Jag stödjer A Non Smoking Generation!

 
Igår tog jag med mina fina vän Jessica A Non Smoking Generations event på Clarion Hotel. Förutom en härlig fikabuffé fick vi lära oss om vad cigaretter innehåller, sanningen om tobaksindustrin och även vara aktiva i diskussioner. Vi fick se en film där bl.a. en liten 2-åring flicka i Malawi binder ihop tobakslöv (och därmed får i sig nikotin genom huden) och blev upplysta om hur utnyttjade och fattiga familjer får cancer av bekämpningsmedeln och knappt någon lön för sitt hårda arbete. Mycket gripande.
 
Jag feströkte tyvärr förr, men slutade helt och hållet Oktober 2010. Jag insåg helt enkelt att det jag gjorde mot mig själv och andra var helt fel och ångrar verkligen den rök som jag utsatte icke-rökare för på offentliga platser som uteserveringar, busshållplatser m.m. I efterhand har jag insett hur hemskt det är när man valt att avstå från cigaretter och så andas man ofrivilligt in dessa hemska ämnen, det händer faktiskt rätt ofta om dagarna. Blä! Jag önskar verkligen jag var lika klok då som nu, men jag har helt enkelt blivit visare med åren och stödjer fullt ut att man ska fimpa - för en bättre hälsa och även en bättre värld.
 
www.nonsmoking.se
 
Alla foton är tagna av Skugge&Co.
 
 

Kommentarer
Postat av: sophia

vad bra att du öppet stödjer det. jag har också rökt i massa år men slutat nu, känns så himla bra. känns som att man slösat bort en massa år (och massa pengar) på de där giftpinnarna...

2012-10-22
URL: http://misspetite.se
Postat av: inez

Hej! jag var också där, du fotar väldigt fint! :D

Postat av: Anonym

bra grej att stödja, och vilket underbart fika bord de bjöd på :)

2012-10-22
URL: http://bakedbym.blogg.se
Postat av: Monaco

how do you change your Blogger background into a picture?

Postat av: Kelly

Vad har du köpt dina svarta stövlar? Ser väldigt sköna ut? Letar efter ett par. Följer din blogg och kan vara säga att jag älskar den :-)

2012-10-26
Postat av: Kelly

Kelly: tack snälla! :-) mina boots kommer från Primeboots :-)

2012-10-28
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback