Glutenfria lchf-frallor

Fick ett jättebra recept av min vän Jenny på goda frallor som är snälla mot magen och ett hälsosammare alternativ än vanligt bröd, speciellt om man lever på lchf. Dessa kommer jag absolut baka fler gånger då de går snabbt att göra också. Släng på några frön ovanpå, eller kanske lite hackade nötter och aprikoser i? Man kan variera i en oändlighet :-)
 

2 ägg
50 gr smör
2 dl fet yoghurt (10% fetthalt minst)
0,75 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 dl mandelmjöl
1 dl pofiber
2 msk fiberhusk
Linfrön
 
Vispa samman ägg, yoghurt, smält smör och tillsätt sedan de övriga ingredienserna. Låt smeten stå i ca 10-15 min så att degen sväller. Rulla till 6 st bollar, pensla på ett vispat ägg, strö över linfrön och grädda i 175 grader i mitten av ugnen 20-25 min eller tills de fått fin färg.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Vad goda de ser ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback