Brazilian Frizzout

I lördags gjorde jag den omtalade och hyllade keratinbehandlingen Brazilian Frizzout. Ni har säkert även hört talas om Blowout, dessa är olika MEN slutresultatet är exakt samma. Skillnaden är att Frizzout är ett amerikanskt patent, innehåller inte lika mycket kemikalier, tar mindre tid, är lite billigare och dessutom håller behandlingen längre.

Frizzout är helt enkelt "the new and improved version" av Blowout. Behandlingen tar ca 2 timmar och hos LindaVista där jag var kostar det 3000 kr + ca 600 kr för ett specialanpassat keratinshampo och balsam som man måste använda, annars går behandlingen ur. Dessa produkter är dock mycket dryga och håller länge de med.

Dyrt är det, men man får inte glömma att detta håller i 4-5 månader. För mig som i alla år varit less på mitt porösa, lockiga och frizziga fluff (speciellt när nedre halvan av håret numera är så slitet efter alla år som blondin) så var detta en gudagåva. Behandlingen funkar dessutom ännu bättre på skadat och slitet hår, så man kan lätt säga att jag var en bra kandidat.


Min söta och urtrevliga frisör Andrea påminde mig efteråt att vi borde tagit en före-bild, men jag kan säga så här att annars när mitt hår har blivit fönat torrt eller självtorkat så har det varit ett risigt, torrt och superlockigt barr,

På fotot ovan har mitt hår endast blivit torkat med hårfön efter frizzout-behandlingen, och Andrea kammade bara genom håret med händerna under tiden. Resultatet = silkeslent, starkt och rakt hår - ett resultat jag endast fick med ca 30 min styling med en borstfön innan (som dessutom sliter ytterligare på håret).

Detta resultat får jag även då det självtorkar, jag tvättade håret för första gången igår kväll med mina specialprodukter och på morgonen då jag vaknade var det lent, rakt och mjukt. Jag är fortfarande helt salig som ni kanske förstår :-)

Behandlingen - steg för steg.

1. Håret tvättas med ett special-shampo som förbereder håret.
2. Efter shamponeringen torkas håret till 90%, sedan delas håret in i sektioner och det penslas på en Frizzout-lösning, som omger varje hårstrå med ett skyddande proteinlager för att släta och platta till fjällskiktet.
3. Efter detta torkas håret igen, till 100% torrt denna gång.
4. När håret är torrt används en platttång för att ytterligare räta ut håret, samt att lösningen aktiveras av värmen.
5. Efter att hela håret plattats noggrannt sköljs håret med en efterbehandling som ger all glans, återfuktar och förseglar fjällskiktet.
6. Håret torkas åter igen
7. Du ser dig själv i spegeln med ett stort leende, och samtidigt chockad :-)


LindaVista på Grevturegatan, härlig lokal och supergo personal. Och nej - jag är inte sponsrad :-) Hit tänker jag aboslut gå igen för framtida behandlingar av hår och naglar.


Kommentarer
Postat av: s

hej!



3000? fick på min mejl idag att det kostar 999 ,ett erbjudande menmen!



Jag har typ jättetjockt hår och då menar jag tjockt nästan afrotjockt om du fattar vad jag menar trots att jag e vit heh ajja...samt är det lite bränt vid topparna vid vissa delar, krulligt,slitet,tjockt....passar det mig då eller borde man gå på en konsultation ??

2010-12-07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback