Q & A

Nu kommer lite svar på frågor jag fått på sistone:

Vill du ha barn? Absolut! Men om ca 2-3 år. Först vill jag och Erik hitta på en massa roligt tillsammans.

Finns persikokvistarna i blomsterbutiker? Japp! Jag har sett dessa i 2 blomsterbutiker här I Stockholm. Vid Odenplan och sedan NK-passagen.

Hur var shoppingen på Skiathos? Något annat att rekommendera om man åker dit? Ön har en del affärer, men det är inget shopping-ställe direkt. Till Skiathos åker man för sol, bad och och mys. Se gärna mina blogginlägg om min resa dit. Detta ställe får man iaf inte missa!

Om man inte kan ha Ballerinakakor till cakepopsen (p.g.a allergi), vad kan man använda för kaksort istället? Jag har faktiskt inte hunnit testa någon annan kaksort ännu, men alla kaksorter ska fungera. Det är bara att prova sig fram!


Vilken dagkräm använder du?
Jag använder en dag-och nattkräm från no7 som heter "Protect and perfect". Kostar ca 300 kr/st och är lite som en "anti-age" som reducerar fina linjer m.m.

Vilken mascara använder du? Efter att ha testat nästan alla märken under åren är den bästa för mig och mina fransar False Lash Effect från MaxFactor. Kostar ca 179 kr.

Hur gör du håret så fint och lockigt? Sanningen är den att jag har sjukt lockigt hår. Självtorkar jag det får jag t.om. korkskruvar på vissa ställen. Väldigt fint enligt andra, men jag tycker om ett mer kontrollerat hår. Det jag gör är att jag torkar håret efter tvätt, alt. låter det självtorka vilket är skonsammare. Sedan sprayar jag håret med en värmesskyddande spray från TreSemmé som gör håret silkeslent och slutligen stylar med min Satin Hair 3-fönborste från Braun. Jag tar en bit i taget, fönar det rakt och slutligen gör som en en lock på änden. Sedan smörjer jag in topparna avslutningsvis med Maroccan Oil. Då mitt hår är så tjockt och lättformat använder jag aldrig hårspray för fixering, utan lockarna tenderar att stanna kvar.

Vart har du köpt dina cakepops-pinnar? Mina pinnar köpte jag på Strössel & Annat. 35 kr för ett 50-pack.

Hur får du dina cakepops att stanna kvar på pinnarna? Hemligheten är att efter man gjort sin smet och rullat till små bollar ska man stoppa in dem i frysen ett par minuter så att de stelnar och är lättare att jobba med. Man ska även fixera pinnen och popsen med lite smält choklad som "lim". Sedan när man är klar med sina pops ska de förvaras i kylen tills det är dags att servera dem.

Vad är ett "vattenbad"? Ett vattenbad är när man smälter t.ex. choklad av vattenångor. Man fyller en kastrull med vatten och låter koka upp. Ovanför har man en skål eller som jag har - en speciell skål med handtag anpassad för att smälta just choklad. På detta sätt bränns inte chokladen.


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Vilket är ditt bästa cupcake recept? Liksom grundreceptet?

Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Måste bara säga va fina dina semle cupcakes var! Önskar jag hann göra dem, men sparar länken till nästa år = )

2012-02-26
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hur var shoppingen på Skiathos? Något annat att rekommendera om man åker dit? Tacksam för svar!

kram

2012-02-26
Postat av: Lydia

Hej!

Ville bara tipsa om Accessora.se som har 30% på precis allt, även vårnyheter. Ville bara tipsa dig då jag börjar tycka din blogg är inspirerande, börjat läsa din blogg för två dagar sen, nu vill jag läsa den varje dag =)

Kram

2012-02-26
Postat av: Mikaela

Om man inte kan ha Ballerinakakor till cakepopsen (p.g.a allergi), vad kan man använda för kaksort istället?

Postat av: Frida

Jag köpte ätbart lim, jättesmidigt! Och drygt.

2012-02-26
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: cindy

Ha en trevlig dag!



/http://cindyvuong.blogg.se

2012-02-27
URL: http://cindyvuong.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken dagkräm använder du? Du har sån fin lyster på ansiktet..

2012-02-27
Postat av: Milla

älskar falsh lash effect mascaran,min favvo också.

Postat av: Cinnamon

Har gjort dina semlins och cakepopsen.

Supergoda! Tack för all insperation.

2012-02-27
Postat av: ellen

INSPIRATIONSBLOGG!! tack du =)

2012-02-27
URL: http://sederblad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill du ha barn? ; )

2012-02-27
Postat av: Anonym

Hej!

Gillar du pyssel, kawaii och andra söta saker?

Jag har nyligen startat en pysselblogg där jag även säljer handgjorda smycken och decoden!

Kolla gärna in den och shoppa loss bland alla söta saker!

http://supplyforcuties.blogspot.com

2012-02-27
Postat av: Alex

Tack för infon

Postat av: Ida

Du har väl inte missat det här ;)



http://www.tv4.se/1.2540020/anmal_dig_till_sveriges_storsta_baktavling_pa_sjuan

2012-02-27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback