Tjejfika

Här kommer några bilder då jag bjöd mina vänner Jenny och Malin på en liten mysig fika hemma hos mig och jag bjöd på semmelcupcakes, syltkakor, dammsugare och cakepops. Allting gjort av mig...såklart! :-)

Jag älskar verkligen att skämma bort mina vänner och agera värdinna. Det är alltid värt allt arbete när man får se och höra reaktionerna.

På söndag blir det ännu mer bakning och pyssel då min afternoon tea med Valentine-tema går av stapeln. Planerar redan för fullt min bjudning med påsktema också, jag är galen ;-)



Det kommer recept på mina cakepops lite senare. Det var allra första gången jag gjorde cakepops och de blev en stor succé! Pinnarna och banden kommer från webshopen Style & Funstuff. För att de skulle stå fint satte jag dem i en sockerfylld Iittala-skål.


Gjorde även Leilas spröda små syltkakor från kokboken "A piece of cake".


Rosa marsipan stod det på "korven", men i själva verket var det röd färg? Jag måste få tag på en god ljusrosa marispan. Den gröna från Odense som jag använt är helt underbar men den "rosa" (från samma märke) var torrare och inte lika god.


Kommentarer
Postat av: jennys dockhus

vad mysigt ni verkar ha haft det och så mycket gott ni fick äta :)

Postat av: Sabina

Kolla gärna mina semle cupcakes

Postat av: carro

Skulle du vilja jobba som konditor eller skulle det förstöra tjusningen med det hela? :)

2012-02-10
URL: http://myway.spotlife.se
Postat av: Nina

Wow det var inte dåligt =) Det är ju helt otroligt! Du är verkligen duktig.



Känner igen mej det där om att när man har folk hemma hos sej så vill man vara en bra värdinna och skämma bort folk =)

2012-02-10
URL: http://chicnina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så fint och gott allt ser ut!

2012-02-10
URL: http://joherman.blogg.se/
Postat av: Pernilla Andersson

Åh vad fint, måste som sagt vara underbart att fika hemma hos dig. kram

Postat av: Jenny

2012-02-10
Postat av: Jenny

Det är alltid lika roligt och inspirerande att se vad du hittat på att baka! Fortsätt i samma anda :)

Postat av: Carl-Alfred

Mysigt! :)

Postat av: elinjosefine - lifestyleblogs

Blir så inspirerad av dina kakinlägg :)

Postat av: Anna

Wow, du kan ju i särklass ha den finaste blogg och dom mest fina och inspirerande bilderna jag sett! :)

2012-02-20
URL: http://kallhuvud.blogg.se/
Postat av: ellen

kan du inte bara färga ofärgad marispan själv efter tycke med röd karamellfärg? :) det brukar vi göra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback