Strawberry crumble

Igår kväll hade vi några vänner över på Xbox KINECT-battle och vi dansade, hoppade och skuttade i flera timmar. Strax innan midnatt tyckte jag vi var förtjänta en paus och belöning så jag slängde ihop en smulpaj med färska jordgubbar och vaniljsås. Den blev gudomlig och framkallade många "mmmmm" :-)


125 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
2 liter färska jordgubbar
1 msk potatismjöl eller Maizena

Smör en ugnsäker form och lägg i jordgubbshalvor. Strö ca 2 msk socker över och även potatismjöl/Maizena så att pajen inte blir så rinnig. Blanda rumsvarmt smör, socker och mjöl till en smulig massa och strö över jordgubbarna. Grädda mitt i ugnen (225 grader) i 20 min. Serveras med vaniljsås eller vaniljglass.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad gott! Jag har en smulpaj med rabarber från eget land, mandelmassa och råsocker i ugnen as we speak, Till lilla mor! :)

Postat av: Slangar och ledningar

Är du i behov av en kylarslang eller rörkoppling? Hydroscand är idag marknadsledande inom slang och ledningskomponent-branschen i Skandinavien och erbjuder förutom exceptionell service och kunskap ett stort sortiment av produkter som inkluderar bland annat kulventiler, silikonslangar, snabbkopplingar, slangklämmor, hydraulslangar och slangkopplingar. Vi är ditt bästa alternativ - besök oss idag!

2011-09-02
URL: http://www.hydroscand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback