Matblogg?

Det märks extremt tydligt att jag har blivit sambo, då min blogg numera handlar mest om bakning och mat än om shopping och events. Men ni kan vara lugna, jag shoppar lika flitigt fortfarande och jag ska bättra på att visa upp fynden. Eventsen har jag dragit in på dock då tiden inte räcker till.

Men snart händer det lite roliga grejer som bröllop, fotografering med Jane, en "överaskning", sommarfest med jobbet och Modeflickans sommarmingel då jag kommer att modella klänningar. Så det blir inte bara att jag står i köket framöver ;-)

Men då mat ändå är på tal så har vi skaffat en tjusig Weber-gasolgrill på vår stora balkong hemma och det har grillats som aldrig förr. I dagarna gjorde jag en supergod fiskrätt i folie med torskfilé, bladspenat, paprika och räkor tillsammans med smörslungad färskpotatis och hemmagjord romsås. Min älskling känner sig lyckligt lottad!


Läste precis att Carolina Gynning och hennes kille köpt precis likadan grill (och dessutom skruvat bort "vingarna" på sidorna som vi) :-p



Kommentarer
Postat av: ERIKA

MUMMS så gott det ser ut!! Det här vill jag testa!

2011-06-15
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Minna

Hej! För min del får du gääärna skriva om mat o bakning! Love it!=)

2011-06-15
Postat av: jenny

gud vad gott det ser ut :) synd att min gubbe inte är hemma och lagar det åt mig, då jag är hopplöst förvirrad i köket :P

Postat av: Jenny

Matbloggning är BRA kolla bara på vad jag helst bloggar om! :)

Postat av: emelie

lax i foliepaket är en av mina favoriträtter att slänga på grillen - try it.

2011-06-15
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Weber är den bästa grillen som finns vi har haft den stl ni har men köpte den större nu vi är såååååå NÖJDA!!! Älskar den och lätt att ha med o göra!

2011-06-15
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det där låter verkligen jättegott!

Postat av: Denise - Personlig mode blogg

Men åh vad gott det där såg ut då!

2011-06-16
URL: http://danajs.spotlife.se
Postat av: Ida

Härligt med grill på balkongen! Snygg var den också..

2011-06-16
URL: http://festisandi.blogg.se/
Postat av: Josephine

Hej! Vilken fin grill! Ett litet tips ur säkerhetssynpunkt, ( ni kanske redan gör detta) är att flytta ut gasoltuben när ni grillar. Vi har råkat ut för att när gasoltuben stod för nära grillen blev den för varm och började helt plötsligt brinna så det blev en grill ner på gräsmattan(vi stod på altanen) och tappra försök med att stänga av gasolen. Blev lite svettigt där ett tag men allt gick bra förutom inköp av ny grill och gasoltub :) Hoppas ni får många fina grillkvällar på er fina balkong! Kramar

2011-06-16
Postat av: linnea

ursäkta om jag frågar nåt som du redan sagt tusen gånger, men vad jobbar du med? Eller är bloggen en heltidssyssla?

2011-06-16
Postat av: elvira

akta så du inte blir som han i solsidan! ;)

Postat av: Carl-Alfred

Smarrigt! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback