Minty fresh

Igår var jag på ett trevligt kokos-event med Hoilstic på Yogayama. Förutom att äta snittar med kokos och dricka kokosshots fick vi lära oss hur pass nyttig kokosnöt är.

Den är t.ex. världens största frö, är släkt med jordgubbar och kokosolja är det nyttigaste man kan steka mat med och dessutom stinker det inte mat-os med den! Underbart då vi har en sån dålig köksfläkt hemma.

Äter man en LCHF-diet (som jag gör så gott jag kan på vardagarna) så är kokosolja det bästa man kan äta för hjärnans skull, som kan bli lidande av bristen på kolhydrater. En tesked kokosolja så är problemet löst. Vi fick även en stor goodiebag med massa kokosprodukter, så fr.om nu blir det matlagning endast med kokosolja.


Min outfit igår bestod av bl.a en mintgrön tröja och ett persiko/pastellfärgat halsband - båda från H&M samt en mintgrön ring från Cocoo.se.


Foton från min Instagram där ni hittar mig under namnet "missbiddle".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej men Kellsan, inte ska väl du också bli hjärntvättad av det där företaget?!! :P

2012-05-10
Postat av: Jane

Vet inte varför inte mina uppgifter kom med, men det var fröken Jane aka Felicitas som skrev det där ovan precis. :P

Postat av: Jessica

Hjärnan blir inte lidande utan kolhydrater, kroppen löser detta.

2012-05-10
Postat av: Matilda Mattsson

Jag älskar halsbandet !

Underbart!



Mvh///



Matilda på MatildasMat.se

2012-05-10
URL: http://www.matildasmat.se/
Postat av: Madeleine

När jag pluggade till arkitekt hade vi en ca två timmar lång föreläsning om kokosnötter, och då inte bara om kokosnöten som byggmaterial, utan om allt möjligt roligt man kan göra av dem. :)

Postat av: Tora

Älskar denna outfit, så snyggt på dig Schpoon!!!

2012-05-14
URL: http://ToraJD.com
Postat av: bex

Mintgrönt är ju sååå fint!

Postat av: Sovrum

Den mentaliteten är inte eländig utan kolhydrater, kroppen lämna lösa detta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback