Amarone och Cantadou

Jag säger det igen - jag fullkomligen älskar ät-och drickbara gåvor jag får. I fredags gick jag iväg och köpte päron, vindruvor och kex och dukade upp en smarrig ostbricka med ett urval av Cantadou (favoriten är pepparrot) som sköljdes ner med ett italienskt amaronevin. Ska det vara rödvin ska det vara amarone (ett rödvin som är gjort på torkade druvor och lagrad 4 år). De kostar alltid en slant extra, men det är det värt. Denna kommer från Sopra Sasso och kostar 189 kr.
 
På kort kanske inte dessa ser så aptitliga ut, men ack så goda! Det är gorgonzola-fyllda dadlar inlindade i parmaskicka som man har i ugnen ett par minuter. Jag som inte ens gillar mögelost älskade dessa, då smakerna otippat gifter sig med varandra. Hade jag inte fått receptet + ingredienserna till detta hade jag nog aldrig vågat mig på dessa. Ska defintivit bjudas på i framtiden.
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Gorgonzola fyllda dadlar lät jätte gott! Jag älskar alla sorters ostar och amarone till till det, mums!

Postat av: Denise- Gravid med nr 1 i v 34

Såg ju väldigt gott ut måste jag säga=)

2012-12-11
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Lisa

Åh kan du inte skriva ut receptet på dadlarna? Ser magnifikt ut!

2012-12-12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback