Balsam för benen


Då många av er läsare är rätt unga, kanske ni inte lider av detta problem. Men jag som närmar mig 28 år i sommar har märkt av att några få, tunna små blodkärl på benen har börjat träda fram. De är inte jättesynliga, men tittar man riktigt noga på vissa ställen så ser man dem.

Jag har tacksamt fått hem en ny produkt som har blivit mycket omskrivet på sistone, nämligen gelen Eteri som är en naturprodukt som hjälper till att sammandra, svalka ner och även lugna trötta ben med "kosmetiskt störande blodkärl". Innehåller aktiva naturämnen som aloe vera, alun, oljor från citron, tea-tree och lavendel mfl. och säljs på välsortade hälsokostbutiker och webshops.

Det blir skoj att testa, även om jag inte har så många synliga blodkärl, dessutom är det svårare att se när benen är solbrända men jag ska ge det ett försök. Kan vara en tröst för benen, då jag har som vana nu att tortera dem med epilatorn.


Kommentarer
Postat av: Emma

Kanske skulle testa, själv är jag 23 men jag har alltid haft synliga blodådror på benen. Hatar det verkligen, ser ju ut som ett jäkla pussel.

2009-06-11
Postat av: Madde

Var kan man köpa det?

2009-06-11
Postat av: Emma

Det där låter ju jättebra! Har hört att man lättare och snabbare kan få synliga blodkärl om man går och står mycket i sitt jobb. Det skadar ju aldrig att förebygga! Produkter gillar vi! :-)

2009-06-11
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Isadora

Om man vill förebygga på annat vis kan man spruta in ett skum! Det finns enbart en kvinna i Sverige som gör detta och jag har nyss varit där.

Postat av: Jojjo

Man kanske borde testa i förebyggande syfte, så man slipper på åderbrock som pappa när man är äldre =P

2009-06-12
URL: http://missdone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback