Grillpremiär

Jag och några vänner valde att grilla och picknicka i Rålambshovsparken igår kväll, riktigt skoj var det men det blev rätt kallt när solen gick ner.

Var riktigt mysigt med årets första grillning och såååå gott! Visste ni om förresten att ICA har en grilljour som är bemannad av kockstudenter från Restauranghögskolan i Grythyttan som man kan ringa till (gratis) om man har frågor på hur man grillar ett speciellt kött eller vill ha bra tips?

Grilljouren har öppet kl 08.00 -22.00 måndag – söndag under v. 18-20 och 16.00-22.00 torsdag-söndag under v. 21-32 och nås på 020-47 45 51. Samtalen är som sagt gratis.


Våren är äntligen här och det firades med lite skumpa i solen.



Jag glömde haloumiosten :-(


Till efterrätt grillade jag färsk ananas och innan vi åkte rostade jag kokosflarn i en torr stekpanna. Egentligen ska man ha vaniljglass till, men då vi picknickade blev det vaniljkesella. Underbart gott!


Förutom lite skumpa blev det några Barcardi Breezers i olika smaker. Var faktiskt första gången jag använde papperssugrör och de är väldans söta, men de blir mjuka efter ca 5 min och går inte att dricka med till slut :-)


Fint ska det va när man picknickar! Korgen är en gammal trogen tjänare från Åhléns, fleecefilten från Plantagen och picknickfilten från Blomsterlandet.

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Gud vad härligt allt ser ut!

2012-05-01
URL: http://bastabea.blogg.se/
Postat av: HanneChan

Jätte vacker korg! Vill ha en sådan! :3

Postat av: Sandras Värld

Ser ju helt underbart ut!! Kram

Postat av: Jenny

Ja, jag såg det i Jennys blogg. Där jag kommer ifrån ligger nära Grythyttan. Härlig picknick!

Postat av: Emelie

Oh Gud det såg galet mysigt ut..

2012-05-02
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Lotta ♥

ser såå gått ut!

2012-05-02
Postat av: Anonym

ååh så mysigt det ser ut! :D ananas och kokos såg jag ett recept från typ ica häromdagen... lät väldigt gott! :D

2012-05-05
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Barnrum

Jag såg det i Designer dagbok. Där jag flyttar från är närmare skogen. stor picknick!

2012-05-31
URL: http://www.voxmobler.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback