Update på dieten

5 dagar har snart gått på min Dukan diet och det har ärligt talat varit ett rent helvete, inte fysiskt utan pyskiskt tack vare sockerabstinensen, men även koffeinabstinensen då jag inte druckit min stora kopp te varje kväll.

Att dessutom försöka komma på goda kombinationer för endast ägg, kött och fisk utan grönsaker eller någon sås har också varit svårt, och svårt att äta. MEN jag har lyckats bita ihop och klarat det! Favvorätten har varit äggröra tillsammans med ett helt paket (200 g) rökt, skivad kalkon. Och mätt blir man!

Dag 1-2 var värst. 3 var acceptabel, men 4 och tills nu har jag inget sockersug alls. Jag kan titta på chokladbollar, kakor, bullar m.m. och tänka: "det vore gott såklart, men nääää jag är faktiskt inte sugen!" En kvinna satt mittemot mig på t-banan och åt en brownie till frukost utan att jag ens brydde mig, DÅ är man botad :-)

Just nu drömmer jag istället om vecka 2 som börjar på måndag, då jag får äta hur mycket grönsaker och sallad jag vill. Jippie!

Status på viktnedgång just nu: -3,1 kg sen i måndags, så det funkar. Mitt mål är att gå ner 5-6 kg, men inte mer. Det är inte snyggt att vara för smal.

Den 28/11 börjar jag med träningen igen och en mer normal kost, då jag även unnar mig lite gottigott. Det är ju faktiskt jul snart! :-) Sålänge jag är duktig med träningen kommer jag inte att gå upp igen. Det vet jag sen förra året då jag tränade 4-5 pass i veckan. Då åt jag vad jag ville utan att gå upp ett gram.

Ytterligare en bra sak är att jag dricker så mycket vatten, säkert 2 liter om dagen vilket är bra då denna diet är vätskedrivande 1a veckan. Stor skillnad mot förr då jag drack max 1 glas + en kopp te på kvällen.

9 dagar kvar, nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Wiktoria

Så duktigt..!! Inne på dag två efter att jag läst att det funkar för dig men mår illa av alla ägg jag får i mig.. Tycker det är gott annars men nog blivit för mycket!!

Postat av: Ida

Roligt att det fungerar så bra! Och det där med sockersug känner jag igen, jättetungt de första dagarna, men tar man sig bara förbi dem (med illamående, trötthet och huvudvärk) så går det rätt bra! :)



Jag är också dålig på att dricka vatten, men brukar ha en flaska bredvid mig på jobbet, och vips så är den faktiskt slut utan att jag tänker på det :)

Postat av: Madelene

Har du lust och tid får du gärna ge några fler tips på hur du ätit å kombinerat din mat första veckan! =)



Ha en fin helg!

2011-11-18
Postat av: Annie

Duktig du är Kelly! Uppskattar även ärligheten i dina inlägg, att du liksom inte får det att låta fantastiskt. Följer detta med spänning och hejar på dig :-D

2011-11-18
Postat av: Modekatt

Grymt bra gjort! Blir också inspirerad att börja med den dieten tack vare dig!!!Kram

2011-11-18
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: Sandras Värld

ÅÅÅH jag blir taggad! Den vill jag pova! kram

Postat av: Anna

Jag blir också taggad att prova dieten, är som dig smal men borde bli av med 4-5 kg för att komma till min egna, ännu hälsosamma trivselvikt. Jag är en riktig gottegris, så det skulle inte skada med sockeravvänjning!

2011-11-18
Postat av: lena

Du är så fixerad vid kilona.. Det låter inte så hälsosamt när du skriver om detta ämne tyvärr.. Hoppas inga små 14-åriga tjejer sitter o läser din blogg just nu.

2011-11-18
Postat av: SAndra

Vad duktig du är, kämpa på !!

2011-11-18
Postat av: emma härnqvist

tänkte kickstarta jag med.. men känner också att det är svårt att komma på bra kombinationer. vet du om varmrökt lax är ett alternativ?

2011-11-19
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Jojo

Härligt att det fungerar! Jag har provat pulverdieter men fy dom är inge vidare även fast man går ner MASSOR.

-15 kg men nu har jag fått nog :p Ska prova dukan - med start NU!

Postat av: Kelly

lena: Jag skriver om detta för alla som är i samma sits som jag (väldigt många läsare har jag märkt) så att de vet hur denna diet funkar. Många som är nyfikna!

2011-11-19
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Kelly

emma härnqvist: varmrökt lax får man absolut äta :-)

2011-11-19
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Emelie

WOW! duktigt. :) måste läsa mer om dieten.

2011-11-19
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag försökte hitta en gilla knapp till detta inlägg, men hittade ej en, så nu fixar jag en gilla knapp själ!



GILLA GILLA GILLA!



Bra jobbat Kelly, jag blir med taggad!

2011-11-19
Postat av: Emma

Du är så himla duktig!! Jag är taggad och ska börja i morgon :D men jag undrar vart på kroppen som du märkt att du blivit smalare? :)

2011-11-20
Postat av: Emelinda

Låter väldigt spännande! Du har möjligtvis inte lust att ge några exempel på frukost/lunch/middagar? :)

2011-11-23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback