Fröken Elsas virkblogg

Min mamma som tycker om att pyssla visade för ett tag sedan en blogg, vars virkerska är hennes största idol. Trots att jag inte virkar själv följer jag den sedan dess slaviskt, då man inte vill missa hennes senaste kreationer.

Mössen är bloggens stjärnor och de är så bedårande att jag finner inga ord. Alla möss har egna namn och alla bildspel (små mini-sagor) som tas på dem i div. miljöer är otroliga.

Jag sitter alltid med ett stort leende (samt hakan nere i golvet då hon är så duktig) varje gång jag går in på bloggen. Hennes senaste tillskott är bokmalen Birgitta Mus som föddes i en bokhylla, och har nyligen fått jobb i ett bibliotek!


Hungriga möss :-)






Möss på upptäcktsfärd!


Hon virkar även en massa annat fint som hon ibland har till salu i bloggshopen.
(Ni känner nog igen tårtan, då min mamma inspirerats att göra en likadan).

Alla bilder är lånade med tillåtelse av Fröken Elsa.

Kommentarer
Postat av: carolina

hihi, vilka sötnosar!

2009-10-20
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Vic

Haha gud vad söta!

Postat av: Ida´s kreativa

Jag följer många virkbloggar (eftersom jag virkar själv) och fröken elsas är också min favorit :) Din mamma hade virkat jätte söt saker. Har hon någon blogg? :)



Glada hälsningar/Ida

Postat av: Fröken Elsa

Tack för det jättefina inlägget! Jag är malligare än malligast! :D

Postat av: Nicki

åh så söta

2009-10-20
URL: http://niicki.blogg.se/
Postat av: Josefin

Tacktacktack för det mysiga bloggtipset, älskar alla små bloggar som sticker (hahaha, jag är så fyndig ;D, juste hon virkade ju...) ut på sina egna sätt, precis som din!



Fortsätt inspirera Kelly <3

2009-10-20
Postat av: Linn

Haha, lika söta som askungens möss!!



Men ärligt: virkning?

Postat av: carina i lingbo

ja men visst fröken elsas alla goa möss o hennes små berättelser är så roliga. Hon är en av favoritbloggarna

Postat av: Sandra

Å va sött. Talang har hon!

Postat av: Sanna

Haha jag gillar mössen i ostbågspåsen!

2009-10-21
URL: http://saannaas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilka härliga möss. Hon är jätteduktig.

Postat av: Catwalkqueen

Men gud vilka söta! =D

Postat av: Suz

Hej så mkt fint du har gjort!

Jag undrar om du kanske skulle vara intresserad av att göra ett jobb åt mig?

Jag skulle vilja beställa två st berlocker/smycken i cernitlera, det är ett ganska enkelt jobb men jag är själv inte ett dugg pysslig.

Om du är intresserad så sänd iväg ett mail!

/Suzan



[email protected]

Postat av: Lina

Åh så sött, älskar mössen :)

2009-10-25
URL: http://linabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback