Flute

När jag var 10 år började jag spelade tvärflöjt (efter en inledande musikalisk karriär med den obligatoriska blockflöjten) och efter 5 års privatlektioner och orkesterspelande var jag rätt bra. Efter 15 års uppehåll rotade jag fram den kära gamla flöjten och den såg lika fin ut som då jag sist såg den.

När jag väl skulle börja spela var jag som nollställd - alla grepp och noter var som bortblåsta, men efter att ha spelat några minuter kom allting tillbaka. Dock är jag extremt ringrostig och får kramp i fingrarna efter en stund då man är så ovan, men det är verkligen skitkul att ha börjat spela igen! Mitt mål är att kunna spela Bachs "Badinerie" lika mästerligt som förr.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha vad kul! Min dröm som liten var att kunna spela tvärflöjt. Man var dock på min musikskola tvungen att börja med blockflöjt, och det tyckte jag var så tråkigt att jag aldrig gjorde läxorna. Därför blev det aldrig någon tvärflöjt för mig! :)

Postat av: Catarina

Kul.

Jag ville spela trumpet eller saxofon. Men då var det nån dum regel om att alla skulle börja med blockflöjt. Vilket allt barnen tyckte var töntigt och lät dumt.

Så ingen fortsatte spela efter nån termin.



Lite synd är det allt. Tror jag hade gillat att spela sax.

2011-10-12
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Everydaywords

Det hade varit roligt att kunna spela något instrument. När jag var liten och mina föräldrar undrade om jag ville börja med någon aktivitet på fritiden valde jag ridning. Det var roligt och jag trivdes på hästryggen, men jag och min kompis gick bara två terminer för det var så dyrt. Kan sakna stallmiljön och känslan att guppa fram på hästryggen. :-)

Postat av: Hanna i norrland.

Jag spelade tvärflöjt i mellanstadiet! :) Var inte direkt duktig, men jag är lite sur på mig själv idag att jag inte fortsatte... =/

2011-10-12
Postat av: Anna

Jag har med spelat tvärflöjt en gång i tiden =)

Postat av: Tess - Fröken Fjäril

Tvärflöjt spelade jag också som ung. Ett otroligt vackert instrument.

2011-10-12
URL: http://frokenfjaril.se
Postat av: Jennifer

Hihihi, jag minns det som igår - du med flöjten o jag bakom trumsetet hahaha ;-) det var tider det! När ska vi ses eg gums? Måste faktiskt ske snart! Hojtar när vi åker uppåt storstan, D spelar på Golden ibland så då kan vi passa på om inte tidigare :-) KRAM

2011-10-15
Postat av: Sofia

Åh, jag måste säga att tvärflöjt är ett väldigt vackert instrument! Både att se på och lyssna till!:) Själv spelade jag saxofon i 10 år, men det blir liksom aldrig lika vackert.. KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback