Tävla och vinn presentkort med ditt bästa cupcaketips!

Detta inlägg är i samarbete med Panduro Hobby.
 
I år firar Panduro Hobby 50 år! Under ett halvt sekel har hobbyföretaget arbetat med att inspirera människor till kreativt skapande. Panduro Hobby tillhandahåller 9 000 olika pysselprodukter.
 
Kreativitet är utvecklande, stimulerande och en källa till glädje. Det vill Panduro Hobby förmedla genom att ge sina kunder inspiration, praktiska tips och intressanta produkter till bra pris och kvalitet. Nu lanseras ett nytt sortiment av cupcakes med alla de tillbehör som behövs för att skapa fantasifulla bakverk, det enda du behöver tillsätta är färska ingredienser.

 

Nu kan du tävla med ditt bästa cupcaketips! Kanske har du ett bra tips för att göra dina cupcakes höga och fina? Har du förslag på spännande dekorationer eller har du några andra tips och idéer? För att vara med och tävla:

1. Gilla Panduro Hobby på Facebook 
2. Skriva ditt bästa cupcakestips i kommentarsfältet.

PRISER
1a pris: presentkort på 500 kronor hos Panduro Hobby
2a pris:
presentkort på 200 kronor
3e pris: presentkort på 200 kronor

 

Tävlingen avslutas 12 oktober och vinnarna meddelas via mail! (glöm inte att ange din mailadress!)

TÄVLINGEN ÄR NU AVSLUTAD OCH VINNARNA HAR KONTAKTATS VIA MAIL.

PS! Panduro Hobby vill gärna inspirera med sin Facebooksida, dela gärna dina cupcakebilder där för att inspirera andra!

 

 


Kommentarer
Postat av: pilla

Mitt bästa cupcake tips är att lägga i en dumle i cupcakesen, tillverka dem i miniformat i småkakeformsstorlek och självklart ta med dem och ge till vänner och bekanta när man går på fest istället för en blomma. Oslagbar gåbort present!

2012-10-05
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Jessica S

Mitt bästa tips är att se till att vispa smeten till själva muffinsen ordentligt med elvisp men smeten får inte på något sätt bli överbearbetad. När den är fluffig och porös, sluta genast vispa! Då har du världens bästa grund till din cupcake!

Postat av: Hannah

Gillat! mitt bästa tips är att alltid ha karamell färg framme för cupcakesen blir alltid mycket finare och mysigare att äta om dom får lite färg!! :)

2012-10-05
Postat av: Hannah

Oj glömde mejladressen [email protected]

2012-10-05
Postat av: Sussie

Mitt bästa tips för att lyckas med grunden till cupcakes - det vill säga muffins - är att använda en muffinsplåt. Då växer de på höjden och blir ordentligt toppade med en perfekt form istället för att flyta ut och bli platta :)

Muffinsformar finns både för vanlig storlek, mini och amerikanska.

Postat av: Sussie

ps. glöm inte att använda muffinsformar i plåten! De ser inte så trevliga ut annars och det finns ju formar i så många fina variationer. Dessutom blir det inte lika jobbigt att diska själva muffinsplåten ;)

Postat av: lillavild

Jag tipsar om att stoppa i fruktbitar av det man vill smaksätta själva muffinsen med. Cupcakes med smak av banan och chokladfrosting är ju en oslagbar kombo. Att då skiva en bit banan och trycka ner i smeten när man hällt upp den i formar ger en naturlig banansmak på muffinsen!

Har gillat på facebook :)

2012-10-07
URL: http://lillavild.blogg.se
Postat av: Sarah

Mitt tips är att ha i bär, det blir en fin, lite syrlig brytning mot muffinsen. Sen att toppa med en härlig frosting, kanske med vit choklad i, toppa med färska bär om det finns att tillgå eller lite härligt strössel (finns ju så mkt att välja på nu) och kanske en vacker blomma i sugerpaste. Glöm inte att ta en vacken form så är fikat klart och går enkelt att variera utifrån säsong!

Postat av: Minna

Mitt bästa tips är att våga testa! Variera genom att fylla dina cupcakes med lite allt möjligt. Skär ett hål, fyll med lemoncurd, bär, choklad, praliner... På med locket igen och spritsa frosting. Det blir alltid uppskattat med den lilla överraskningen i!

Postat av: Elin

Mitt bästa tips är att ha mindre formar och göra de i olika smaker så kan man äta fler än en. Man kan ha i vad som helst!

2012-10-08
Postat av: Linda

Gillar på FB
Använd alltid muffinsplåt.
Vispa ägg och socker riktigt pösigt, men vänd sedan försiktig ner övriga ingredienser. Annars kan de bli torra och kompakta.
För att göra ett hål i den färdiga muffinsen för att fylla med något gott tex fluff, lemoncurd, vaniljkräm etc så använd en äppelurkärnare.
Vill du färga tex muffinssmeten eller frostingen, använd pastafärger som är mre koncentrerade.

Postat av: Annia

Mitt bästa dekorationstips kommer här:

Baka chokladmuffins efter ett recept du gillar. När de är klara och har svalnat så smular du ner muffinsen i terrakottakrukor (nya såklart, storlek efter behag). Fyll inte upp till kanten utan lämna lite plats. Här fyller du sedan i (choklad-)frosting. Ta ytterligare lite muffinssmulor ovanpå frostingen.

Sen är det bara att använda fantasin!
♥ Ta grönt strössel som gräs.
♥ Orange "kolagodis" kan du forma som morötter och sätta myntablad överst - stick ner i "muffinsjorden" och du har ett grönsaksland.
♥ Stick ner en riktig blomma.
♥ Gör blommor och blad i marsipan eller sugerpaste.
♥ Gör maskar av godis eller marsipan/sugarpaste som kryper upp ur jorden

Ja...som sagt...det är bara fantasin som sätter stopp. Själv har jag letat efter bakformar i silikon som ser ut som krukor men tyvärr inte funnit några här på "hemmaplan", kanske en idé för Panduro att ta in?

/Annia

2012-10-08
Postat av: Camilla Hane

Om du har köpt extra fina mösntrade formar kan du först grädda i vanliga pappersformar.
För att sedanefter att muffinsen svalnat, ställa ned dem med papperformarna på i de "tjusiga" formarna.

Det blir alltså dubbla formar. På detta sett blir inte de fina formarna flottiga och kladdiga under gräddningen!

2012-10-08
Postat av: Anna

Hej,

Har gillat Panduro på FB.

Här kommer mina tips på bra cupcakes:
1. Använd en muffinsplåt och använd muffinsformar = fina och höga muffins
2. Smält choklad till topping funkar alltid. Kan blandas med till exempel Philiadelphia ost. Samt lite strössel som ger ett festligt intryck. Om du inte har en sprits hemma kan man använda en vanlig plastpåse som man klipper hål i och spritsa på. Lätt också att blanda ingredienserna direkt i påsen och sedan knåda. Inget kladd!
3. Ställ upp den på ett fint fat alternativ i en "muffinsträd".
4. Och till sist; Baka med glädje!

H/ Anna

Postat av: Viktoria

Hejsan:)
Mitt allra bästa tips är;
1. När cupcakes endast har ca 5min kvar att gräddas, ställ in en plåt med vatten, under cupcakes plåten. Då blir dom extra saftiga och får en fin färg!:) Värt att testas.

2012-10-09
Postat av: Maria

Kul med tävling!! Mitt bästa tips är att tillsätta kokos i smeten, då reser de sig kanonfint !

Postat av: Therese

Det har ju blivit jättevanligt med cupcakes nu så jag gillar att göra något lite annorlunda när jag bakar, så det inte bara blir "en till cupcake", tex baka den i en kopp- blir jättesött! Ett annat tips om man vill göra toppingen lite mer festlig är att fylla spritspåsen med två olika, parallellt, då blir den tvåfärgad:)

2012-10-10
Postat av: Emma

Gillat Panduro sedan länge :)
Mitt bästa tips; Låt fantasin flöda, den sätter inga gränser vad ens hjärna kan komma med för idéer.
Sj använder jag gärna engångsspritspåsar. På sådant sätt kan jag använda flera färger och mönster på samma Cupcake. Utan att hindras av "1 färg/mönster för har bara 1 spritspåse". Toppa din cupcake med något roligt strössel/topping. Eller varför inte för kokosälskaren, färga kokosflingor och strö över.

2012-10-10
Postat av: Anna

Gör en grundsmet till dina cupcakes, dela sedan upp smeten i olika skålar och smaksätt dem med dina vänners/gästers favoritsmaker! Dekorera dem även med garnityr/dekor som har en koppling till gästernas smak/personlighet/hobby el. likn.
Låt dina gäster få namnge sin "egen" cupcake, så känner de sig extra uppskattade! Gör gärna dina cupcakes i miniformar, så kan alla gäster smaka på varandras utan att bli för sockerstinna! ;-)
Som ett extra tips - jag brukar ofta mosa/mixa ner en banan i smeten som gör att mina cupcakes blir extra saftiga! :-)

2012-10-13
Postat av: Elin Pedersen

Mitt tips är att använda en glasskopa när man skopar upp i formarna. Perfekt, lätt och mindre kladdigt.
Det måste vara en sådan glasskopa som har en fjäder som gör att den åker ur. (Bild finns här: http://www.elinsbakficka.se/2012/01/08/cupcaketips/, kanske lättare att förstå vad jag menar då)
Tack för kul tävling!

2012-10-16
URL: http://www.elinsbakficka.se
Postat av: Sara

Vad jag förstod så avslutades tävlingen den 12 oktober...
När avslöjas vinnarna. Nyfikna ju :)

2012-10-16
Postat av: Kelly

Sara: Vinnarna har kontaktats via mail och vinnarna är Annia, Minna och Therese :-)

2012-10-16
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Louise

Mitt tips är att alltid ta lite extra fett,inte vara rädd för att mixa och matcha smaker.har använt ett och samma recept i många år under mitt cupcake och tårtbakande. Men fick ett nytt ägg och mjölkfritt av min väninna och vilken skillnad,man känner inte sig så där uppsvälld och mätt utan de var luftiga saftiga och goda så man gärna och orkade med att ta 2. Så mitt största tips är nog att inte låsa sig vid ett och samma recept!

2012-10-16
URL: http://fruwallen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback