The dinner

Här kommer några bilder på maten jag bjöd på i lördags, vill ni ha recept på något så är det bara att säga till :-)
 

Som välkomstdrink bjöd jag på champagne. Första gången jag drack detta märke och den var utsökt!


Förrätt: Det bästa jag vet - antipasti med parmesanost, oliver, mini-bruschettas, spett med tomat, mozarellakulor och basilika och sen parmaskinka som bara smälter i munnen.


Detta rödvin är helt fantastiskt gott!
 

Varmrätt: Då jag glömde ta kort från middagen, så kommer här en bild på "resterna". Jag gjorde köttfärsfyllda cannellonis med färska pastaplattor som jag rullade, som lasagne fast lite finare ;-) Till detta serverades sallad och bröd.
 

Efterrätt: Jag älskar att bjuda på mini-desserter och denna gång gjorde jag en hemmagjord mintchokladpudding, vaniljpannacotta med hallon (med en tricolor-chokladdekoration) och jordgubbar och blåbär.

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Herregud... jag vet inte vad jag ska säga. När får jag komma på middag hos dig? ;)

Postat av: Malin

Efterrätterna ser gudomliga ut! Skulle vara kul att få recept på dom :)

2012-09-05
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: Linnea

Kan du inte visa lite mer hur du gjorde dekorationerna? Du är så himla pysslig! :)

2012-09-05
Postat av: sanna

Recept på de tillsynes smarriga efterrätterna vore ju toppen!

2012-09-05
Postat av: Anna

Vilken fantastisk dukning och middag! Jag undrar vart du har köpt de fina underläggen som du har under tallrikarna? Precis i min smak!

2012-09-05
Postat av: ANNAWII ♥

Så duktig du är! hade gärna ätit middag hos dig hihi

2012-09-05
URL: http://annawii.blogg.se
Postat av: Anna J

Tar gärna receptet på dina Cannelloni

2012-09-06
Postat av: Jess

Vilken dröm att få äran att bli bjuden på middag hos Dig/er! Wow. Ser jätte fint och gott ut :-) Tack för inspirationen!

//Jess


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback