Pink pops

Igår var en väldigt produktiv dag i köket, då jag förutom mina minimuffins även slängde ihop några cakepops. Förra veckan fick jag hem rosa choklad och var ju bara tvungen att leka lite med den. God var den också, smakade som vit choklad.

Denna gång testade jag att göra med Ballerina mintchokladkakor och det blev riktigt gott! Annars brukar jag göra med Ballerina kladdkaka. Som vanligt är det busenkelt att göra. 1 paket kakor mixas med 50 gr Philadelphiaost, rullas till bollar och doppas i smält choklad. Det enda som krävs är en stressfri miljö och tålamod :-)





Litet tips: Förbered rosetter och trä på pinnarna efter du doppat dina pops i choklad och strössel. Blir mycket lättare.





Klicka nedan för att lyssna på min radiointervju jag gjorde med Lotta Bromé om cakepops!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mums! Jag provar inte att baka dem, för då kommer de försvinna lika snabbt. Bikiniformen är MYCKET hotad! ;) Kram och trevlig helg!

Postat av: Louise

Jag gjorde ett försök till cake pops första gången du berättade om dem, men jag upplevde att själva "smeten" blev jättesalt och inte alls god, men ska det vara så? Hur smakar dina egentligen?

2012-05-18
Postat av: Blondie

Så fina :)

2012-05-18
URL: http://byblondie.se
Postat av: Kelly

Louise: Vad märkligt att du fick salta pops? Var noga med att använda philadelphias naturella färskost. Mina cakepops med ballerina kladdkaka jag gjort många gånger innan är nästan för söta istället, och smakar exakt som kladdkaka, inget salt alls? Lycka till nästa gång :-)

2012-05-18
Postat av: Carl-Alfred

Åh vad fina! :)

Postat av: donnasandra

http://mylittlelove.bigcartel.com/product/light-pink-stripe-treat-sticks

2012-05-18
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Sandra

Åh, vad jag gillade din röst! Och ditt brittiska uttal. Bra svar på frågorna! :) trevlig helg

Postat av: Hanna

Vad goda de ser ut!

Postat av: Hanna

Vart har du köpt dom dära vita formarna som ser ut som muffinsformar? Har alltid kört på ditt recept angående cakepopsen dom blir såå goda! :)

2012-05-20
Postat av: Hanna

Vart har du köpt dom dära vita formarna som ser ut som muffinsformar? Har alltid kört på ditt recept angående cakepopsen dom blir såå goda! :)

2012-05-20
Postat av: Emeliesbakverk

Åhhh,ser jättegott ut :) vet du om det rosa chokladen finns att köpa i någon affär?

Postat av: Sovrum

Jag gjorde en pionjär i blocket dyker när du äldsta berättade de dem, men jag kände att "deformeras" var riktigt salt, och inte alls bättre, men ska det vara så.

2012-05-31
URL: http://www.voxmobler.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback