Fimpa!

I have a confession to make. Sedan jag var 18 år har jag feströkt, mer eller mindre. Det är verkligen så pinsamt att jag inte insett bättre tidigare än så, men sedan mer än en månad tillbaka har jag slutat. För gott.

Då jag tränar så mycket som jag gör och bryr mig om min hälsa mer än förr så var det ett självklart och väldigt enkelt val att fimpa. Dessutom vill jag inte åldras i förtid, och rökning sätter verkligen sina spår utseendemässigt i längden. Jag kan glatt säga att det har gått mycket bra, och efter en festkväll numera är jag knappt bakis alls!

Tidgare idag bjöds jag in av A Non Smoking Generation som bjöd på fika och höll en session på Clarion Hotel för diverse bloggare. Vi fick ta del av chockartad statistik (som att t.ex varje dag i Sverige börjar 45 st ungdomar att röka) och det hölls även livliga diskussioner och gruppövningar. Vi fick även se utdrag från en mycket gripande och rörande film om tobaksodlare i Brasilien och Bangladesh där tack vare kartellen lever de på slavlön för sitt hårda arbete och familjerna (dä även barnen arbetar) blir kroniskt sjuka tack vare de extremt giftiga bekämpningsmedel som används.

Att röka är inte coolt helt enkelt. Det är otroligt lätt att leva i nuet, men till slut kommer man till insikt. Jag kan tyvärr inte inte vrida tillbaka åren, men huvudsaken är att jag tagit tag i detta fr.om nu. Och vet ni vad? Mitt val har även inspirerat andra rökare att sluta och jag hoppas kunna inspirera er också!



Seriöst, ser ni vad man inhalerar?


Ingen dålig fika, och då jag skulle iväg och träna direkt efteråt kunde jag äta med gott samvete. Fast nu ska jag ta en paus från såna här frestelser, har blivit lite mycket av den varan nu i helgen :-)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilket bra inlägg Kelly, hoppas du inspirerar fler att fimpa. Det är samma för mig, har "feströkt" sen jag var 14 år typ. Ibland kan jag vara helt utan superlänge, sen tar jag någon cigg då och då om jag är ute. Men egentligen är det ju så himla onödigt, om man inte ens är beroende, varför gör man det då?

Jag måste skärpa mig, tack för inspirationen!=)



Kram!

2010-11-22
URL: http://cravingforfashion.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vilket bra inlägg. Det är tur att jag inte röker längre. Det är hemskt hur mycket skit det är i cigaretterna.

Postat av: Jenny

I have a confession to make too.... Men jag har inte feströkt denna helg. Och bestämde mig förra helgen för att ge mig, jag med. För som du säger, det är ju jättedumt, speciellt när man tränar som vi.

Postat av: Maria

Usch, vad äcklad jag blev av att läsa vad som faktiskt finns i tobak..! Är det ok om jag lånar bilden och lägger i min blogg? Tar förstås bort det om du inte gillar att man lånar bilder..



Jag har bara tagit ett par bloss enstaka gånger i fyllan, annars har jag aldrig kännt behov av att verkligen prova röka, tack och lov :)

Postat av: Leja

Vad bra Kelly!

Hoppas att fler tar efter och fimpar för gott. Jag är nog en av de största motståndarna till rökning, haha. Har aldrig provat och tänker inte göra det heller. Jag tycker bara att det är så vidrigt och så lång ifrån coolt. Hoppas trenden vänder och att alla andra också förstår det :)



Och jo just det. Du frågade vad jag använde för kamera. Jag har en Canon Eos 350d som jag köpte för fem år sedan. Den funkar ju helt okej, mycket sitter ju i objektivet. Nu har det ju dock kommit många kameror som är bättre. Min är vad man kan kalla en systemkamera för amatörer, ingen proffskamera. Men eftersom jag gillar att fota vill jag skaffa mig en ny, när jag har råd :)



Men om du vill lära dig att fota med inställningar och utan automatik, tycker jag absolut att du ska skaffa dig en systemkamera!

2010-11-22
URL: http://lejas.se
Postat av: Pockethexan

Hi igen! Det var trevligt att träffas under det här "No Smoke" eventet jag är den där ryggskadade som låg i solstol o mor till han den där långe i rött som du har fångat på bild.



Jag tycker att vi kom fram med många bra tankar o ideér mot rökning som jag hoppas att speciellt de yngre bloggarna nu förstår att de är förebilder o att de påvekrar sina läsare med det de skriver o då kan de faktiskt skriva att de är emot rökning.



Nu lägger jag till mig som följare av din blogg så kan jag följa med i vad du skriver tills vi kanske ses vid ett kommande event!



Kramis från Pockethexan själv som tyckte det var trevligt att träffas!

<;D

Postat av: Drilona

vill du ha en gratis avancerad design e-maila [email protected]

2010-11-24
URL: http://drilonas.blogg.se/
Postat av: Blue Velvet

Hej! Läste att du lagt cigaretterna och fimpat! Jag är själv inne på min 6:e dag, och det går fin fint. Hur går det för dig?

2010-12-06
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback