SD, nej tack!

Apropå SD´s inträde i riksdagen är man mållös. Ni som röstade på dem och läser min blogg kan lika gärna sluta läsa nu, jag vill inte ha något att göra med de som stöttar främlingsfientlighet. Visst, alla har rätt till en egen åsikt och det har även jag. Ha även i åtanke att jag själv är invandrare, rasism är inte ok helt enkelt.

Och ni som säger att ni absolut ej är rasister m.m. men har röstat på SD. Då är det bara sorgligt att ni inte har tagit reda på mer information innan och låtit er blivit vilseledda.

FY!


Kommentarer
Postat av: Angel

Huvudsaken är att du hade kul.

2010-09-20
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sagge

Heja Kelly! :]

2010-09-20
Postat av: Anonym

dom är ju inga rasister

2010-09-20
Postat av: Johanna

Håller med dig Kelly, skrev ett blogginlägg om rasisterna idag. Jag har inte mycket till övers när det gäller folk som på ett eller annat sätt stöttar SD.



2010-09-20
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Heja Kelly!

2010-09-20
Postat av: Paulina

Hahaha, asså herregud! Man behöver inte vara rasist för att man röstar på SD. Man behöver inte vara kommunist för att man röstar på Vänstern. Omg, dom har faktiskt jävligt vettiga punkter. Jag är inte emot utlänningar, men tycker man borde ta hand om dom man har här iställer för att bara ta in fler o fler och inte kunna ta hand om dom! Eftersom jävligt många av sveriges befolkning röstade på SD betyder det att det är något FEL på invandrarpolitiken. SLUTA BLUNDA FÖR PROBLEMEN! Jag är verkligen inte rasist men håller med mycket av det sd står för.



vi lever i ett demokratiskt land men det märks fan inte. var är yttrandefriheten? baraför man gillar SD är man idiot enligt jävligt många.

2010-09-20
Postat av: Anonym

hejdå då!

2010-09-20
Postat av: Linda

Jag är som vilken tjej som helst. Älskar rosa söta saker,har många vänner (inte bara svenska utan åxå utlänska), älskar skolan, shoppar mycket,´tar hand om min familj, läser massa bloggar osv.



Brukade gilla din blogg fram tills nu då du bestämde dig för att kalla mig rasist.



Jag är inte en rasist.



2010-09-20
Postat av: Åsa

Go Kelly!

2010-09-20
Postat av: Camilla

Hur många invandrarkompisar har du? Har aldrig läst i din blogg om annat än ytliga bloggare, brats och stekare. Jag har inte röstat på SD men din kommentar kändes rasistisk även den!!

2010-09-20
Postat av: carro

fast va?

Vi har yttrandefrihet här i Sverige? vi lever ju i ett fritt land.



Får du rösta på ett parti och ha dina åsikter, men inte andra?!



Storsint.

2010-09-20
Postat av: Lollo

känner inte heller för att läsa din blogg längre.

2010-09-20
Postat av: Ickerasist

Förstår inte att alla är så upprörda över SD....hahahaha mer sverigedemokrati åt Sverige!!!!

2010-09-20
Postat av: Frida

Fast det är nog inte många "rasister" som röstade på SD vad det verkar som.Dom flesta röstade i protest o.s.v. Sen så tycker jag det är fult att skriva att dom inte får läsa din blogg längre.Alla har väl rätt till sina åsikter,även om dom inte alltid är dom "bästa"?Och nej,jag röstade inte på SD,själv röstade jag på vänsterpartiet.

2010-09-20
Postat av: Camilla

Bye Bye....

2010-09-20
Postat av: Kelly

Ytliga bloggare, brats och stekare? Många underbara vänner har jag träffat via bloggen men just de få jag umgås med privat är långt ifrån ytliga och är från alla länder tänkbara. Att jag skriver om brats och stekare är också ett mysterium, vart är de?



Att jag skulle vara rasist själv? Är man rasist om man inte gillar de som stöttar Hitler heller då också? Jag (som så många andra, 20 000 demonstrerade på Sergels Torg idag t.ex mot rasismen och SD) är iaf emot detta parti och deras värderingar.



Och som sagt, jag är själv invandrare (vilket man enkelt kan lista ut på mitt namn) och därmed är detta en ännu känsligare sak för mig, alla är vi lika!

2010-09-21
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: maria

Gilla din blogg starkt tills nu...



Trodde verkligen inte du va en sån människa som drar alla över en kam.. så för att man stöttar SD är man rasist?..det är ju en ren kränkning!!

Okej då tycker jag verkligen att du ska läsa igen va SD egentligen har för åsikter..för det tycks du har missat..



Och det du skrev nu om att alla som stöttat SD kan sluta läsa din blogg.. det är verkligen att vara fientlig..



Jag är verkligen ingen rasist.. men är tydligen inte välkommen här..!! Din förlust

Postat av: Ida

Jag förstår mig inte på er som säger att SD inte är rasister. Läs vad Kent Ekeroth sa i Aftonbladet igår så står det ju svart på vitt att dom är rasister. Han säger bla att man inte kan vara svensk om man är muslim och att vi ska få dom att åka tillbaka till sina länder. Inte rasistiskt alls!

2010-09-21
Postat av: Anonym

Hej kelly, Nu gillar jag din blogg ännu mer =). Det är viktigt att visa att rasism inte är ok.

2010-09-21
Postat av: Wille

Jag står bakom dig till 100% Kelly!



Den människosyn och de grundläggande värderingar som SD står för hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.



Ni är några stycken som kommenterat på vad Kelly skriver. Ni påstår att SD inte är främlingsfientliga och att Kelly drar alla över en kam. Ni är alltså bra på att döma andra människor för deras politiska och känslomässiga engagemang. INGEN av er har däremot kunnat bevisa motsatsen. Ni skriver bara att Kelly har "missat" något. VAD?! Backa upp era åsikter med något vettigt istället för att säga att det är hennes förlust att ni slutar vara hennes läsare. Jag vet att Kelly är glad att bli av med er - alla som har våra gemensamma tankar om människors lika värde, fri- och rättigheter är evigt tacksamma att vi slipper ha något med er att göra.



Kort och gott: Good riddens!



Tack Kelly för att du håller fast vid din ståndpunkt och inte låter dessa odemokratiska spånhuvuden tysta din röst.



Älskar dig!



Kram



//Wille



http://finest.se/willesvarld

Postat av: M

Bra att du vågar stå upp för dina åsikter!

2010-09-21
Postat av: Lis

Go Kelly!

2010-09-21
Postat av: cicci

Jag vill inte heller att rasister och nazister som inte ser att alla människor har samma värde är med och styr mitt land. Ett land där även jag är invandrare.



Men däremot Kelly tog du ju massa bilder :D Vill se både fina kräfthattarna på diverse ställen och baguetten tex ;) Men de kanske lämpar sig bättre på mailen :D

2010-09-21
Postat av: Em

Jag röstade inte på SD, MEN att så många röstade på dem bevisar bara att det är något fel på invandrarpolitiken. Svårare än så är det inte. Man behöver inte vara rasist för att man delar vissa av deras åsikter. Är det snällt att ta in fler o fler trots att de som redan bor här inte kan få den hjälp de behöver?! Det är som att bjuda 20 pers på middag, men bara ha mat till 10, om det blir lättare att förstå för dig...

2010-09-21
Postat av: Jessica

2010-09-21
Postat av: E

Alla har rätt att tycka vad de vill, nu ser det ut som det gör. Att människor röstar på SD får du acceptera, vill de läsa din blogg så gör de det. Sanningen är ju att fler röstade på SD än på V. Många tycker som SD och det får de göra.

2010-09-21
Postat av: Jessica

Hej!



Håller helt o hållet med dig Kelly. Är oxå "invandrare", jag e född i England av en engelsk pappa o en svensk mamma o vi flyttade hit när jag var 6 år!

De som röstade på SD vet inte vad de står för egentligen...o de som säger att de inte är rasister fast de röstade på SD ja de finns inga ord...jag skäms!



Kram på dig Kelly som säger va du tycker trots att du får påhopp av folk som inte vet vad de säger!



2010-09-21
Postat av: SD

Jag hoppas SD kommer långt in i riksdagen och gör om sverige

2010-09-21
Postat av: Lina

Vad är det för fel på folk? Att rösta på ett främlingsfientligt parti det är ju bara helt sjukt. Har vi verkligen inte kommit längre än så? Och ni som inte fattat vad det är SD står för kanske ska ta och läsa på innan ni röstar på ett gäng rasister. Jag förstår att Kelly inte vill ha folk som er på bloggen.

2010-09-21
Postat av: Ellinor

Behöver man inte vara rasist om man röstar på SD? Vad är det för jävla idioti. Man har ett ansvar att ta reda på vad det är för parti man lägger sin röst på. Att lägga sin röst på ett parti som inte bara står för rasism utan också är emot abort, tycker kvinnan ska stå hemma vis spisen och likställer homosexualitet med pedofili kallar jag idioti och rasism!

2010-09-21
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: SD

SD är emot abort efter 12:e veckan om inga särskilda orsaker finns!SD vill ha strängare straff,att livstid skall vara livstid, och att dömda pedofiler ska hängas ut!är det dåligt??

2010-09-21
Postat av: Anonym

Tidningen Expo kartlägger att ca 50 SD-kandidater i valet är medlemmar i nazistorganisationer!!!!!

2010-09-21
Postat av: Kelly

Anonym: Jepp, och har man haft koll på nyheterna så har SD-partiet gett bidrag till ett flertal nazisitiska organisationer. Sorgligt att man inte tar reda på mer information om ett parti man tänker rösta på. Ni som absolut ej är rasister men som röstat på SD är tyvärr rätt grundlurade :-(

2010-09-21
URL: http://kbiddle.se
Postat av: Aura

Heja Kelly!

Strunta i alla idioter, de vet inte vad dem pratar om!

2010-09-21
Postat av: Aura

Alla som håller med kan gärna märka sin facebook bild här:



http://twibbon.com/cause/Vi-gillar-olika/facebook

2010-09-21
Postat av: Aura

Jag gillar olika. Märk eran Facebook bild här:



http://twibbon.com/cause/Vi-gillar-olika/facebook

2010-09-21
Postat av: Loony

Bra Kells! Visst, alla har rätt att rösta som de vill, och vi som motsätter oss att ha ett främlingfientligt parti i regering har också rätt att be dessa fara och flyga! Eller åtminstone se tillbaka på historien när ett land bestämmer sig för att det finns rätt och fel sorts människor.

Sorgligt. Att invandringspolitiken inte fungerat håller nog de flesta med om, men då gör vi den bättre istället, INTE tar in SD i regeringen! Suck!!

2010-09-21
URL: http://www.loony.se
Postat av: Wille

Försvann min kommentar? snyft

Postat av: Wille

Tydligen måste jag ha skrivit kontrollorden fel eller nåt.



Vill bara att du ska veta (och det gör du...) att jag står bakom mig till 100%!



Ni som röstat på SD och tror att de inte är ett främlingsfientligt parti är så naiva att jag blir mörkrädd. Hur har ni kunnat missa de grundvalar på vilka partiet är byggt?



Are you stupid or just a little slow?



Var glad att du slipper de läsare som står för dessa åsikter Kelly. Låt dem inte besudla din fina blogg med sina smutsiga ip-adresser. spyr i munnen



Puss



//Wille



http://finest.se/willesvarld

Postat av: Camilla

Låter väldigt naivt. Du smutskastar dina läsare, säger att inte alla längre är välkomna här, kallar folk grundlurade osv. Nu ångrar jag att jag inte röstade SD när jag får höra sådana här åsikter som dina. Nästa gång blir det SD för att ni ska INSE vilka invandringsproblem sverige har. Har du någonsin varit utanför stockholms innerstad? Åkt tunnelbana hem från krogen? Det finns anledningar till varför över 10% av skånes invånare röstade SD.

2010-09-21
Postat av: Wille

Oj, rasismen flödar. Camilla - du äcklar mig!

Postat av: maria

Kan du inte försvara dig själv?

Är man en storbloggare så måste man kunna ta atta andra tycker olika, utan att bli attackerad och uthängd av dina vänner.. Omg hur gamla är ni?

Pinsamt Kelly .. jag skulle då aldrig skicka mina vänner att göra smutsjobbet



Det visar ju bara att varken du eller din lilla vän Wille är nå bättre än Kissie eller de andra..

Postat av: Kelly

maria: Jag är 29 år och tillräckligt gammal för att ta reda på information om vad SD står för och just vilka människor som står bakom partiet.



Jag har ej skickat några vänner att göra ngt sk. "smutsjobb". Om de väljer att skriva till/om dig är det deras val.



Camilla: Jag har varit utanför Stockholms innerstad ett flertal gånger då jag faktiskt bor utanför innerstaden.

2010-09-21
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Anonym

För bara ett par år sedan så var de flesta som anordnade vit maktsmöten, demonstrationer och liknande antingen SD eller NSF anhängare. I dag finns det säkert många "vanliga" som har kollrats bort av SD och röstat därefter. Men ni borde ta reda på vad partiet har för historia och vad många som är engagerade i partiet egentligen sysslar med vid sidan om. Regelrätt nazism.



Jag håller med om dina åsikter Kelly.

2010-09-21
Postat av: Emma

Kelly har all rätt att uttrycka sin åsikt mot SD! Särskilt med tanke på att det är hennes blogg.

Naturligtvis får man rösta på vilket parti man vill! Det är superviktigt! Sedan kan jag inte förstå hur man kan rösta på ett parti så hemskt som SD bara för att man vill protestera. Ett parti som är främlingsfientligt tycker jag står för fasansfulla och äckliga åsikter som bara skulle förstöra för Sverige. Jag tror att om man vet var SD står för och om man då väljer att rösta på dem så är man rasist!

2010-09-21
Postat av: maria

Hej Kelly

Bra att du svara, nej jag trodde faktiskt inte heller på att du skulle ha gjort det, för så omogen har jag aldrig uppfattat att du skulle vara.



Men klart man blir fundersam eftersom jag inte va den enda som tyckte att du skrev lite fel.

Jag kan tycka såhär att är man storbloggare eller bloggar överhuvud taget, vill man inte då att folk ska reagera och inte bara sitta som nickedockor och hålla med om allt man skriver och tycker.

Är väl roligare att ha läsare som är olika och kommer med egna tankar och åsikter eller vill man att alla ska tycka som en själv.. nja för mig känns det lite att vara fientlig att liksom inte kunna ta att någon annan tycker annorlunda än en själv.



Jag hatar inte folk för att de rösta på SD, moderaterna osv utan alla har rätt till sin åsikt vi bor ju i sverige. Man kan tycka det är fel osv men att mobba ut och be folk gå för att tycker annorlunda det är enligt mig fientligt..



Gillat din blogg jätte mycket och tyckte och tycker du är en vettig tjej med fötterna på jorden ..förutom den kommentaren du skrev om folk som stödjer SD.

Ha det gött!!

Postat av: Wille

Maria: Ge dig och bete dig inte så omoget nu. Varför skulle Kelly ha bett mig att skriva ett inlägg om din idioti? Om det är någon som har makten att skriva så det syns så är det ju hon!



Hon väljer däremot att ta the high road, medan jag inte har nerver nog att hålla inne med min frustration över människors obildning och trångsynthet (i.e. DU!)



Sedan är det lustigt att du ondgör dig över att någon "hänger ut" dig med tanke på att det är exakt vad du gjorde mot Kelly. Men jag antar din begåvning vad gäller självreflektion, i likhet med din sammantagna stjärnglans, inte är så utvecklad den heller?

Postat av: Emma

Till Maria: Om det fanns ett parti som skulle ha samma åsikter mot dig och din familj, som SD har mot invandrare, skulle du tycka om de människor som röstade på dem? Skulle du vilja vara vän med dem? Skulle du vilja rösta på det partiet?

2010-09-21
Postat av: Sabina

haha,lägg ner willie!Snällt av dig att du gör denna blogg till en fjortisblogg med din löjliga inlägg, hoppas kelly blir nöjd och tacksam för att du förstör

2010-09-21
Postat av: Wille

Sabina = Maria



:)



Du kan ju bara för formens skull kolla ip-adressen Kell-bell?



http://finest.se/willesvarld

Postat av: Lina

ÄÄntligen en blogg som verkligen tar tag i frågan och vågar säga sina åsikter. SD har hemska, och galet äckliga åsikter och värderingar och det är inget som hör hemma i riksdagen!!!. Bra Kelly att du står på dig och även har grund i vad du säger!! Det är ju sorgligt att människor har röstat på sd och påstår sig 'inte' va rasister. Och det är väl isf ännu sorgligare att dem inte har tagit reda på vad SD står för! Nu gillar i alla fall jag din blogg ännu mer än någonsin!!!!

2010-09-21
Postat av: Kelly=ägd

BARA FÖR ATT MAN RÖSTAR PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA ÄR MAN INTE RASTIST!!! HUR FAN KAN DU SÄGA DET?? JO FÖR ATT DU HAR INGEN ANING OM VARFÖR MAN RÖSTAR PÅ SD. SD STÅR INTE BARA FÖR HEMSKA SAKER, UTAN FÖR MÅÅÅÅNGA TUSEN BRA SAKER. OCH DET KAN DU INTE NEKA TILL, DET FINNS EN ANLEDNING TILL VARFÖR SÅ MÅNGA RÖSTAR PÅ SD. ALLA PARTIER STÅR FÖR NÅGOT SOM NÅGON TYCKER ÄR HEMSKT. Tex MODERATERNA, DE VILL ATT DE FATTIGA SKA FÅ DET ÄNNU SÄMRE. SKA MAN KALLA DE SOM RÖSTAR PÅ MODERATERNA FÖR EGOISTISKA DÅ? FÖR DET KAN MAN JU GÖRA NÄR DU SÄGER ATT MAN KAN KALLA DE SOM RÖSTAR PÅ SD FÖR RASISTER. Hejdå

2010-09-21
Postat av: ewhwh

hahahah BRA MARIA!

2010-09-21
Postat av: Kelly

maria: Detta är citat från din senaste kommentar här: "nej jag trodde faktiskt inte heller på att du skulle ha gjort det, för så omogen har jag aldrig uppfattat att du skulle vara".



Du trodde inte jag skulle göra ngt sådant skriver du här? Ändå har du helt öppet skrivit i din egen blogg och skrivit att jag gjort just detta?



Har aldrig någonsin bett om eller tagit för givet att alla ska tycka lika som mig, har endast varit mig själv och kört min grej i denna blogg och är lika glad varje dag att den uppskattas som den gör.



MEN jag som så oerhört många andra i detta land har starka åsikter om de som accepterar SverigeDemokraterna och jag kan inte bara fortsätta blogga om rosor och bakning som att inget har hänt?



Det är likadant ifall jag skulle ha vänner som accepterar SD, dessa skulle jag välja att inte umgås med längre, så enkelt är det. Jag har ingenting gemensamt med någon som har eller stöttar skeva värderingar. Som väntat är alla mina vänner välinformerade om partiet.



Hade jag velat att alla skulle hålla med mig i alla lägen och lekt nickedockor så hade jag ju inte ens uttryckt mig alls om detta, men jag har en åsikt som jag ville framföra och det är nu gjort.



Återigen kan man inte jämföra detta med att jag portar alla som t.ex röstat på Moderaterna eller Miljöpartiet. Detta är just SverigeDemokraterna vi talar om, kom igen nu!

2010-09-21
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Jane

Jag blir verkligen mörkrädd över så många idiotiska kommentarer som det här inlägget har genererat. Det är nästan på vippen att man vill att vår demokratiska rösträtt ska tas bort när man inser vilka idioter som faktiskt får rösta. Skrämmande. Go Kells!! <3 <3 <3

Postat av: Jane

Ett intressant klipp från DN förresten, där man beskriver den generelle SD-väljaren (i samband med att man tar upp att SD sänker andelen kvinnliga riksdagsledamöter):

Den manliga övervikten i SD:s ledning motsvarar dock på många sätt partiets typiska väljare vilket är: en ung man, bosatt utanför storstad, lägre utbildningsnivå och oftare arbetslös än den genomsnittliga väljaren.

Postat av: Lina

BRa kelly! Det gör mig glad att veta att det fortfarande finns kvar människor med bra värderingar. Jag fick rösta för första gången och jag vet många som säger sig kunna rösta på sd, när man vet det och när man läser de andra kommentarerna så vill man ju nästan att rösträtten flyttas upp i åldern till 25. Då kanske människor ha fått bättre omdömme.. Vem vet.

2010-09-21
Postat av: maria

Kelly, nej jag trodde inte det innerst inne inte och ja jag skrev det på min blogg måste ju försvara mig när en av din närmsta vänner better sig som ett dagisbarn .. eller värre än så!!



Men som sagt alla tycker olika och jag tycker inte att folk är mindre värda för det..

Men tycker man det så får det stå för dig!..

Jag skulle aldrig välja bort mina vänner för att det tycker annorlunda...

Vad är man då för en vän?!



Men som sagt orkar inte tjabbla mer om detta...

Det enda jag ville säga var att jag tycker det är fel att man behandlar folk illa för att de inte tror och tycker det man själv tycker.

Det handlar ju om politik...!!



tycker man SD är hemska ska man nog tycka likadant om moderaterna som inte har en medkänsla i kroppen för de svaga och sjuka i samhället!!

Postat av: Ellinor

PS: Strängare straff hjälper varken samhället eller individen. Det är empiriskt bevisat!

2010-09-21
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Sagge

#1 - Ordet rasist är missvisande. En renodlad rasist bygger sin tankeställning om att människan delas in olika raser. Då är man inne på genetik och låt oss vara ärliga, det verkar som ingen härinne har koll på det. Invandrarfientlig är ett bättre ord.



#2 - Hur kan man INTE säga att SD är invandrarfientliga samt islamofobiska när Kent Ekeroth deklarerar följande: "Med morot och piska ska vi få muslimerna att lämna Sverige" samt "Om man tror på islam och följer islam fullt ut – då kan man inte vara svensk"



Mera citat från KE: "De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer, ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer.".



Hur tänker man här då? Jag som hela tiden trodde att SD tyckte det var ok med dom invandrare som sköter sig ska vara kvar vilket KE raserar totalt med dessa uttalande.



Vidare så finns det MASSOR av muslimer som aldrig begått brott, jobbar och betalar skatt; varför vill han skicka ut dessa? Vidare så måste det vara extra svettigt att vara en svenskt som har frivilligt konverterat till islam :) Ska dessa "ut" också?



Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7816166.ab



Visst jag håller med om att Sveriges invandringspolitik inte är den bästa men att komma och påstå att SD inte är invandringsfientligt är så urbota dumt så det räcker och blir över. Hade dom (SD) fått bestämma så hade det skett massdeportering av invandrare omedelbums.

2010-09-21
Postat av: Camilla (igen)

Tack Willie för din åsikt. Jag ska inte uttala mig om vad jag tycker om dig då det inte hör hemme på KELLYS blogg. I vilket fall Kelly, har alltid gillat din blogg och gör det fortfarande men respekterar att du inte vill ha mig här och därmed är det sista gången jag är här inne. Lycka till med anti-SDkampanjen, vi får se hur det går nästa val.

2010-09-21
Postat av: Elina

Det är otroligt hur löjlig hela den här bojkottgrejen är. Sverige är en DEMOKRATI, där får var och en tycka och rösta precis hur dem vill utan att bli dömda eller kallade för det ena och det andra. Lika lite som jag har rätt att kränka och förtala dem som röstat på Moderaterna trots att jag är Socialdemokrat och tycker hemsk illa om borgerlig politik, Lika liten och ingen rätt har du och många andra att nedvärdera dem som röstat på ett parti som vill tag i en icket fungerande invandringspolitik. Om oppositionen eller alliansen själva kommit med konkreta svar på hur dem här frågorna skulle behandlas så hade inte SD behövt röstas in.

2010-09-21
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: SaaraSaariioniitaa

jag fattar inte varför sd är så rasistiska

asså själva sveriges drottning är halv utländsk och kungen ochså. SD tänker bara på sig själva och folk som säger att man inte ska säga dumma saker för att man får tycka vad man vill men så är det inte om de tycker illa om oss så har vi rätt att vara arga



<3

Postat av: lovisa

ut med sd.

Postat av: ellie

Håller med dig :))

2010-09-21
URL: http://elliesss.blogg.se/
Postat av: frida

Nu är jag inte super insatt i politik. Detta är bara mina egna åsikter så skilj på det & politik. Jag själv tycker det finns en del "vettiga" saker i deras politik. Tex att Sverige inte tar in fler invandrare än dom klarar av. Tycker först och främst att det ska finnas jobb och bostad till dom som redan bor i Sverige. Tycker absolut inte att man ska kasta ut någon. Sen kan jag förtydliga att jag absolut inte är rasist. Verkligen inte. Har många vänner som inte är från Sverige ursprungligen och jag är själv inte helt svensk. ;) detta är bara min åsikt.

Postat av: Mariette

Bra där! Gillar när folk som når ut till många människor sätter ner foten!

2010-09-21
Postat av: maria

enligt flera undersökningar har man kommit fram till att SD är ett främlingfientligt parti.



nej du kanske inte ser dig som rasist, du som röstade på SD, men i mångas ögon är du det. då du stödjer ett sådant parti. du kanske inte är öppet rasist, många är smygrasister. alltså inte rasist i dina egna ögon.



sen är det dagisnivå när man skyller ett lands misslyckande på en folkgrupp.

se på en själv till att börja med! svensken är inte helt oskyldig!

Det har hänt en gång förrut, ni vet vad jag pratar om. Men då skyllde man på judar.



sen vad är en svensk? du är inte svensk om du har släktingar från ex finland, danmark etc

Vad är du då? Vilket land ska du leva i?

Jag undrar hur många som röstat på SD har gjort en bakgrundskoll. så de inte är släkt till en invandrare.

eller var det bara "ariska" som röstade?

2010-09-21
URL: http://memorybyme.blogg.se/
Postat av: Mellisaurus-[rex]

Kanske en av dina kompisar eller närstående har röstat på SD :O



Visst dem är främlingsfientliga, men är det smart att bekämpa hårt med hårt? Att inte döma och istället vara ödmjuk mot dem som tycker annorlunda är bättre än att isolera dem. Ju mer vi trycker på SD ju starkare blir dem.



Lite som hur Israel behandlar palestinierna. Tror inte du att det hade varit mindre terror om Israel istället hade slutat bestraffa palestinierna och istället försöka hjälpa dem, bli vänner :D



Nu är jag mest naiv, men RAAAAAWRS!

2010-09-21
URL: http://mellisaur.blogg.se/
Postat av: Kate

Go go go! :D

Postat av: Mikaela

Att säga att ALLA som röstar på SD är rasister, och att dom inte har någon koll på deras parti om dom inte är det är samma sak som att säga att du inte har någon koll på partiet för allt är INTE rasistiskt!

Postat av: Lowisa

Jag börjar med att säga att mina vänner som bland annat är från Serbien och Kroatien INTE är rasister, men det kanske var rätt logiskt? Ändå röstade dom på SD, och vet du? Dom är trötta på den verkligheten vi lever i. Likaså jag, jag är dock svensk och skulle därför kunna kallas för rasist, men det är jag inte, särskilt inte med tanke på att jag umgås med invandrare. Ska tilläggas också att både jag och mina vänner är så insatta som det går att bli, då vi är intresserade av partiet i övrigt. I min kommun gick det till och med att rösta på en invandrare till kommunfullmäktige, som då skulle sitta för SD. Jag tycker det säger rätt mycket. Det är bara att acceptera folket röster, för det är folkets åsikter och demokrati kallas det!

2010-09-21
Postat av: Julia

SD suger!



Guu,va söt blogg!:)

Kika gärna in på min och släng en kommentar!:)

Postat av: Tora

GO KELLY!

En av de 8 viktigaste punkter för SDs politik är att alla svenska medborgare med något utländskt ursprung skall utvisas om det begår ett brott. Är man svensk medborgare så är man lika svensk som jag är och hur kan man då skickas iväg? Ska de som har föräldrar från länder de aldrig varit i skickas dit? Dessa länder skulle inte ens ta emot dem. Om inte detta är rasistiskt så är alla ni som anonymt hackar på att Kelly står upp för sin åsikt och sitt ursprung helt körda!



Kelly is way to pretty to take notice in stupidity!



<3 Puss

2010-09-21
URL: http://ToraJD.com
Postat av: Anonym

snälla lilla människa. VÄX UPP!!

2010-09-21
Postat av: Sandra

När jag var 14 år blev jag gruppvåldtagen av ett gäng arabkillar som slog och sparkade mig i underlivet efter de var klara. Fråga mig igen varför jag och alla jag känner och de flesta svenskar i Södertälje är emot invandrare. Jag avskyr araber, det gör jag verkligen med all rätta. De har en vidrig kvinnosyn och är allmänt aggressiva och hätska. Kom tillbaka den dagen du blir våldtagen själv Kelly och tjattra om att man typ ska älska alla. Tror knappast folk bryr sig om engelsmän utan mer om de som begår brott osv=araber t ex.

2010-09-21
Postat av: Sandra

Under rättegången (ja de fick fast tre av dom) så hånlog äcklena mot mig och deras anhöriga (föräldrar och släkt) kallade mig hora. Som sagt HEJA SD. Och inte för att jag behöver förklara mig mer men jag var oskuld innan, så knappast en hora.

2010-09-21
Postat av: Anonym

vill bara säga till sandra, d e hur tråkigt som helst d du vart med om samt att jag förstår till viss del varför du har den synen du har. men jag själv är arab, min svenska flickvän blev våldtagen av 2st svenska killar för inte så längesedan. Att du drar alla över en kant tycker jag är fel. Ska jag hata alla svenska bara för det som jag och min flickvän har vart med om? majoriteten araber är inte våldtäkts män som du får det att framstå. Det handlar om vilken familj och vilken uppväxt man har fått, i min familj/släkt respekterar vi kvinnor, förmodligen mer än en random svensk kille gör.

2010-09-21
Postat av: Anonym

Det märks att det är många som har sovit på historielektionerna....väldigt skrämmande hur lätt man kan glömma vad som hände för bara ca 65 år sen.

Många påpekar här att SD har också många andra bra åsikter som inte är rasistiska....det hade Hitler också men bara för det kommer jag aldrig tycka att det är ok.

Glöm inte att av våra idiotiska val kan historien upprepa sig...har det hänt engång kan det hända igen...viktigt att vara väldigt försiktigt.

Och man kan inte jämföra moderater eller andra partierna som sitter i riksdagen med SD. då har man missat en hel del.

Jag får rysningar när jag läser många komentarer här.

2010-09-22
Postat av: Loony

Förlåt men jag är tvungen. Maria skriver: Det enda jag ville säga var att jag tycker det är fel att man behandlar folk illa för att de inte tror och tycker det man själv tycker.



Är inte det precis vad SD gör!?!?!?

2010-09-22
URL: http://www.loony.se
Postat av: m

oj oj oj..jag läste kellys inlägg och tänkte direkt att det kunde vara intressant att se kommentarena då hon så tydligt tog ställning, förstod att det skulle uppröra många. Och vilket liv det var här!



Jag tycker det är ohumanitärt att ha ett främlingsfientligt parti som i riksdagen och på sätt ge dom makt över Sverige. Jag förstår verkligen att mycket fördomar har växts mot "invandrare" såsom araber, iranier, och alla olika som segregeras i förorterna såsom Rosengård, Bergsjön och Rinkeby då det pga låga sociala förhållanden tyvärr resulterat i mycket stölder, rån etc. där ute. ( Jag jobbar på ett förs.bolag så jag har stenkoll på stöldstatistiken).



MEN! Vi får aldrig glömma, det går INTE att dra alla över en kam, och skylla allt på "invandrare". Vad är egentligen en invandrare idag? Engelska Kelly? Min bästis Jasmin som har en marockansk pappa och en svensk mamma och aldrig satt sin fot i marocko? Att stämpla alla människor som inte har urspung i Sverige som invandrare och sedan skylla allt på dom är att sopa alla problem under mattan.



Vad sägs om att istället ta tag i problemen som orsakar fördomarna och hotet mot folk i förorterna? Hindra unga killar innan de kommer in i kriminella gäng med hjälp av bra förebilder på fritidsgårdar och skolor, svenska utbildning som krav när man kommer till sverige så det blir lättare till integration och jobb os.v



Om alla hjälper alla så blir samhllet bättre=)

2010-09-22
Postat av: Anna

Jag tror det är du som behöver läsa på lite mer om vad SD står för. jag röstade inte på SD men deras invandrarpolitik är inte att slänga ut alla invandrare, dom står för att minska ANHÖRIGHETSINVANDRING om du vet vad det är ? Att ta in invandrare som är i nöd är dom inte emot samma gäller för dom invandrare som vill komma och arbeta, plugga osv. Som sagt var läs på lite mer om vad just SD står för.



Btw min pojkvän är invandrare från iran, jag är inte rasist.

2010-09-22
Postat av: Julia

Forsta gangen jag hamnat har pa din blogg Kelly (I like!) men kande mig tvungen att kommentera efter att ha last vissa kommentarer har...



Jag borjade skratta for mig sjalv nar jag laste en av kommentarerna ovan - 'SD star inte BARA for hemska saker'. Nej precis, inte BARA. Men de hemska sakerna ar ju det grundlaggande i SDs filosofi.



Det jag tycker ar mest upprorande ar just att anhangare pastar att SD/de sjalva inte ar rasister men samtidigt ar vissa folkgrupper/folk fran vissa lander mer okej an andra? 'Utomeuropeisk' invandring talar de mycket om - jaha, sa sa lange personen i fraga kommer fran ett land som ar vitt/europeiskt nog sa ar det okej, men rakar du komma fran Tunisien eller Somalia sa ar det helt plotsligt inte okej? Vad ar det for idiotiska argument?



Har i England hor vi precis samma skrammande retorik fran BNP. Lika klyftiga som SD ar de och deras argument haller ungefar lika bra. Jag blir sa trott pa personer som klagar pa invandrare som kommer och lever pa staten - och i nasta andetag klagar pa att de kommer och tar 'vara' jobb.



Socialbidrag ar inte lockande nog for att en person eller familj ska saga upp alla band med sitt eget land, sin familj, sina vanner och flytta till Sverige. Skarp er.



Kelly - du gor helt ratt nar du sager att folk med andra asikter lika garna kan sluta lasa. Det ar deras val men din blogg och dina asikter so they can take you or leave you.

Postat av: Anonym

Men herregud, hur kan ni skriva att ni röstat på SD och inte är rasister? Well, just NI kanske inte är det men SD är ju fan det? Läser ingen aftonbladet och vad Kent Ekeroth(?) sa för någon dag sen ang. islam? Han vill sakta men säkert slänga ut folk p.ga deras ursprung, dom beskyller dom flesta problemen på invandrare och muslimer. Gjorde inte hitler exakt likadant ? OH YES HE DID ! Vakna upp till verkligheten herregud



/15 år och vettigare än många med rynkor

2010-09-22
Postat av: Elin

Härligt Kelly!

2010-09-22
Postat av: dissy

Riktigt bra skrivet. Jag håller verkligen med dig. Jag var inne och läste på SDs hemsida och är inte detta rasistiskt och främlingsfientligt vad är det då?:



"Det offentliga stödet till invandrarföreningar och alla andra verksamheter som syftar till att befrämja främmande kulturer och identiteter i Sverige skall dras in. Lovdagar i anslutning till religiösa högtider skall endast omfatta traditionella svenska och kristna högtider"



De som röstat på SD borde nog läst igenom SD´s hemsida innan de röstat. Så jäkla ointelligent!



2010-09-22
URL: http://dissys.blogspot.com/
Postat av: Sara

även hitler blev demokratiskt vald en gång i tiden. förstår inte hur sd lyckats blåsa 6% av sveriges befolkning. pinsamt. hoppas folk tänkt om till 2014.

2010-09-23
Postat av: Jeanette

Men herregud hur kan man säga att SD inte är rasister?? Hitler var också folkvald..

2010-09-23
Postat av: Isabella

Grymt bra inlägg! jag älskar storbloggare som står på sig i rättvisans namn. Massa respekt och kärlek till dig!

Postat av: Karen

Detta med att Sverige är en demokrati och att alla partier har rätt till och tycka sitt börjar blir rätt gammalt nu.

Jag blir lika förbluffad varje gång jag ser en SD:ares kommentar och försvarsätt. Dom skyller enbart på att SD inte är ett parti med rasistiska åsikter och dom råkar nu bara vilja få ut så många utlänningar som möjligt för att ge svenskarna en möjlighet i Sverige. Och det är nästan som om detta är lösningen till allt enligt dom. Så länge alla talibaner skickas hem så kommer inga brott i Sverige ske och detta är lösningen till arbetslösheten här. Och samtidigt ska dom tycka att vi inte ska reagera alls och sitta och nicka och le medans vi ser att SD är nu i riksdagen.

Men hur skulle dom reagera om vi vänder på allt? Om ett parti skulle komma in i riksdagen som skulle vilja att fler invandrare, alla jobb skulle först och främst ges till alla med utlänsk bakgrund och att alla svenska dömda män skulle skickas iväg till en öde ö?

Skulle ni då bara sitta och titta på? Låt oss säga nej till SD om viså vill. Låt oss tycka att ni är rasister och låt oss kämpa för det vi hela tiden har velat undvika. Sluta sätt oss i fack och säg att vi alla är lika och att vi är anledninge till eran röst till SD.

Skäms på er!

2010-09-24
Postat av: sanna

Du är så jävla bra kelly!! ser nya fina sidor av dej hela tiden! du växer för varje dag!!! go girl!!! KRAAAM

2010-09-25
Postat av: Ewa

Heja Kelly, läste din blogg lite spontant innan. nu har du fått en trogen prenumerant. Väldigt bra av dig att sätta ner foten! Kram på dig!

2010-09-25
Postat av: Maartina

Jag bor i skåne, nära Landskrona.. det finns en anledning att jag röstade på sd. Flytta till landskrona, du kommer tröttna efter en vecka. Jag lovar dig.



Att jämföra sd med hitler får mig till att skratta. HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA

2010-09-26
Postat av: Sara

Hade NÅGOT PARTI av dåvarande riksdagen tagit tag ordentligt ang. invandringspolitiken hade jag mer än gärna röstat på dem! Men de är livrädda att ens ta tag i denna frågan för då är man rasist. Finns en anledning till varför SD har kommit in i riksdagen! Enligt migrationsverkets hemsida och deras siffror har det de senaste 29 åren kommit in 1 107 157 (alltså 1,1 miljoner) invandrare i Sverige. Detta blir i snitt 38 117 per år = 3 831 per månad = 104 per dag = 4 per timma. Är detta verkligen realistiskt? Över ½ är anhöriginvandring. Om någon har några synpunkter så hänvisar jag till migrationsverkets hemsida där det finns svart på vitt. Endast 365 523 av dessa har kommit hit enligt Genévekonventionen! Vi tar in så många så kallade flyktingar som absolut inte är demest behövande. Se till att hjälpa de som VERKLIGEN BEHÖVER HJÄLP FÖRST OCH FRÄMST! Och absolut inte att ge dem bidrag för att åka hem till sitt så kallade krigsdrabbade land varje år. Vet ett flertal familjer som får bidrag att åka hem till sitt hemland 2 månader varje sommar. Det går uppenbarligen bra att åka hem 2 månader om året men inte att vara där de resterande 10 månaderna ;) Läs den här artikeln också om ni orkar. (För de mesta orkar inte ni som är emot SD läsa viktig fakta, men snälla gör det denna gången) http://www.dn.se/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-om-invandrarna-1.627362!

Ska verkligen inte läsa din blogg för jag är tydligen rasist! Tack för mig!

2010-09-26
Postat av: Zarah Lorentzson

Det finns säkert många rasister som har gått med i SD, sant. Men alla är inte rasister. Har du verkligen läst igenom vad de står för? Jag är inte helsvensk och jag håller med SD i de flesta frågor. De har bra åsikter! & precis som alla andra partier har de vissa frågor som man inte helt håller med i..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback