Trying to save Bambi

Sov över hos mina föräldrar inatt som bor i Hammarbyhamnen, i husen bredvid Danvikstullsbron. Medan jag satt och avnjöt morgonsolen på deras balkong hörde jag min mamma som rastade Fox vissla högt, då hon sett ett rådjur plumsa i vattnet med ingen möjlighet att komma upp.

Jag ringde 112 direkt och de meddelade att brandkåren skulle komma med båt. En kvart senare (vad som kändes som en evighet) kom de, och med hjärtat i halsgropen såg jag fortfarande det stackars rådjurets huvud precis när båten närmade sig den. Men själva räddningen var tyvärr precis ur mitt sikte och sedan åkte de i lugn fart därifrån.

Nu vet vi inte alls hur det gick, kanske blev den räddad? Eller så dog den av chock när de plockade upp den? Den kanske blev rädd när båten närmade sig och gick under vattnet?

Det gör ont att inte veta, men vi ska ringa brandkåren senare idag för att höra efter vad som hände. Man har iaf gjort vad man kunnat.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh vad gulligt, vilken tur att din mamma såg när rådjuret trillade i o vad bra att du ringde 112. Ibland bli man ju paralyserad o inte vet vad man ska göra. Hoppas det gick bra för det lilla rådjuret :-). Trevlig helg!

2009-05-01
Postat av: Angel

Åh hoppas verkligen han blev räddad,eller hon.Sånt är hemskt att titta på.Uppdater gärna sen när ni vet

2009-05-01
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Tobias

läskigt det där! hoppas allt gick bra och känns inget dåligt samvete eller något, du gjorde allt en djurvän kunde göra!

Postat av: Caroline Erlin

Vilken tur att du ringe i alla fall. Hoppas att den klarade sig

Postat av: Alexandra

Du gjorde verkligen allt du kunde och hoppas verkligen det lilla rådjuret klarade sig!

2009-05-01
URL: http://shopaholicbloggen.se
Postat av: Jane

Usch.. Bra gjort sötis. Jag hoppas också att det gick bra. Men det tror jag faktistkt att det gjorde - det känns så. Kram

Postat av: grgerger

:::::::::::::::::::::::::::::::

Gör som jag för att gå ner i vikt.

Kombinera efedrin med träning för att få bästa resultatet.

Min personliga tränare föreslog det för mig och det har funkat jättebra.



Jag skaffade efedrin på http://apotek24.co.uk

De har andra bantningsprodukter så som Xenical, Acomplia och Reductil också



Beställ efedrin och andra bantningsprodukter på www.apotek24.co.uk



Beställ efedrin och andra bantningsprodukter på www.apotek24.co.uk



Beställ efedrin och andra bantningsprodukter på www.apotek24.co.uk



Beställ efedrin och andra bantningsprodukter på www.apotek24.co.uk



Beställ efedrin och andra bantningsprodukter på www.apotek24.co.uk

2009-05-01
URL: http://www.apotek24.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback