Kungligt gott


Sedan i höstas då jag skaffade min iphone 4 har den varit beroendeframkallande varje gång jag tar mig någonstans med kollektiv trafik. Man kollar mail, facebook, bloggar m.m. Men sedan 2 veckor tillbaka har jag börjat läsa böcker igen och det känns bra att ha kommit tillbaka till sin gamla rutin igen. Just nu läser jag den omtalade "Gustav XVI Gustaf. Den motvillige monarken" av Thomas Sjöberg. Har läst 1a halvan som handlar om hans uppväxt fram till tronen, och nu börjar det "roliga" med otrohet, kaffeflickor m.m.

Vår nya regel hemma om godsaker endast på lördagar höll sig bara i 1 vecka och vi har kommit fram till att vi är mycket gladare utan några regler (varför tortera sig själv?), så igår blev det min bok och några macarons från Bönor & Blad. Inte lika underbara som Ladurées, men får duga.

Jag har visserligen en rätt åtsittande och kort klänning som ska på imorgon, men känns ändå lite för sent att gräma sig över mina enstaka sommarkilon. I´ll have to work it anyway! Nästa vecka sätter jag iaf fart med träningen igen, längtar!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mums!

Postat av: Emelie

vi har också regler. men de lyder: InGET GOTT ALLS PÅ EN MÅNAD! :o lite saftigare regel kanske. men annars skulle jag rulla fram då vi båda är tårtälskare, kakälskare & smågodisälskare :)

2011-08-17
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Jackeliine

Är boken bra? Äh vem har inte sommarkilon?;) Det är väl vackrare med några extra kilon som visar att man njuter av livet än pinnsmala ben?!

Längtar dock också tillbaka till träningen, sån härlig känsla ju!:)

2011-08-17
URL: http://jackeliine.blogg.se/
Postat av: Finansiell rådgivning

Vill du förbättra eller ha hjälp med din ekonomi? Cerberues erbjuder finansiell rådgivning för både privatpersoner, företag och institutioner. Konsultationen är oberoende, akademiskt förankrad, heltäckande och omfattar bland annat kaptialförvaltning, försäkringsskydd och skatteplanering med utgången att kunden får en stabil och högre levnadsstandard. Statistik visar att nio av tio personliga konsultationer leder till förbättring av klientens finansiella position.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback