Skydiving

Fritt fall i 200 km/h under nästan 1 minut. Och just det, från 4000 meters höjd från ett litet flygplan. Det var det jag och Erik gjorde igår och det var HELT FANTASTISKT!

Det var inte alls som man tänkt sig och denna hemska känsla man får av t.ex Fritt Fall på Grönan förekommer inte alls, utan det känns som att man flyger eller svävar. Det sjuka var att jag inte var rädd alls, inte ens innan hoppet och skrek inte heller. Kan ha något att göra med att jag legat sömnlös hela natten och lidit av dödsångest och var därmed alldeles för trött, haha!

När väl fallskärmen utlöstes kunde man njuta till fullo av den vackra utsikten och jag fick t.om styra helt själv en stund. Erik var rätt avundsjuk på detta, hehe. Detta ska garanterat göras igen och nästa sommar hoppar vi en gång till :-)

När vi kom hem kunde man fortfarande inte fatta vad man varit med om! Garanterat det häftigaste jag gjort i hela mitt liv.

Jag fick detta av min darling i födelsedagspresent (+ resan till Paris, det ni!) och beställdes på www.uppohoppa.nu och kostar 1900 kr per person för ett tandemhopp.


Vi hoppade i Tierp som ligger 1,5 timmes bilfärd från Stockholm.


Jag var klädd i min Onepiece vilket var perfekt då den har fleecetyg inuti. Så frös gjorde man inte!

Vädret var helt perfekt, inte ett moln på himlen och sol!



Vårt plan.


Jag hoppade tillsammans med Rikard som hoppat i 7 år och gjort 500 hopp bara i år. Kände mig riktigt trygg!


På väg upp till 4000 meter!


Halvvägs upp.


We f*cking did it!!!! :-D

Kommentarer
Postat av: Josephine

Grymt jobbat!

2011-10-24
URL: http://makeuponista.se
Postat av: Hanna i norrland.

Häftigt!! =)

2011-10-24
Postat av: Stephie

ojoj, häftigt. vet inte om jag hade vågat, haha

Postat av: Ida

Vad häftigt! Känner ett gäng som gått kurser för att ta licens :) Det borde ni (och jag med!) göra! :D

Postat av: Jenny

Fy fasen vad coolt! Det måste vara en härlig känsla efteråt!

Postat av: Carin

Wow, imponerad! ;) Darrar bara jag ser bilden inne i det lilla flygplanet! :)

Postat av: Anna

De är en dröm att få göra de där en dag=)

Postat av: One Piece

Grymt jobbat! Vetifan om jag hade pallat det där. Roligt att du hoppade i en one piece ha, bra PR ju!

2011-11-03
URL: http://www.sparkdrakt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback