Tävling: beställ hem något gott med Aptit.se

I samarbete med Aptit.se tävlar jag ut 5 st presentkort à 250 kr, så att man kan få hembudat (inom 60 min) allt från lussekatter till luncher från diverse kända bagerier och restauranger i Stockholm, Malmö och Göteborg.
 
Tävlingsfråga: Vad tycker du ska alltid finnas på dessertbordet på julafton? Nämn den du tycker är viktigast (och godast). Glöm inte att ange din email adress och även vilken stad du bor i.
 
Svara på frågan i detta inlägg och 5 st vinnare utses nu på fredag! Lycka till!
 
Tävlingen är nu avslutad: Stort grattis till Jessica, Marie, Carro, Moa och Anna. Ni har alla fått email/kommentar i era bloggar av mig idag.
 
 
PS. Håll utkik för fler tävlingar denna vecka med fina priser + en utlottning av en stor goodiebag-julklapp från mig personligen! :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Saffranspannacotta med rårörda björnbär! Mmmm!

2012-12-17
Postat av: Malin

Snickerskakor har betytt jul för mig sen jag gick på fritids och vi alltid gjorde sånna under december. Så himla gott! Knäck,pepparkakor,lussekatternosv är gott men utan snickers är det ingen riktig jul för mig.. En tradition som jag överfört till både vänner och svärfamiljen för det är ju så jäkla GOTT!

2012-12-17
Postat av: Lisa

Något som innehåller nougat, favoriten är hemmagjord wienernougat!

2012-12-17
Postat av: Anneli

CHOKLAD!! (Tryfflar, ischoklad mm) :-)

Postat av: Carro

Ris á la malta med hemgjord saftsås äter vi alltid ett par timmar efter julmaten. Det är ju en dessert man inte äter annars!

Postat av: Rebecka

Rocky Roads med cashew o minimarshwellos tycker jag alltid skall finnas som en mumsbit efter julmaten. Mums!

2012-12-17
Postat av: Alexandra

Bor i Stockholm,

och tycker det viktigaste är smörkolan!! Den smälter i munnen efter all salt mat på bordet. Perfekt till den som bara vill ha något litet sött till kaffet efter maten. Pluspoäng om den är snyggt inslagen i nåt mysigt tidningspapper eller dylikt, då blir det också ögongodis! =D

2012-12-17
Postat av: Sandra

Knäck tycker jag att hör julen till. I år ska jag göra lakritsknäck så får se hur den blir, men den traditionella är helt klart godast :) Bor i Borås.

2012-12-17
Postat av: Jessica Sundberg

Det viktigaste är helt klart färska mandariner (alltså ingen konserverad historia utan helt enkelt frukten som den är). Finns det något mer underbart än att ta en mandarin efter all fet (?!) julmat, känna den fräscha doften sticka i näsan och njuta av en syrlig frisk frukt. Muuuums! Jag bor i stockholm!

Postat av: Gabriella

Jag tycker att breadpudding är det absolut godaste och viktigast efterrätten på julen. Riktigt smarrigt efter pappas recept med bröd, russin, grädde och kryddor i ugn :) Såå gott! Bor i Stockholm :)

Postat av: melinda

det är ingen riktig jul utan en aladdin/paradis chokladask! det har alltid funnits under vårt julfriande sålänge jag minns hihi. jag bor i malmö :)

2012-12-17
Postat av: Madelene

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna detta som julklapp till min bästa vän så jag frågade henne lite diskret och ett måste för henne var mjukpepparkaka. Aladinasken var såklart också viktig. Hon bor i Katrineholm :) kram

2012-12-17
Postat av: mia

marsipan/VIMMERBY

2012-12-17
Postat av: tina

twist
fanns alltid hos min mormor o morfar när jag var liten...
god jul från astrid lindgrens stad VIMMERBY

2012-12-17
Postat av: Tanya

Min special saffrans-cheesecake med apelsinsmak. Supergod!! Släkt och vänner har förälskat sig i den , därav måste jag göra den varje år , det glädjer mig!:)

2012-12-17
Postat av: Marie

Lingonpannacotta med krossade pepparkakor är ett måste! :) Jag bor i Stockholm! :)

2012-12-17
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Sofia Holmström

För mig är det utan tvekan Moster Fia. Det är en tradition som fanns redan när min mamma var liten och som hon tagit med hem till oss. Det är en riktigt klassiker som hela familjen älskar. De både smakar gott och är fantastiskt fina att titta på!

Jag bor i Göteborg!

Hälsningar,
Sofia

2012-12-17
Postat av: Johanna

Jag måste ha mormors Apelsinris .mm längtar redan <3 Jag bor i Falkenberg

2012-12-17
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Jag vill gärna ha saffranskokta päron på mitt dessertbord! Passar alldeles utmärkt efter det mäktiga julbordet....

Jag bor i Stockholm.

Hälsningar,
Emelie

2012-12-17
Postat av: Carro

Ojsan, missade att skriva stad! Jag bor i Göteborg, och det är jag som skrev att jag vill ha ris á la malta med saftsås efter julmiddagen!

Postat av: Lydia

Chokladtryfflar med hallon passar alltid bra ihop, och julen blir extra julig med gott juligt godis.
Jag bor i Södertälje.

2012-12-17
Postat av: Hanna

Risgrynsgröt med kanel och socker är mumsigast:)

2012-12-17
Postat av: Nena

En aladdin ask såklart! Eller lussekatter om det ska vara hembakat

2012-12-17
Postat av: Sanna

Choklad i mängder men viktigast är nog Paradis asken som ligger på bordet och skålen med nötter.

Kram Sanna

2012-12-17
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Jennie

Min mamma serverar alltid hemgjord passionsfruktglasstårta. Den är baserad på bl.a. Creme fraiche och är underbart syrlig och fräsch efter all julmat!

2012-12-17
Postat av: Karolina, mamma till My ❤

I år firar vi jul hos oss förförsta gången då vi fått barn och det är nu upp till oss att bilda våra egna traditioner. Jag kommer göra saffranspacacotta, julkola (den är redan gjord) och kardemummaskorpor!
Bor i Göteborg.

2012-12-17
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Annika i Stockholm

Sedan jag var liten har jag alltid önskat mig struvor till julen! Oslagbara!

2012-12-17
Postat av: Louice

Lussekatter tycker jag alltid ska finnas på ett julbord! Helt oslagbart!
Jag bor i Göteborg.
/ Louice :)

2012-12-17
Postat av: Camilla

Det viktigaste på dessertbordet är för mig en ask Paradis!

2012-12-17
Postat av: Camilla

Glömde skriva att jag bor i stockholm.

2012-12-17
Postat av: Maria

Sedan barnsben har farmor alltid gjort rullrån. Hör kanske inte specifikt till julen. Men de fanns alltid på julen.. Det var tider det. Men sedan två år har vi gjort saffrans (och vit choklad) kladdkaka. Det är det sjukt gott!! Rekommenderas varmt till alla! Jag bor i Göteborg, men julen firas med familjen på Gotland. God jul!

2012-12-17
Postat av: Malin

Saffransmuffins eller chokladtryfflar
är ett måste på jul. :)

Bor i Göteborg.

God jul! :)

Postat av: Malin

Ris a la malta är min personliga favorit och måste alltid finnas på julaftons kvällen! :)

2012-12-17
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: ab

Tiramisu
Bor i Stockholmsområdet
Tack!

2012-12-18
Postat av: Jenny

Nougattryfflar måste finnas, tillhör julen!
Bor i Göteborg :-)

Postat av: Annie

Ris à la Malta med gjord på hemmagjord risgrynsgröt med hemmagjord saftsås till, finns inget godare! :D Bor i Göteborg.

2012-12-18
Postat av: Vanessa

"Lussekrans", dvs lussebullar i flätad form fylld med mandelmassa är ett måste på efterrättsbordet.
Bor i Göteborg :-)

2012-12-18
Postat av: Kaffehörnan

Vilken underbar tävling

2012-12-18
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Anna

Fruktsallad med olika frukter samt russin och hackade hasselnötter!

Postat av: Annica

Självklart är det Risgrynsgröt med hemmagjord hallonsås:)

Jag bor i den fina huvudstaden:)

2012-12-18
Postat av: hanna

Saffranspannkaka med små rårörda hjorton, och en sked fluffigt vispad grädde.

himla fint. :) Göteborg

2012-12-18
Postat av: Pernilla

Ett MÅSTE är min hemgjorda saffransmums. Som kärleksmums fast med saffran. Så galet gott och som jag kan rekomendera alla att smaka och baka :-)
Bor i Enköping men om jag vinner blir detta en fin julklapp till min mamma i Stockholm.

2012-12-18
URL: http://nailcor.blogg.se
Postat av: Therese

Mammas egengjorda godisar som jag inte vet namnet på. Något slag mjölk/grädde(?) och socker-godis. Ungefär som fudge fast lite hårdare. Dom har alltid funnits, varje jul och det skulle känns så otroligt tomt utan dom:P Även om all form av choklad inte kommer långt därefter:P
Jag bor i Göteborg:)

2012-12-18
Postat av: Malin

Pepparkakscheesecake med lingon och mörk choklad är min favvo!
Jag bor i Örebro men min syster bor i Stockholm, vill gärna unna henne lite vardgslyx!

2012-12-18
Postat av: Kajsa

Skumtomtar! Det hör ju julen till så är det bara, det är ju tomtar. Choklad kan man äta lite när som helst. Men dessa godingar finns bara på jul (som tur är då de är lätt att äta många!

2012-12-18
Postat av: ANNAWII

Åh vilken kul tävling! Jag måste säga mjuk pepparkaka, det är det godaste jag vet och juligare än så blir det väl inte?

2012-12-19
URL: http://annawii.blogg.se
Postat av: Astrid

Ris a lá malta tycker jag är viktigast speciellt med en liten tvist med clementin,lite krossade nejlikor och en gnutta kanel så är den perfekta jul desserten fixad! Bor i Falköping men tänkte det som en present till en kompis som bor i Göteborg :):)

2012-12-19
URL: http://topzom.se
Postat av: Mariah

En paradisask är ett måste! Samt ris à la Malta :) bor i hedemora

2012-12-19
Postat av: Anonym

något som måste finnas enligt mig är saffrans-pannkaka med salmbärssylt och grädde, det är det godaste också! ;)

2012-12-19
Postat av: Lina

något som måste finnas enligt mig är saffrans-pannkaka med salmbärssylt och grädde, det är det godaste också! ;) Bor i Visby

2012-12-19
Postat av: Johanna

Den klassiska lussebullen! Det är klart en av mina favoriter som hör till dessertbordet. Det har verkligen en mysig och god känsla av julen. :)

2012-12-19
Postat av: Moa

Min fudge slår det mesta :) Så den måste alltid finnas på dessertbordet.

2012-12-19
Postat av: Moa

Min fudge slår det mesta :) Så den måste alltid finnas på dessertbordet.

Bor i Stockholm

2012-12-19
Postat av: Carro

Mormors vaniljtårta med marsipantomtar som vi alla kusiner blir galna i :) bor i Stockholm

Postat av: Martina

Åh, apelsinris! En Storfavorit=) Sedan måste det även finns massor med valnötter och clementiner, mums!

2012-12-20
URL: http://martinah.spotlife.se
Postat av: Martina

Bor i Linköping

2012-12-20
URL: http://martinah.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback