Beach 2012

Då har man tagit sig ordentligt i kragen och börjat tänka på träning och kosten. Det har blivit alldeles för mycket stillasittande och onyttigheter varvat med ännu mer soffpotatis-beteende på sistone och nu känner jag mig tillräckligt motiverad för att göra något jag faktiskt tycker är roligt. Det gäller bara att ta det där första tunga steget....vilket jag gjorde igår!

Träningsupplägget kommer bestå av grupp-pass (bodypump, zumba, bodyjam, bodycombat, coreboard), crosstraining alt. löpband på vårt eget gym hemma och sedan endast äta sötsaker i måttlig mängd på helgerna. Jag ska även komplettera med simning då vi har en simhall inte långt bort från oss. Målet är att röra på mig varje dag.

Det är inte endast till sommarn jag vill vara fit, utan även framöver. Så man kan väl säga att jag strävar efter att trivas med min kropp och må bra. För i nuläget är det tyvärr långt ifrån detta. Har ännu inte blivit av med alla sambo-kilon ;-)


Kommentarer
Postat av: jennys dockhus

har börjat min träning med. kör bara löpning

Postat av: Annie

Duktiga Kelly! Mitt bästa tips för långvarig motivation är att ha i alla fall en dag i veckan då man får äta vad man vill :) Funkar super! Eftersom det inte blir för strängt orkar man hålla på rätt länge :)

2012-03-27
Postat av: Andrea

Jag måste ta tag i min träning med, sommaren närmar sig med stormsteg :P

Postat av: Denise - Personlig modeblogg!

Låter som ett bra upplägg:) här har man också precis börjat igen efter 1 månads sjukdom!

2012-03-28
URL: http://danajs.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det låter hälsosamt! Någonstans så måste man göra det till en livsstil och inte bara "inför" någonting även om det är bra med ett mål i sikte. Det kommer säkert gå jättebra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback