Epilera mera!

Jag har fått hem en lyxig förpackning med Brauns nya Silképil 7 Dual Epilator som kan användas i duschen/badet och har dessutom en Gilette Venus rakhyvel som tar bort de minsta fjunen som epilatorn envisas med att komma åt, samtidigt som den avlägsnar döda hudceller. Den har även en lampa som gör att man ser vartenda strå, eller ifall man får för sig att epilera i mörkret? :-p

Priset ligger på runt 1400-1900 kr beroende på butik. Hos Pixmania.com fann jag den billigaste.

Att epilera är ett riktigt bra sätt att få hårfria och lena ben. Man slipper allt kladd som vax innebär och dessutom är det sjukt mycket billigare i längden jämfört med att gå till salong.

Men jag ska vara ärlig. Första gången gör det riktigt ont (det är ju ändå 40 st små pincetter som rycker bort strårna från roten), och jag minns hur jag skrek och svor högt under en hel timme så smärtsamt det var. Men efter ett par veckor då man epilerar igen känns det knappt då hårstrårna är oerhört tunnare och färre och det som växer ut är inte stubb, utan mjuka fjun.

Ikväll blir det epilering och lena sommarben! Läs mer info om epilatorn här.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lyx - jag vill också

2011-05-11
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Emma

Vill verkligen testa den där jag med! Har hört som du säger att hårstråna blir färre och mjukare, super ju! Kanske får bli ett köp :-)

2011-05-11
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har också tänkt skaffa den! Är den värd pengarna? typ 2000 om man inte får den gratis? ;) haha

Postat av: Cecilia

Jag har en vanlig från braun och jag älskar den. Bäst under armarna faktiskt. Så skönt att ha det borta i flera veckor även om det för djävulskt ont de första tre-fyra gångerna man kör. Tack och lov blir det mindre och mindre hår samtidigt som man vänjer sig med smärtan.....

Postat av: Jessica

Hoppas man får se den klänningen på snart, det va ju superfin=)



Åh jag epilerar benen och under armarna hela tiden, fast nu har jag haft min ett tag och skulle vilja ha en som man kan ha i duschen=)



vart fick du den ifrån?;) puss

2011-05-12
URL: http://cravingforfashion.se
Postat av: Sara

detta ÄR verkligen det bästa sättet att ta bort hår med!

2011-05-21
Postat av: camilla

de är ju en rakhyvel med också blir det inte stubb av den? de är ju stubb man vill undvika och om epilatorn har en liten rakhyvel blir de inte stubb efter den?

2011-12-04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback