Ladurée shopping

Detta är vad jag kom hem med igår; macarons i smakerna: hallon (favoriten), choklad, jordgubb och svarta vinbär. Det blev även en ask med lösviktste med smak av vanilj.

Jag har provat macarons från många ställen, men ingen slår Ladurée när det gäller kvalité, smak och färskhet. De bara smälter i munnen. I hallonmacaronen finns t.om äkta hallon i fyllningen så de är SÅ värda sina 22 kr/st.

Butiken ligger på Grev Turegatan här i Stockholm och de säljer macarons, chokladpraliner, te och annat smått. Tyvärr inga bakelser!






Kommentarer
Postat av: Marie

Jag åker till Frankrike på tisdag och ska vara där i fyra veckor. Mitt största uppdrag är att smaka alla macarons i alla smaker jag kan hitta, haha.

2012-05-17
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja. de är goooda! Fats i Paris gillar jag Pierre Hermé bättre faktiskt, de har godare och roligare smaker (fast inte lika fina boxar, hehe). Har du provat dem? Jag kör alltid hallon (också min favvo), pistage, ros, citron och sedan olika. Denna gång den med fransk mashmallow, ladrids och körbärsblom! :)

Postat av: Carl-Alfred

Åh vad gott! :)

Postat av: Isabelle

Hej, om man köper en sådan ask med 6 macarons vad kostar det då? Och kostar det något attfå det inslaget eller får man dem i en sådan ask?? Svara gärna!! Jag menar butiken i Sthlm! Du kan svara till mail! :)

2012-05-19
Postat av: Sovrum

Jag går till Writer på tisdag och gåva vara där för siffror veckor. Mina viktiga uppdrag är att känna alla macarons i varje smaka kan jag uppfatta,

2012-05-31
URL: http://www.voxmobler.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback