Vad bjöd jag på?

 Som välkomstdrink bjöd jag på en flaska Nicolas Feuillatte champagne. Älskar min ljusstake och champagnehink som båda är loppisfynd.
 
Såhär mysigt såg det ut i det vackra skenet av tända ljus (foto taget utan blixt).
 
Förrätt: Antipasti med parmesan, bruschetta, mozarella-tomat och basilika spett, parma och oliver.
 
 
Varmrätt: Ugnsbakad (blev SÅ saftig och mör) kyckling med timjan på en bädd av rostade rotfrukter (rödbetor, palsternacka, rödlök och morötter) med en getostsås. En liten grönsallad till.
 
Och sen kvällens paradrätt - efterrätten! Alla tjejer fick varsitt litet kakfat (från Lagerhaus) med små mini-desserter. Jag gjorde allting själv förutom macaronen som köptes på Ladurée.
 
Kakfaten bestod av: Vaniljpannacotta med blåbär, chokladdoppad jordgubb, fruktsallad med ananas, mandariner och passionfrukt, chokladform med chokladpudding och hallon, macaron och en vaniljcupcake med cream cheese frosting pudrad med finmalda, torkade hallon.
 
Godaste och finaste flaskan med rosébubbel från Bottega. Är en beställningsvara från Systembolaget.
 
Ni skulle ha sett reaktionerna när jag sedan drog fram denna Magnum flaska (1500 ml), också den från Bottega. Vid det här laget kom min sambo Erik hem och även min vän Wille och Kenny (till deras stora förtjusning).
 
Geléhjärtan, osthjärtan och chokladhjärtan ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh Vart har du köpt det där osthjärtanen?:)

Svar: Finns i alla matbutiker nu! :-)
Kelly

2013-02-11
URL: http://itbotc.blogg.se
Postat av: mum

Wow Kelly. That was something!

2013-02-11
Postat av: emma

Alltså fina kakfat med kakor på.. Måste varit det sötaste jag sett någonsin! :')

Postat av: Lidingömamman

Åh, vilket dessertfat. Helt fantastiskt!

Postat av: Frida

Ser fantastiskt ut!

2013-02-11
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Annica

Gud vad du är duktig! Jättefint! Kan du inte lägga ut receptet på kycklingen?

2013-02-12
Postat av: Therese

Så fantastiskt fint!

2013-02-12
Postat av: Emma

Vad imponerad jag blir! Önskar att jag hade varit där. ;)

2013-02-12
Postat av: Hanna

Vilken underbar middag du ordnat!

Postat av: Linn

Hej undrar om den lilla silvriga kakfatet som du köpt på lagernas fortfarande kan köpas. Hittar tyvärr inte säljarna vet inte heller.

Svar: Jodå, den ska finnas kvar i deras sortiment. Kostar 129 kr/styck.
Kelly

2013-02-13
Postat av: Linn

Sorry. Menar Lagerhaus

2013-02-13
Postat av: chokladfreaks

Wow, finaste dukningen någonsin! Du har sån bra känsla för detaljer och alla efterrätter såg ju helt underbart goda ut!

Postat av: Lisa

Att gå på middag hos dig verkar ju vara rena drömmen :) Så otroligt duktig du är och så fint och gott allt såg ut!!

2013-02-28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback