Books, books, books!

Nu var det ett tag sedan jag drog igång Blogger Book Club, men trots detta går jag ingenstans utan en pocketbok i handen. Har blivit en riktig bokmal och om jag glömmer min bok när jag ska iväg får jag lite panik.

Jag tycker om böcker som väcker känslor, One Day fick mig att gråta på tunnelbanan hem och Hypnotisören gav mig mardrömmar flera nätter i rad. Men nu läser jag Mini Shopaholic som är en rolig feel-good bok. Här nedan är några böcker jag läst nyligen och som jag rekommenderar starkt.



Och här nedan är böcker jag köpt som jag ser fram emot att läsa, har redan börjat på Mini Shopaholic. Någon som har några bra tips på andra läsvärda verk?




Och dessa köpte jag senast igår och har redan börjat läsa den senaste i Shopaholic-serien, de är ju så roliga! Ska helst läsas på originalspråket.

Kommentarer
Postat av: E

Åh, tack för alla tips! Jag har börjat träna och blir lätt trött på att glo på skärmarna utan ljud/samma musik om och om igen. Funderar på att lyssna på ljudböcker och behöver inspiration. Det här var till stor hjälp.

2012-03-01
Postat av: Emma

Sista boken av Kepler är helt fantastisk. Förmodligen bästa boken jag läst i mitt liv :) Där har du något att se fram emot :)

2012-03-01
URL: http://fuzzything.blogg.se/
Postat av: sara

Tre böcker som toppar listan på mina absoluta favvo böcker är "The Falls" av Joyce Carol Oates, "America Wife" av Curtis Sittenfeld och "Half Of A Yellow Sun" av Chimamanda Ngozi Adichie. Ser även att du har läst "The Kite Runner" och kan därmed rekommendera "A Thousand Splendid Suns" av samma författare. En annan bok som jag läste ganska nyligen och blev väldigt tagen av var "Room" av Emma Donoghue, men den MÅSTE man nästan sträckläsa för att inte tappa den speciella känsla som boken ger. Och läs ingenting om boken innan du läser den. Jag gav den svenska versionen till min mamma i julklapp och där ger dom bort hela handlingen på baksidan, vilken min på engelska inte gjorde. Och jag är väldigt glad för att jag inte hade någon aning om "twisten" som kommer någonstans mitt i boken.

Ett tips om du gillar att läsa böcker är att skapa en konto på Goodreads.com, där kan du lista alla böcker du har läst, kolla upp nya böcker och författare m.m. Lite som facebook för oss boknördar :)

Postat av: Cathrine

Eat Pray Love, helt underbar! Gillar iofs filmen oxå, men boken innehåller ju lite mer än filmen. Gillar inte direkt shopoholic-böckerna men en bok av Sophie Kinsella som är rolig är Karriär och Köksbesvär.

Postat av: Malin

The Hunger Games är en bra bokserie, 3 böcker skrivna av Suzanne Collins och är mina favoriter! Jag gillar också Camilla Läckbergs kriminalromaner, man kan verkligen sätta sig in i det och undrar vad som händer med karaktärerna i nästan bok, de kan jag verkligen rekommendera! :)

2012-03-01
URL: http://maulun.blogg.se/
Postat av: Blondie

Jag gillar också shopoholicserien :) och om du inte har läst "Remember me?" Av S. Kinsella så är den också bra :)

2012-03-01
URL: http://blondiegbg.blogg.se/
Postat av: Helena

Har du läst något av Kate Morton? Det är en av mina favoritförfattare! Två av hennes böcker finns i svensk pocket: "I det förflutna" och "Den glömda trädgården". Den tredje boken finns i engelskt pocket, går att beställa på nätbokhandlarna. "House at riverton" heter den. Alla tre är bra men "I det förflutna" är min favorit. :)

2012-03-01
Postat av: Jessica Stonegård

Åh va bra! nu fick jag massa boktips... jag läste en bra bok i Thailand som jag tyckte va bra... om en tjej som hade väldigt hög sexlust haha.... va tusan hette den nu... Nattönskningen hette den!! norsk författare=) väldigt rolig och lättsam!



Kram

2012-03-01
URL: http://modeflickan.se
Postat av: Jessica Stonegård

Åh va bra! nu fick jag massa boktips... jag läste en bra bok i Thailand som jag tyckte va bra... om en tjej som hade väldigt hög sexlust haha.... va tusan hette den nu... Nattönskningen hette den!! norsk författare=) väldigt rolig och lättsam!



Kram

2012-03-01
URL: http://modeflickan.se
Postat av: Andrea

Åh, jag har sett filmen One Day och dagarna efteråt var jag bara tvungen att köpa boken, dock på svenska. Men har inte hunnit läsa den ännu, den står på väntelistan!

Postat av: Charlotta

One Day var så bra :) Har du läst Elisabeth Anderssons böcker tidigare? "På andra sidan Venus" och "Här och nu" var verkligen bra, handlar i princip om kvinnor som gör karriär.

2012-03-01
URL: http://charlotta.papper.fi
Postat av: jossan

Hej.

Jag älskar också pocket, ensamma hjärtan och hemlösa hundar är superbra!

Sophie kinsellas alla böcker är fantastiska, blev så sugen å att läsa mini shopaholic nu när du visade den.

jag undrar vad du gör av alla dina pocket när dom är utlästa?

jag ger bort mina till vänner el lämnar dom på röda korse (köper även många där). Undrar om du vill bli av/sälja några så är jag intresserad..

2012-03-01
Postat av: jennys dockhus

"meet me at the cupcakecafe" är helt underbar. man vill själv öppna ett cupcakecafe och så får du massa recept :)

Postat av: Kelly

jossan: Jag kan gärna ge bort alt. sälja mina pocketböcker ifall ngn vill ha dem? Vem vill ha? :-)

2012-03-02
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Jasmin

Om du inte har läst "tusen strålande solar" av Khaled Hosseini (samma författare som till flyga drake) så måste du göra det! Bland de bästa böcker jag läst :)

2012-03-02
Postat av: Lina

Tänkte bara tipsa om den fristående fortsättningen till "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Den heter "Hundar, hus och hjärtats längtan" och är precis lika mysig som den första boken :)

2012-03-05
Postat av: Emma

Jag har precis läst ut den fruktansvärda boken "Vi måste prata om Kevin". Läs den. Den är fruktansvärd men en väldigt bra bok. Just Kids - Patti smith är oxå en väldigt bra bok. Har du inte läst igelkottens elegans så är även den en väldigt fin bok.

2012-03-09
URL: http://byemmak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback