Fimpa!

Nu på söndag är det ju tänkt att jag ska hoppa ut från ett mindre flygplan, men blir det inställt pga sämre väder kommer jag garanterat gå på ett non-smoking event för bloggare.

Jag gick på detta förra året och blev påmind samt ytterligare informerad om hur hemsk tobaksindustrin är med stackars odlare vars familjer dör av besprutningsgifter och vad som händer i kroppen av rökning. Äckligt och tragiskt är det på alla sätt och vis och förutom sjukdomar, sämre kondis m.m. åldras man utseendemässigt fortare. Dessutom luktar man illa, och vem vill stinka som en gammal askkopp? Jag doftar vanilj :-)


Kommentarer
Postat av: Everydaywords

Oj, det var något annorlunda, istället för alla event som normalt sätt brukar gå ut på att få folk att handla typ epileringsmaskiner, té, smink och dyra prylar. ;-)

Postat av: Camilla

Ha en bra dag!

2011-10-17
URL: http://franberg.blogg.se/
Postat av: Linda

minns jag fel eller har du varit rökare en gång i tiden kelly?

2011-10-17
Postat av: Kelly

Linda: jag har tidigare bloggat om att jag gjort misstaget att feströka förr som yngre men jag har aldrig varit en vardagsrökare. Med åren blir man visare helt enkelt och det känns riktigt onödigt med de äckliga cigg man väl rökte.

2011-10-17
Postat av: Linda

Duktigt av dig att sluta iaf Kelly, det är tydligen feströkandet och stressrökandet som ska vara svårast att sluta med.

well done :)

2011-10-17
Postat av: Angel

testat men det räckte för o sluta =)

2011-10-18
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Terese Alvén

Då ses vi där :-)

2011-10-18
URL: http://sparkibaken.se
Postat av: Linda

På tal om hemska industrier, jag tror bestämt att du äger en mössa vars tofs är gjord av silverräv...så du kanske inte är rätt person att uttala dig om vad andra bör "stödja" eller inte med tanke på att du stödjer djurplågeri..

2011-10-19
Postat av: Kelly

Linda: Päls står jag för att jag älskar. Jag äger 3 såna mössor och några ytterplagg, en jacka, väst och pälskragar m.m.



Man kan inte vara 100% perfekt och hålla sig undan från allt, då ska man väl hålla sig undan från att äta kött och bära plagg och skor med skinn också, eller köpa en fotboll som både består av skinn och handsys av små barn i u-länder?



Rökning är iaf något jag inte stödjer och jag kommer inte röka en enda cigg någonsin i livet framöver. Punkt slut :-)

2011-10-19
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Kelly

Sedan måste jag tillägga att om man bär fuskpäls så stödjer man ändå pälsindustrin - genom att stödja att päls är snyggt, vilket det är.



Skulle man göra en fuskpäls som ser exakt ut som riktig päls, lika fin och len (som inte ser "billig" ut som alla gör idag) så skulle jag kunna tänka mig att köpa en i fusk.

2011-10-19
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Ida

Åh, ett bloggevent för detta? Fantastiskt! När jag gick på högstadiet, tror jag det var, så var jag med i a non-smoking generation genom skolan. Hade t o m på mig en av mina "Tobaksfri ungdom"-t-shirts när jag myste hemma igår :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback