Farewell Hawaii

Här kommer bilder från mitt exotiska afternoon tea jag bjöd på i eftermiddags, alla gäster åkte hem mätta och glada med varsin blomsterkrans om halsen.

Nu är vår Hawaii-resa över och för min egen del känns det kul att jag kan sätta mig in i teman jag inte är bekant med sen innan. Det är alltså inte bara rosteman jag är bra på ;-)





Ingen afternoon tea utan nybakta scones!


Som välkomstdrink fick alla varsitt glas mousserande vin med passionfruktsmak. Alla älskade den. Tack Daniella för den ;-)



Jag gjorde åter igen mina ananasmuffins, receptet på dessa kommer!


Mini-vaniljmuffins med passionfrukt.


Jag gjorde även egna kokostoppar doppade i mörk choklad. Busenkla att göra och goda!


Jag fick en fantastisk hawaii-inspirerad bukett från Jane och Terese.

Kommentarer
Postat av: Everydaywords

Du måste BO i köket? ;-D

Postat av: Pi - Mamma i Oktober!

Ambitiöst! :)

Postat av: M

Fantastiskt tema!jag älskar dina temafester o blir verkligen inspirerad! Jag har själv ett stort intresse för att anordna fester med tema :) Var det dyrt Att inhandla allt?

2011-09-05
Postat av: Jenny

kan du inte lägga upp det recept på scones? De jag har hittat blir så himla kladdiga.

2011-09-05
URL: http://klippt.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, finns det där mousserade vinet med passionsfrukt att köpa i Sverige?



Vad sjukt duktig och ambitiös du är! Superfint allting!

2011-09-05
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Jenny

Som vanligt lyckas du i köket! :) Duktigt, fint och jag gissar gott? :) Imponerande i vilket fall som helst!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback