KIS - Glanz

På mässans andra dag hos Glanz fick jag äran att testa en reparerande keratinbehandling, där håret verkligen läks inifrån och skadat hår som lätt går av blir starkt och elastiskt istället.

Jag som har extremt skadat hår från min blonda period fick stora ögon då jag gick förbi denna monter och såg skylten "Reparerar ditt hår på 20 minuter". Kan det verkligen vara sant?

Det tog iaf inte lång stund innan jag befann mig i massagestolen och genomförde behandlingen. Man började med att göra ett "sträcktest" på mina blöta, arma strån och de gick som väntat av direkt. -"Mmmm, keratin är vad du behöver" får jag höra och vips satte vi igång.



KIS Treatment Activator. Under behandligen används en kall nanosilverplatta med ultraljudsgeneratorer och infraröda sändare som maximerar keratinmolekylernas aktivitet och "läker" håret inifrån. Här kan ni se ett klipp på hur det utförs.

Efteråt gjordes "sträcktestet" igen och håret mitt gick inte av längre. Helt otroligt.


Ett helt lass med keratinfylld shampo, balsam, inpackning, glanskräm m.m. You name it - nu har jag verkligen allt jag behöver för håret och efter min keratinbehandling och en tvätt med produkterna känns håret redan betydligt starkare och friskare. Jag som kämpat så himla länge med mitt hår börjar äntligen få hoppet tillbaka.



Alla Glanz´s fönborstar har ett keramiskt hölje som fördelar värmen jämt på borsten och vågiga strån som ger bättre friktion samtidigt som de sliter mindre på håret.

Alla hårprodukter och borstar finns att köpa på Glanz´s webshop. Finns även hos Eleven.se.




Kommentarer
Postat av: josefine

Vad skönt att du börjar få ordning på håret, det gäller att hitta produkter som passar just en själv :)

Postat av: Emma

Men shit, det där vill jag också prova!

2010-03-23
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: MARY





NICE!



OD MOLLY CHLOE BALENCIAGA FÖR EN KRONA!



KOLLA IN:



http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=517240&listtype=0



XOXO

Postat av: elinjosefine

Åh det låter som en superbra behandlning! Du är ju inte direkt ensam men att ha skadat hår efter färgning.. hmm :)

Postat av: jenny

kan man göra den behandlingen på salong? alltså har dem en salong?

det skulle vara toppen för mitt hår också kan jag tänka mig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback