Ladurée

Det var en riktig berg-och-dalbana på vägen till mitt hemland med inställt flyg dit, 3 timmars väntan på flygplatsen, min resväska (som jag hade allt i) kom inte med planet, utan kom på kvällen dagen efter. Till råga på allt fick vi dessutom helt fel hotellrum också. Så humöret var inte på topp de första 1,5 dagarna kan man lugnt påstå. Men sedan blev resan riktigt lyckad och fint väder fick vi också.

Vi hann med Madame Tussauds, en sightseeing-tur runt hela staden på en dubbeldäckare, China Town, Harrod´s, Buckingham Palace, War Imperial Museum, shopping på Primark och en hel del ägg- och vattenkrassemackor :-)


Breakin´tha law på Ladurée i Harrod´s. Högst förbjudet att ta kort så jag fick smygfota så fort personalen (och en egen vakt!) vände ryggen till :-p



Vi frossade!


Och jag köpte med mig en tjusig ask macarongs.


Kokosnöt, Melon, Citron, Jordgubb & mynta, choklad och hallon.


Kommentarer
Postat av: Carl-Alfred

Härliga bilder, älskar London! :)

Postat av: Style Encounters

Style Encounters, ett nytt koncept baserat I London där läsare kan köpa saker som kanske inte går att få tag på I Sverige, kläder, smycken och inspiration. Just nu i uppstartningsfasen men mycket på gång! Exempel på vad som kommer finnas är billiga Levi’s shorts, populära halsband med patronhylsor och mycket mer!

Postat av: Emma

Vars har du köpt den fina spetskoftan? :-)

2011-07-02
Postat av: Kelly

Emma: Gina tricot :-)

2011-07-02
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: sandra

Åh jag älskar Ladurée, var där i Paris nu! Så himla mysigt! kram

Postat av: ERIKA

Underbart!! Skulle också vilja åka till London!!

2011-07-02
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/lordag-dagens-blogg.html#comment

2011-07-02
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej!

Om endast någon timma kommer att vinnaren på "Vinn en valfri Bubbleroom vara!!" avslöjas. Så vill du vara den lyckliga vinnaren måste du anmäla dig på www.submit.blogg.se ! Så vad väntar du på, tävla redan nu!

2011-07-02
URL: http://submit.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vad kostar det att fika där och att köpa en sådan där ask med macarons? :)

Postat av: Johanna

åh vad fint ni verkar ha haft det. gillar din stil kelly den är klassisk men ändå modern.

2011-07-02
Postat av: Kelly

Angelica: Vårt fika kostade 20 pund per skalle och min box med 6 st macarongs kostade 11 pund.

2011-07-02
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Modemix

Mermermer bilder och Londontips!!! Snälla? Ska dit snart så alla tips uppskattas :D Vet du varför man inte får fotografera förresten..?

2011-07-02
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag ÄLSKAR Prets ägg och vattenkrassemackor! När jag bodde i London hade jag en vän som jobbade på Pret och då och då när jag kom hem hängde en kasse med överblivna sådana mackor på min dörr (med andra godsaker som muffins och bakverk). Jag ÄLSKAR även Ladurée som jag åt mycket, mycket, mycket när jag bodde i Paris. Så matavundsjuk är det minsta man kan säga att jag är på dig nu! :)

Postat av: England!

Kan du inte berätta lite om ditt engelska påbro? Hur mycket engelsk är du? Varför bor du i Sverige mm?



Typ skriva ett inlägg ägnat åt det kanske :) Tror att många skulle vara intresserade!

2011-07-04
Postat av: Malin

2011-07-05
Postat av: Malin

Vilket fint linne!:) var kommer det ifrån?

2011-07-05
Postat av: sandra

Älskar linnet, vart har du hittat det? :) kram

Postat av: Emma

Hej Kelly!



Om en månad åker jag till London för andra gången... Så jag tänkte bara höra om du har supertips eftersom det är ditt hemland? =) Något man inte får missa?



Tack för en superbra "feel good-blogg"

2011-10-12
URL: http://candyho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback