Nu kör vi en "Oprah"

Bokmal som jag är har jag som Oprah Winfrey skapat en bokklubb på Facebook där jag och mina bloggvänner utser en bok varje månad som man ska läsa, sedan träffas man över en fika/brunch/middag och diskuterar boken. Jag är just nu inne på halva "Den döende detektiven" av Leif GW Persson som är riktigt bra, men jag har ju resten av månaden att även läsa bokklubbens första bok; "Niceville" av Kathryn Stockett.

Som en bonus tänkte jag även starta samma bokklubb här på bloggen, så att vi i slutet av varje månad diskuterar den utsedda boken, vad säger ni om det?




Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken trevlig idé!

Fick den boken i julklapp förra året, underbar tyckte jag!

2011-10-03
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anna

Underbar idé! Jag är en boknörd av stora mått, så jag är gärna med i blogg-bokklubben :)

Postat av: Emma

Är nog en av de bästa idéer jag läst på länge. I´m in!

2011-10-03
URL: http://byemmak.blogspot.com
Postat av: Frida

Gud vilken bra idé! Jag är på! :D

2011-10-03
Postat av: Hanna

Det låter som en jättebra idé.

Postat av: Tess

Jag är ochså på. redan läst ut boken. Underbar!

2011-10-03
Postat av: Sandra

Har tyvärr inte tid att läsa så mycket skönlitteratur nu medans jag pluggar, speciellt inte när det är på tid. gillar idén dock och hoppas ni får många trevliga diskussioner :)

2011-10-03
Postat av: Paula

Ja det vore skitkul!

Postat av: Em

Låter som en bra ide för en bokmal som mig

Postat av: Annoula

Som den bibliotekarie jag är säger jag DO IT!

2011-10-04
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Terese Alvén / sparkibaken.se

Åh, håller på med Niceville just nu. Är snart klar :-) Bra idé med bokklubb på bloggen!

2011-10-05
URL: http://sparkibaken.se
Postat av: Emma

Mycket kul idé!

2011-10-05
Postat av: Ida

Vilken rolig idé! Önskar jag hade mer tid till att läsa, men hinner verkligen inte med all jag vill. I-landsproblem gissar jag med ett jobb jag gillar lite för mycket, för många bra vänner och en underbar familj samt pojkvän ;)

Postat av: Regina

Åh roligt! Jag läser just nu "den döende dektektiven" och kan knappt lägga den ifrån mig, därefter blir det "Niceville" :-) Bra och rolig idé!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback