Nöjd


Under gårdagen var jag och mustasch-prydda WilleFotografiska museet och man blev oerhört inspirerad av att börja fota igen. Är verkligen nöjd över denna helg, har fått en hel del gjort och mycket har man skrattat ihop med underbara vänner.

Dessutom har jag kommit underfund med många saker jag måste ta tag i och tänka på. Enligt råd från en vis själ är jag min bästa vän och ska därmed ta hand om mig och inse att jag faktiskt är värd bättre. Bra saker händer bra människor, i slutändan iaf. Det finns ett ljus i tunneln, trots att det för tillfället är becksvart och tunneln är oändligt lång...


Kommentarer
Postat av: Everydaywords

Oj :-S Hoppas det löser sig vad det nu är. Kram från ett fan!

Postat av: Angel

känner också att det är becksvart MEN det finns ett ljus i tunneln,det vet jag.

2010-09-05
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: anna p

vad är det du jobbar med?

2010-09-06
Postat av: Jane

Stor kram till dig gumsi!! <3

2010-09-06
URL: http://felicitasblog.com
Postat av: Ellinor

Åh vad fin du är gumman!

2010-09-06
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tänk inte att det ÄR becksvart; tänk att det VAR becksvart.

Det har varit jobbigt, men NU har det vänt!

Med risk för att låta jätteflummig...

Men jag har gått igenom tuffa grejer senaste året, bland annat separerat med min stora kärlek i livet, trodde inte att jag skulle kunna andas igen.



Fick samma råd som du, älska dig själv, för ingen annan kommer någonsin att kunna göra dig lycklig, allt handlar om hur du känner för dig själv.

Så jag satte igång med projekt MIG, jag kapade band med vänner som bara gjorde mig ledsen, jag började plugga, jag började säga NEJ där det krävdes, och Ja där jag verkligen ville.

Dessutom, och det som hjälpte mig mest, började jag leva som att det som varit så jobbigt, det hände IGÅR, förr, livet var jobbigt förut, men nu är det alldeles utmärkt och precis som jag vill ha det.

Snabbt fick mitt liv en ny riktning; och största skillnaden till varför jag mår så bra, är hur jag tänker.



Min stora kärlek har jag återförenats med. Av olika anledningar kunde vi hitta tillbaka efter brejket.

Jag har nya drömmar och framtidsplaner och allt känns sjukt bra!

Du kan också, Kelly! Allt det där som var dåligt, det var igår, det! Idag är en ny dag!

Hejahejaheja!

Kraaaaaaam

2010-09-06
Postat av: Cissi

Och när allt känns hopplöst, tänk såhär:

Du är en av Stockholms finest, du är så jäkla snygg, den "nya" hårfärgen passar dig perfekt och vilka ben!!! Du verkar ha ett utvecklande jobb, du springer på kändisevent, du har en stor blogg, verkar ha många vänner och nära sådana, och alltid lika piffig med snygga kläder.

Dessutom har du ett starkt "varumärke" där du nischat dig på rosor, och som privatperson, är det ovanligt, kreativt och visar på en stark "jag"känsla.

I can go on and on..!

Livet är kort! Och ganska bra, ändå!?

2010-09-06
Postat av: Elin

Verkar vara många som har det tufft nu och självklart vill man aldrig att någon ska må dåligt men är skönt att veta om att man inte är ensam om att ha det tufft. Alla stöter vi på motgångar i livet, men de är dem som får oss att utvecklas. Det bästa rådet jag har fått är att se allt som faser, de kommer bli bättre men allt måste få ta sin tid, mår ja skit så måste ja få må skit... Och rådet som du själv skrev att ta hand om dig själv är nog det viktigaste oavsett vad man går igenom, för ingen annan än du själv vet vad du behöver för att du ska må bra igen, så var en egoist nu och tänk på dig själv, skit i vad andra tycker, de som är något att ha i sitt liv kommer att förstå. Hoppas du mår bättre snart <3

2010-09-06
Postat av: Magdalena

Fin bild!

Postat av: Lovisa

Jag har alltid gillat dig kelly. Jag har följt din blogg sen från första början och det är inte ofta jag lämnar spår sen hinner jag inte läsa alla bloggar man vill hellre haha ;) Handen på hjärtat verkar du vara sådan ödmjuk och go tjej. Önskade att fler såna bodde i närheten av mig. Tyvärr är värlen inte rättvis och hösten är grymt jobbig. Jag har ingen aning vad detta handlar om och jag är inte den bästa på att ge råd men jag är en jävligt bra lyssnare och skriver en bok om mitt bagage. Jag älskar att få ut känslor och tankar till ord. När min mamma tog livet av sig trodde jag mitt liv var kört och jag kämpar varje dag med att försöka komma över hennes svek och älska mig själv. Mitt bästa råd är skriv och tillåt dig gråta för någonstans kommer kraften tillbaka och försök se det fina med hösten. För första gången på länge tyckte jag björkarna var så fina nu. Jag har alltid tyckt att hösten är en pina men nu börjar känslan. " Nu får det fan vara nog. Det blir inte bättre att sitta här och gråta och känna sin själ gå i bitar i denna vilsna värld." Ibland undrar jag ofta. Hur fan orkar jag osv sen faller jag ihop i denna oändlig ångest. Men efter regn kommer solsken och någonstans är jag tacksam för livet för man vet aldrig vad som väntar sig bakom hörnet. Världens bamse kram till fina du :)

Postat av: Anonym

Jättefin bild. Ditt hår är supersnyggt.

2010-09-12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback