Våreld



Istället för att gå på ett event valde jag att stanna hemma igår och pimpa upp balkongen ytterligare med vita våreld-växter och murgröna. Sakta men säkert börjar balkongen aka "ballen" komma till liv. Härnäst ska vi köpa en liten gasolgrill som är tillåtet då vi bor i en takvåning. Så det kommer bli många grillade middagar framöver, mmmm mmmm! Trallen ska dessutom oljas in, då den ser rätt ledsen ut.

Ballen är inte direkt så shabby chic och lantlig som jag skulle önska, men är man sambo med någon som föredrar modern inredning måste man mötas halvvägs. Jag har ju faktiskt min rosbuske! :-)

Kommentarer
Postat av: Fia

Grymt härligt balkong. Mkt bra inspiration, i sommar får jag hus och en uteplats som ska smyckas :-)

2011-05-24
Postat av: Sofia

Visst heter balkong balle på stockholmska? ;) Mina skånska vänner härnere mobbar mig o säger att jag har fel!

2011-05-24
Postat av: Jessica K

Varje gång blir jag så sugen på balkong el uteplats, hoppas hitta drömlägenheten el huset snart. Bor också högst upp i takvåningen men vi har ingen balkong och det är trist som tusan ju.

Postat av: ERIKA

Så duktig du är:)

2011-05-24
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: jenny

kommer säkerligen bli fint på balkongen:)

Postat av: Viola Vamp

@Sofia: Balle är norrländska för balkong. Men jag har snott det från dem och lärt ut det till alla jag känner. :)

Postat av: Isabelle

I min familj har vi alltid sagt balle typ 20 år tillbaka! Även vår mamma och pappa :) Men sen är vi rätt udda med vår humor i vår familj, inget konstigt med det!

2011-05-24
Postat av: Jessica

Vad fint Ni fått det på balkongen!



Vart har Ni köpt balkong möblerna?

2011-05-24
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag vill också vårpiffa!

Postat av: sandra

var har du köpt blomlådorna?

2011-06-15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback