Hur gick det sen?

Mitt nyårslöfte är ju som sagt att motionera varenda dag (med undantag för sjukdom, bakfylla och semester) och igår blev det premiär med en redig powerwalk på över en timme. Idag och imorgon blir det gruppträningspass i form av Bodyjam och Zumba då jag älskar att dansa och resten av veckan ska jag nog utnyttja att vi har ett fint Puls &Träning gym nere på bottenvåningen i vårt hus.

Och sen har vi lite update från min Dukan-diet jag gjorde i slutet av november, då ni är många som undrat. Jag gick ju ner nästan 5 kg på 2 veckor då jag åt mig mätt varje dag på endast ägg, kött, fisk och grönsaker. Så ingen svält där inte. Tanken sen var ju att börja träna igen efter denna "kick-start", men så fick jag influensa och sen blev det jul m.m. 

Under veckorna jag var sjuk mådde jag ju så dåligt att jag knappt åt något alls, men sedan dess har jag ätit vad jag vill och jag har endast gått upp 2 kg. Så alla ni som klagat över att när man väl slutar med sin diet går upp mer än sin ursprungliga vikt, det stämmer iaf inte in på mig. Hade jag tränat som planerat hade jag inte gått upp ett gram och det vet jag av erfarenhet, jag har ju varit träningsfreak förr :-)

Och det har nog med att göra att jag under dieten blev av med mitt enorma sockerberoende och är numera inte lika sötsugen längre, och socker ju som känt den största boven. Jag bakar mer för att det är roligt och köper godis, kakor m.m. mycket mindre än förr. Bakning är bland det roligaste jag vet och det kommer jag aldrig sluta med. Målet nu är att äta vad jag vill och må bra genom träning.

Så jag tappade mina sambokilon, ok bra, men så vill man ju ha en fast och stark kropp också och det är där mitt nyårslöfte och målsättning för 2012 kommer in. Träning och all min bakning ska gå hand i hand likt ett romantiskt par, barfota på en strand i solnedgången. I can do it!



Kommentarer
Postat av: Helena N

Jag älskar din sista mening med bakningen och romantiskt par, och det är klart du klarar det.

Go girl!



Kram Helena

Postat av: Marie

Grymt Kelly! Det kommer att gå galant tror jag! Heja dig! :)

2012-01-03
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Angel

va härligt att höra kellan,mitt löfte håller också i sig,men har ju hjälp av en PT.

2012-01-03
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig du är! Jag kom själv nyss från gymmet :) Alltid inspirerande att läsa om andra och deras kostvanor/träning! :)

Postat av: Annie

Klart du ska baka Kelly, hejar på dig :-)

2012-01-04
Postat av: Annika

Vem äter alla kakor då?

Älskar också att baka men det är ju hopplöst eftersom det bara är jag som äter upp dem. Ganska många blir det ju. Gillar Erik kakor? I så fall har du ju tur...

Postat av: Denise - personlig modeblogg!

härligt att höra dina nyårslöften :) Jag har också börjat träna och får hjälp ifrån min pojkvän vilket är grymt!

2012-01-04
URL: http://danajs.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist

you go girl!

2012-01-05
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback