Tävling med Oatly och Frapp.se

Oatly gillar att förgylla din vardag, och tycker man ska unna sig en stund för sig själv med en kopp varm Oatly Chai och en bra bok.

Hur gör du för att få den energikick som ibland behövs på eftermiddagen?
Har du recept på en god och nyttig skorpa?
Tänder du ett doftljus eller öppnar du fönstret för att höra fågelkvitter?

För att vara med och tävla, tipsa om hur du får en energikick i kommentarsfältet. Det bästa energikicks-tipset vinner ett presentkort på 500 kronor från heminredningsföretaget Frapp.se. Andra och tredjepris är värdecheckar på 300 kronor från Oatly.

Tävlingen avslutas 22 mars, då 3st  vinnare dras.

Gilla Oatly på Facebook för att få nyttiga och lättlagade recept, mellanmålstips och inspiration. Där finns även recept på goda varma drycker som dessutom ger dig en energikick när du behöver det.

Här kommer vinnarna. Stort grattis!

1a pris: 
Jenlen
2a pris: Desiree
3e pris: Anette Kristoffersson


Denna tävling är i samarbete med Oatly och Frapp.se


Kommentarer
Postat av: Jenlen

Hmm mitt bästa energiknep är så enkelt som en promenad. Efter arbetet när man kommer hem och är så trött och bara vill lägga sig i soffan så är de bästa att ta på sig ett par sköna bra träningskor sen även om man vill bra musik i öronen och ta en skön promenad, när man kommer hem har man fått Mycket mer energi och piggare även om man är ledsen och irriterad är de bra att gå ut och rensa skallen blir mycket bättre efteråt så brukar sambon och ja göra bla och funkar för oss :) eller träffa en god vän som ger härlig energi som smittar av sig eller käka c vitamin som en apelsin :)

2012-03-15
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Nilla Stjärnberg

Min bästa energikick är att nu på våren ta en pläd om mig och ett glas varm havredryck och sätta mig i det soliga hörnet på altanen och invänta morgonen

2012-03-15
Postat av: Desiree Larsen

För att få den energikick som ofta behövs på eftermiddagen, både för mig själv och för mina barn, så behövs ett mellanmål!



Min lille son som är allergisk mot mjölkprotein får ofta Oatley havredryck med jordgubb och skogsbär eller havregurt med jordgubbssmak.

Jag och dottern äter ofta frukt och grönt, min dotter är en riktig fruktslukare och oj vilken skillnad det gör för energin!



Efter lite mellanmål är vi alla som nya - det är mitt bästa energikickstips!

Postat av: Anette Kristoffersson

På eftermiddagens fikapaus tar jag med mig min kaffe/te/chai havredryck, el vad det nu är jag är sugen på, utanför dörren (om vädret tillåter)och insuper frisk luft - då funkar jag resten av dagen ;-)! Om jag inte har möjlighet till det under jobbardagen tar jag en liten omväg när jag går hem från jobbet så att jag hinner få min beskärda del av frisk luft fast jag har nära hem!



Gillar naturligtvis Oatly på Facebook ;-)!

2012-03-15
Postat av: Tanja

Åh trodde bara såna drycker fanns i Tyskland!

Min energikick är egengjord Chai tea.. varning drick inte den efter klockan 20:00 annars blir det ingen sömn. Koka upp lite vatten, lägg i 2-3 påsar engelskt PG tea, fortsätt koka tills det ser karamilliserat ut, häll i mjölk, låt sjuda på hög värme tills det fått skum och skinn på ytan, ta ur påsarna, släng ner två sockerbitar i koppen och njut med en god frukt eller lätt kaka!



Gillat på faceboook =)

Postat av: Therés Fors

När jag kommer hem på eftermiddagskvisten laddar jag om i soffan, slötittandes på något halvdassigt TV-program, macka och berikad havredryck. Drycken får jag vakta med mitt liv, för jag har två katter som inte lämnar den ifred! De brukar få varsin slurk på ett litet fat.

Efter lite lugn kan man fortsätta dagen!

2012-03-15
Postat av: Amanda

Jag omger mig av vackra ting - serverar chailatten i vackra muggar, bakar lyxiga bakverk, köper hem fräscha snittblommor och sätter i en vacker vas.

2012-03-15
URL: http://www.hesselgard.se
Postat av: Ingela Larsson

Mitt effektiva energi-kick tips!



Bästa tips för en super energikick är att ha en spontan eftermiddagsdate med en mycket god och nära vän eller kollega.

En sådan där vän som du vet har förmågan att fyller på dina energireserver. Ett gott skratt, härliga minnen från sommaren och positivt peptalk. Det fungerar alltid!



Bäst av allt är att samtidigt sitta och smutta på en uppfriskande dryck. Jag delar med mig av ett bra recept på en annorlunda och svalkande kiwidryck med en skopa jordgubbsglass, som pricken över i:et. Igår provade jag att byta ut vanlig jordgubbsglass mot Oatly Jordgubbsglass och det fungerar alldeles utmärkt. Så nu använder jag hellre det i fortsättningen.



Svalkande kiwidryck

(hämtat från boken "Smoothies & Jouicer" förlag Parragon)

2 glas

4 mogna kiwi, skalade och delade i fjärdedelar

2 dl spritsig lemonad/läsk/saft

Dekoration:

2 stora skopor Oatly jordgubbsglass



Voilà!

2012-03-15
Postat av: Jessica S

Min bästa energiboost får jag genom att krama mina två små älskade barn. Hur trött och eländig jag än känner mig så ger den här kramen mig en enorm styrka och glädje som får mig att spritta till i hela kroppen och knoppen! Självklart är det viktigt att även fylla på med något att äta och dricka när orken tryter och då tar jag gärna en fika, just tillsammans med mina två små älsklingar, ute i friska luften. Underbart!

Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Bästa energikicken är att efter en jobbdag hämta barnen på förskolan klockan 15:00. Fulla med spring i benen kommer de emot en och då försvinner min trötthet i ett nafs!



//Emelie

2012-03-15
Postat av: Carola L

Jag önskar att jag hade nått bra knep :-) för jag är alltid dödstrött s men jag brukar ta en frukt för att få upp blodsockret och en kopp te eller kaffe!

2012-03-15
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Sylvana

Mitt bästa energikick är att dricka en kopp havredryck med chokladsmak, varm som kall...det är lika gott! Oftast brukar det räcka med det eftersom det mättar, men är jag lite hungrig så tar jag en smörgås till den (eller en kaka). Har alltid minst två liter Oatley i mitt kylskåp :)

2012-03-15
Postat av: Angela Fortes Olsson

Mitt bästa energitips är en halvtimma innan morgonpromenaden, ta en shake gjord på mjölk/soyamjölk, en banan, en dl havregryn, frysta bär och en halv avokado, mixa allt drick, gå en snabb promenad, hem ta en kall dusch, ta ett glas apelsin juice och käka en frukost efter eget val..bästa start på dagen och du och hela din dag kommer att le:)

2012-03-15
Postat av: Tina

Mitt bästa energikick-tips är att äta ett gott mellanmål på eftermiddagen så att blodsockernivån inte rasar i botten. Det ger definitivt ny energi och skärper hjärnan så att man orkar jobba eller plugga resten av eftermiddagen. Ibland lyxar jag till det på något vis (med en bit choklad till, eller ibland en fika istället för ett nyttigt mellis), och jag dricker alltid något gott som en kaffe- eller thélatte till mitt mellis. Det gör mig glad, ger mig energi och det är mysigt att mumsa på gott mellis medan man jobbar vidare.

2012-03-15
Postat av: Ida

På morgonen för att få energi dricker jag ett glas kallt vatten med pressad citron i och sen ut och gå en promenad. På eftermiddag/kväll blir det om det är fint väder och inte kallt en chailatte ute på uteplatsen. Sen städa och göra fint hemma ger mig mycket energi.

Postat av: Emma Jakobsson

Mitt bästa knep för att få tillbaka energin efter en lång dag i skolan är att göra en riktigt stor och härlig smoothie full med mumsiga frukter. Sedan tar jag en lång promenad med mina två små hundar. När man väl är hemma igen är kroppen full av energi och man orkar med sina sysslor flera gånger om!

2012-03-15
URL: http://emja.blogg.se/
Postat av: Lisa Magnusson C

Sätta på en skön skiva med avslappnande musik o lägger mig på spikmattan i 30 minuter så varenda muskel i hela ryggen o nacken får slappna av. När en halvtimme har gått är jag avslappnad men lite mosig så då piggar jag upp mig igen med en uppfriskande havresmoothie, fylld av uppiggande vitaminer! Sen är jag redo igen, pigg men avslappnad!

2012-03-16
Postat av: Sanna

Min bästa energikick är att slå mig ner med senaste numret av Cosmopolitan i lugn och ro i soffan tillsammans med en skål med nya och färska frukter och bär att mumsa på som jordgubbar, vindruvor och melon skivor.



Kram Sanna

2012-03-16
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: My

På varma dagar är mitt knep att fylla en hink med iskallt vatten, gå ut, och hälla det över mig. Nu lite kallare dagar så försöker jag att inte sitta still för då blir jag bara tröttare utan typ städa eller baka, eller gå ut och bara gå runt en stund.

Postat av: Sanna

Mitt bästa energitips är en smoothie!

Frächt, gott och uppiggande. Min favorit är hallon, blåbär, banan, kiwi, yogurth och en skvätt juice eller mjölk :)

Postat av: Hannah

Jag är nästan alltid trött när jag kommer hem från skolan eftersom vi har så långa dagar nu. På måndagar och onsdagar så har jag träning och har ca 15 att sätta på mig träningskläderna och åka dit med buss när jag har kommit hem. Jag säger alltid att jag inte orkar gå, men när jag väl är där så är jag hur pigg som helst! Så mitt energi-tips är att åka iväg och träna, världens bästa känsla att bli så pigg när jag kommer till fotbollsträningen, så gå och träna!!!! :)

2012-03-17
URL: http://diiestrah.blogg.se/
Postat av: Nina

Ett varmt skönt bubbelbad på eftermiddagen får mig att slappna av. Ett underbart sätt att varva ner på och samla ny energi!

2012-03-19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback