För brännan


Sommaren är här och även den starka solen! Fr.om idag ska jag börja ta mina Maxosol-tabletter som jag tycker fungerar bra och får brännan att hålla längre. Jag är en sån som får färg väldigt lätt och blir riktigt brun av solen (tack vare att jag fick mammas svenska gener och inte pappas engelska!), men är väldigt känslig på ansiktet och bröstet. Mina rutiner är alltid att ha solskydd på mig när jag vistas en längre tid i solen, 10-15 på kroppen och typ 20-30 på ansikte och bröst samt 1 tablett Maxosol varje dag.


Kommentarer
Postat av: saris

Skydda din hud mot solen varje dag,även när när solen gömmer sig bakom molnen.Det är inte bara solens strålar som vi ska skydda oss emot utan andra typer av strålning också.Använd höga solskydd .Tänk på att 90% av hudens åldrande beror på solen så snåla inte med solskydd!Glöm inte bort att peela 1 dag i veckan och återfukta ordentligt varje dag :)

hälsningar från en hudterapeut

2012-05-23
Postat av: Sandra

Vad är Maxosol för något? Hur fungerar det?

Postat av: M

Vart köper man Maxosol? :)

2012-05-23
Postat av: L

Vilka solskyddsprodukter använder du i ansiktet? Vilket märke? För för mig är det svårt att hitta en bra, då de flesta är för feta...

2012-05-24
Postat av: Maria

Jag har ätit betakaroten-tabletter flera veckor nu och tycker jag har fått färg fast jag knappt hunnit utsätta hyn för någon sol ännu..! Att jag inte tänkt på detta tidigare somrar..

Postat av: Sovrum

Vilka sunblock använder du ditt spel? För mig är det taggigt att genomgå en stor, eftersom de flesta är för tjock ...

2012-05-31
URL: http://www.voxmobler.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback