Misslyckat

Jag orkar inte. 2a gången jag skriver detta inlägg då när det försvann nyss.

Om ni undrar hur det gick med macaronbaket - the new and improved version - så gick det åt helvete. Trots att jag gjorde exakt som sist lyckades jag inte med smeten och det slutade med att jag hade smet över hela mig och köket. Till slut blev jag så förbannad att jag skrek högt och slängde smet+sprits i papperskorgen, haha! Det krävs mycket för att jag ska bli arg, men detta var droppen. Better luck next time.



Kommentarer
Postat av: Angel

Awww va tråkigt men love the shoes.

2010-08-14
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Jenny

ag tänkte just på att jag aldrig hade trott att man kunde lyckas med dem själv. Jag käkade alltid macaroons när jag bodde i Paris, men bor för tillfället i en liten håla i Sverige och kan inte få tag på Pierre Hermé, Ladurée eller Angelinas...Så jag tänkte att kanske baka...Och dina från födelsedagen tyckte jag såg hur fina som helst ut. Men då kanske jag ska skita i att baka i alla fall då! ;)

Postat av: Fredrica

Bakade också macarons idag, för första gången.

använde dina tips, vispa ägg på morgonen och låt vila på plåt och de blev långt över förväntan! lyckades även få till "foten", jätteförvånad blev jag, men ibland har man tur! Ge inte upp

2010-08-14
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

Gillar din blogg! :D

allt bra? :)

2010-08-15
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Fy tusan, jag blir sällan arg jag med men om bägaren rinner över blir jag väl en galen varulv! Kan dock inte förstå att duktiga du skulle misslyckas med dina fina bakverk ;-) Blir nog bra nästa gång, om du inte gett upp!

Goood natt!

2010-08-15
URL: http://amandafalk.se
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad tråkigt. Hoppas att det går bättre nästa gång.

Postat av: Indra

Hjälp, jag känner igen mig såå väl! Jag kämpar fortfarande för att lyckas med fina macarons. Men jag kollade på din bild från förra baket och jag tyckte dom var jättefina! Visst, lite sprickor men för 17, de här kakorna är ju skitsvåra att göra! Lycka till nästa gång du ger dig på det. Jag ska baka macrons i morgon så jag ska ställa fram äggen ikväll.

Må så gott!



Mvh//Indra

2010-08-24
URL: http://cherlindrea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback