Off with their heads!

I hela 2 veckor lyckades jag hålla mina rosor vid liv genom att byta vatten varje dag och snitta stjälkarna varde 3e dag. Dessutom har jag fått lära mig att inga blad ska finnas under vattenytan, så många bra tips har man fått av er läsare! En roso-man som jag borde jag veta bättre innan tycker man.

Nu är de utbytta mot mörkrosa rosor i vardagsrummet, men de vit/grön/rosa lever fortfarande då jag klippte av topparna och lade dem i ett fint glasfat med vatten. Blev en fin prydnad ovanför handfatet i badrummet istället och har varit fina sen helgen.


Kommentarer
Postat av: Mysdags

Härligt att dom lever ännu! Blommor livar verkligen upp ett hem <3

2011-08-16
URL: http://mysdags.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ett tips är också att aldrig röra rosbladen eller röra själv blomman för då blir det bruna fläckar o visset fortare :)

2011-08-16
Postat av: Sandra

Att ha snittblommor piggar upp vilket grått hem som helst. Underbart att kunna hitta nya sätt att ha dem på vartefter de dalar av !

Postat av: donnasandra

Mycket fint!!

2011-08-16
URL: http://www.donnasandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback