Sockerfri vaniljpannacotta

Vaniljpannacotta är en av mina favoritdesserter och variationerna man kan smaksätta och servera denna med är verkligen oändliga.
 
Recept (ca 4 portioner)
 
5 dl grädde
1 vaniljstång
1/2 dl steviaströ
2 gelatinblad
 
Lägg gelatinbladen i en skål med kallt vatten. Skär upp vaniljstången och skrapa ur fröna. Koka upp grädden med vaniljfröna och stången. När det precis börjat koka upp, tillsätt steviaströt och rör om. Krama ur gelatinbladen och lägg ner i grädden tills de lösts upp. Häll i portionsformar och låt stelna i kyl, minst 2 timmar.

Servera med färska bär och pimpa gärna lite extra med ätbara blommor.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fint du gör! Mer recept, tycker jag! :) Trevlig helg!

Postat av: Annster

Ser gott ut :)

2014-04-28
URL: http://annster.se
Postat av: Jenny

Man blir inte alls sugen ;)

Insta; myyy_dollhouse

2014-05-02
Postat av: Hanna - Min vardag som trebarnsmamma

Ser riktigt gott ut!

Postat av: Sandra

Hm, jag brukar inte ha nå socker i alls :o Men härligt med mindre sockerstinna efterrättstips ! :)

Postat av: Linda

Hej söta Kelly!
Hade varit kul att se hur du ser ut idag! Längesedan "du" var med på bloggen. Typ en dagens eller så. Kram!

2014-05-08
Postat av: Carl-Alfred

Smarrigt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback