Smulpaj-bonanza!

Med frukter och bär jag hade hemma gjorde jag ett smulpaj-experiment. Frågan var ifall det var möjligt att göra smulpaj med mango och kiwi. Juryn bestod utav Erik, mig själv och 3 vänner som kom över igår kväll.

Resultatet blev fantastiskt, och jag ska definitivt göra dessa exotiska smulpajer i framtiden. Jag har tidigare gjort med banan och nästa gång ska jag nog testa persika :-)


Mangopaj, hallon/blåbärpaj, äpple/kanelpaj, hallonpaj och kiwipaj. De små formarna kommer från Lagerhaus.


OBS! När man gör pajer med mycket vattniga frukter och bär (som hallon, kiwi, och hallon/blåbär nederst på bilden) är det extremt viktigt att blanda bären med Maizena så att det inte blir en stor soppa med blöt smuldeg. Glöm inte att sockra också! :-)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ser riktigt gott ut!

Postat av: Sandras Värld

Sååå gott! Nu blev jag genast sugen på paj, hihi kram

Postat av: Jenny

ser otroligt gott ut , Gissa vad jag ska göra nu en smulpaj såklart :)

2011-10-10
Postat av: Hanna

Ser gott ut! :-)

Postat av: Helena N

Nu är jag så nyfiken, var det någon av dem som stack ut och var lite godare än de andra?

Mangopaj låter ju jättespännande tycker jag!

Kram Helena

Postat av: Kikan

Mums! Det låter fantastiskt gott. Kram Kikan

Postat av: ERIKA

Men gud vad gott, det måste jag prova!

2011-10-10
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: jenny

kiwipaj var ju spännande :)

Postat av: Anneli

Ser underbart gott ut :)

2011-10-10
URL: http://www.stökikök.se/
Postat av: Emelie

men oh.'mums!

2011-10-10
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Carl-Alfred

Smarrigt! :)

Postat av: Jenny

Supergott! Jag har försökt hitta de där formarna men de finns bara i rosa... Skitbra när man som jag bor i singelhushåll och inte vilkl baka en jättekaka. Ska hitta en sådan form och sen ska jag börja det exotiska bakandet! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback