In the making

Satt och funderade på vad för slags höstiga kreationer i bakväg man kan göra och igår kom jag på några cupcakes som jag hoppas ska bli smarriga. Jag tror jag är ensam om denna idé då jag har i efterhand googlat för att försäkra mig om att jag är ensam om den, men man vet ju aldrig! :-p
 
Så vad sägs om vaniljmuffins med en fyllning av äppelkompott med vanilj och kanel, toppat med en ofärgad cream cheese frosting, dekorerat med hackade hasselnötter och slutligen ett hemmagjort chokladlöv?
 
Målet är att testbaka dessa så snart jag hinner i veckan, så håll utkik på bloggen!
 
Blir nog fint med dessa muffinsformar jag beställt hos Kakburken.

Kommentarer
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Mmm låter gott! Jag fyller år idag och ville bjuda på höstiga cupcakes, så det fick bli pumpa cupcakes med lönnsirapsfrosting..Mums = )

2012-10-18
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag brukar göra något väldigt snarlikt fast med kanel i cream cheesefrostingen och äpplena brukar jag steka i kanel, kardemumma, farinsocker, vaniljpulver och muskotnöt :)

2012-10-18
Postat av: Jennie

Åh något liknande åt jag på ett café här i Sundsvall häromdagen. Fast frostingen var svagt brunfärgad men annars lät det exakt likadant. Du blir i varje fall egen och speciell om du inte färgar frostingen :-)

2012-10-18
Postat av: Therése Henriksson

Hej Kelly!

Här kommer tips på en blogg & webbutik!

http://bakfnatt.blogspot.se

http://roligarebakning.se

Ha en trevlig helg!
/Therése

2012-10-19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback