Barcelona med Freixenet

Här kommer några bilder från vår korta visit i Barcelona. Stort tack till Freixenet och Pretto PR för denna fantastiska resa vi fick uppleva!
 
Maria, jag och Madelene njuter av det söta bubblet Mia Moscato. Foto taget av Isabelle.
 
Vi blev verkligen bortskämda med utsökt mat. Andra kvällen fick vi äran att bli bjudna på en 19-rätters (!) på Guide Michelin stjärn-krogen Comerc24.
 
Vi åt middag med ingen mindre än den fantastiska Gloria Collell som är vinmakerskan som i samarbete med Freixenet har tagit fram Mia Moscato.
 
Mitt fina rum på Eurostars BCN Design. Självklart blev det lite shopping på VS i Arlanda på vägen.
 
Det hanns även med lite shopping på ZARA, vilket är ett måste då det är ca 30% billigare i Spanien. Tyvärr har jag inte kvar jackan då den var lite stor, men jag efterlyser gärna en likadan i storlek SMALL om någon har den, eller sett den i butik?
 
Vi besökte Freixenets vingård, där de framställer världens mest sälda cava.
 
Gloria Collell höll en vinprovning exklusivt för oss, där vi fick lära oss steg-för-steg hur man testar viner och hur man spottar rätt i hinken ;-)
 
Vi promenerade längs Ramblas. Här gäller det att hålla i handväskan, då just denna långa gata är ficktjuvarnas tillhåll.
 
Boquerian var helt otrolig, om ni är i Barcelona får ni INTE missa denna enorma matmarknad.
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise - Mamma till Noah

Åh vilken resa du ser ut att ha haft! Helt underbart=) De är du värd!

2013-04-30
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Sandra

Ser helt underbart ut !

Postat av: Helen

Åh vilka underbara bilder! Man blir verkligen ressugen.

2013-04-30
URL: http://www.pureretreat.se
Postat av: Em

Åh vad härligt det såg ut!
Jag har sett den vita jackan på Zara vid Kungsträdgården för någon vecka sedan, hoppas du hittar någon :)

2013-04-30
Postat av: Jenny

Det ser ju alldeles fantastiskt ut! Mina vänner är vinimportörer och jag hoppas att en dag få följa med dem till en av vingårdarna! :) Ser ut som om din resa ver en perfekt blandning av mat, dryck och shopping! Och 19-rätters, låter ju som drömmen!

Postat av: Jenny

Det ser ju alldeles fantastiskt ut! Mina vänner är vinimportörer och jag hoppas att en dag få följa med dem till en av vingårdarna! :) Ser ut som om din resa ver en perfekt blandning av mat, dryck och shopping! Och 19-rätters, låter ju som drömmen!

Postat av: GlamPuss USA

Gud vad harligt det ser ut! Skont att fa komma ivag lite ;) Snart kommer du hiiiiiiit (hoppas jag)! Pussssss schnygging!

Postat av: Petra

Fina bilder!

Postat av: mum

Härliga bilder kelly!

2013-05-03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback