. men det är verkligen inte lätt och min sockerabstinens är skrämmande. Stunder då jag lämnas själv hemma på kvällen uppenbarar sig lömska tankar som "ingen behöver ju veta något, jag svullar loss endast denna kväll, diskar efter mig så inga spår syns och börjar om imorgon igen" dök upp.

Men så är det ju mig själv jag gör detta för och ingen annan, och ingen skulle ha bli mer besviken än jag på mig själv ifall jag föll för frestelsen. Jag har redan börjat gå ner i vikt dessutom :-D

Det har ju stått i media nu (ingen nyhet sen innan iofs) att det är bevisat att den längtan vi alla har efter kombinationen fett+socker kan likställas med heroinberoende och påverkar hjärnan lika mycket som kokain och heroin. Så det är inte underligt att jag är så här.

Jag är mitt under min avvänjningsfas och jag lider inte endast av tvångstankar om bakverk m.m., utan har även huvudvärk och lider av trötthet pga att kroppen inte får några sockerkickar längre. Men det kommer att avta och bli bättre...hoppas jag!

På lördag sker min första stora utmaning, då jag ska på ett barnkalas utan att röra ett enda bakverk eller tårta. Spännande! 12 dagar kvar...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh gud jag vet inte om jag skulle palla....

2011-11-16
Postat av: Jessica

Åh gud jag vet inte om jag skulle palla.... haahaa

Postat av: Jenny

Köp Krom på apoteket, det dämpar suget! Kram och lycka till! (jag är likadan)

Postat av: Christine&Paris

Haha! Nej gud, det finns för mycket gott som innehåller mycket socker ;)

Postat av: Charlotta

Keep up the good work! Du är stark, ge dig själv en klapp på axeln, det gör jag. Idag var jag på mitt första viktväktarmöte och hade gått ner 2,5 kilo. Gissa om jag blev taggad att fortsätta. Kom igen! Jag hejjar på dig, om du hejjar på mig? :)



Kram Charlotta

2011-11-16
Postat av: Lillis

söta gulliga du...

kan du inte lägga upp vad du tex äter morron-lunch-middag?

blev verkligen inspirerad... är 30 nu och som ni säger det är verkligen inte lätt att gå ner nu... hade varit supergulligt om du gjorde ... :D

2011-11-17
Postat av: Kelly

Lillis: Your wish is my command!



Jag kan göra ett inlägg om detta, men som ett exempel: igår åt jag t.ex 3 ägg till frukost, ugnstekta kycklingfiléer till lunch och äggröra och ett helt paket (200 g) rökta kalkonskivor till middag. Och flera glas vatten under dagen :-)



Började ju med detta i måndags och har redan gått ner 2 kg!

2011-11-17
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Nancy

Hej Kelly!

Mina systrar gick på den här välkända Duncun-dieten men redan efter en vecka fick de fruktansvärd huvudvärk, de blev helt orklösa och tappade koncentrationsförmågan, inte bra alls! De slutade med en gång. Så var försiktig, säger kroppen ifrån så bör man nog avsluta. Tänk på att hälsan går först! Jag tycker du är jättefin (precis som alla andra tycker) men förstår när man själv stör sig på dom här små kilorna som inte fanns där förut.



Mitt bästa tips är att äta sunt och röra på sig! :)



Lycka till!



Kram på dig



2011-11-17
Postat av: Lillis

TACK! Du är underbar!! Jag ska ta mig tusan börja!! :D

Kram!

2011-11-17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback