KappAhl

Nej, hörni. Det blir tyvärr ingen tävling för några KappAhl byxor tror jag. Det populäraste valet gällande en ev. tävling var att lotta ut ett par denimleggings, men efter att ha använt mina egna jag fick måste jag säga att jag är grymt besviken. De har töjt ut sig hur mycket som helst och dessutom har de börjat noppa redan, och då har jag endast använt dem 2 gånger!

Gällande deras jeans, så kunde jag inte hitta ett enda par som skulle kunna vara snygga på då alla hade hög midja och vid bootcut, inga stuprör fanns alls och boyfriendjeansen såg enorma ut. Jag hoppas KappAhl tar till sig denna konstruktiva kritik så att de kan förbättra sina modeller samt kvalitén på sina byxor. Om de nu vill rikta sig mot en yngre klientel så måste de uppdatera sig lite mer.

Ni är kanske många som vill att jag har tävlingen ändå, men grejen är ju den att jag tävlar endast ut saker jag tycker är superbra och det tänker jag fortsätta med.

Update: T.om personalen på Kappahl håller med mig! :-)

Kommentarer
Postat av: caisa

jag jobbar på kappahl...och jag håller med dig. finns inte ett enda par jag skulle ta på mig. grejen är att dessa två kommande veckor så MÅSTE vi ha kappahljeans eftersom vi ska ha nån slags jeanskampanj...en grej jag tycker är lite sjuk..visst visst bra att dom fattar att modebloggar är ett bra sätt att nå ut till yngre människor. jag tycker det är ett bra initiativ att ni ska få gratisjeans..en sjuk sak är..at vi som måste ha på oss dessa jeans under två veckor..får vi dom? nej nej...vi får köpa med 60% rabatt..men liksom ändå...40% för ett par jeans man inte ens gillar.... jag hoppas iaf också att kappahl tar åt sig av kritiken och fattar att dom är kassa på att få fram mode :)



2009-03-22
Postat av: carro

vila har så mycket bättre jeansleggins! rekomenderas starkt, :)

2009-03-22
URL: http://lothman.blogg.se/
Postat av: Angel

Bra där,att du står för dina tävlingar

2009-03-22
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker det är tråkigt när en sådan kedja inte kan följa med och förstå vad det är kunden är ute efter. Men jag tycker det är bra att du bara tävlar ut saker som du själv är nöjd med.



Ha det bra

Postat av: annawii

Vad tråkigt men bra att du är ärlig. Jag ska få presentkort där på 500 kr och då vet jag att jag inte ens behöver kolla åt jeansen.



kram

2009-03-22
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: Randy

Nej vad tråkigt, men det är bra att du är ärlig & säger som det är :)

2009-03-22
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Det höjer verkligen din trovärdighet att du är ärlig om produkterna! :)

2009-03-22
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med föregående talare :)

2009-03-22
Postat av: catya

Oj wow! nu fick du en guldstjärna av mig :)

underbart att du är ärlig och inte nappar på vad som helst bara för att få gratisgrejer

bra där kelly :)

2009-03-22
URL: http://catya.blogg.se/
Postat av: MiaShopping

Vad härligt att du vågar vara ärligt om vad du tycker och tänker. Super!

2009-03-22
URL: http://www.miashopping.com
Postat av: kappahltjejen



Hallå!



Jag jobbar med på KappAhl sen 2 år tillbaka. Är 24 & tycker inte heller att Kappahljeansen passar mig så bra.



Men måste få tillägga att KappAhls målgrupp riktar sig till äldre & inte yngre. Därav inte stuprör, låg midja mm. Äldre vill inte ha låga jeans, dom vill ha kläder som dom känner sig bekväma i.



Vi har fått in ett par andra jeansleggings som inte är trikå. Dom är supersnygga på dessutom. Och du som skriver att du jobbar på KappAhl... ta ut ett par såna då?

2009-03-22
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag är benägen att hålla med..alla jeans var förstora igår som jag provade och visst kul att det för en gångs skull är för stort..men tråkigt med noll passfom och ingen hänsyn till kortare benlängd eller nåt..för mycket stretch..tog dok med mig ett baggypar hem , ska försöka få till dessa och visa upp imorrn.

kram

2009-03-22
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jag jobbar också på KappAhl och är rädd att jag måste instämma i ett faktum. Passformen på de nya jeansen är inte bra. Iaf inte på mig som är en 32/34. Jag vet däremot 38 och uppåt som passat jättebra i jeansen. Men vi som jobbar har uttryckt våra åsikter så jag är helt säker på att dom kommer lyssna. Bäst för dom;)

2009-03-22
Postat av: Louise

Håller verkligen med bloggare innan som berömt dig för att du inte tävlar ut produkter du inte står för. Verkligen grymt bra gjort av dig!

Kram!

Postat av: caisa igen

nä kappahl har verkligen inget för oss smalisar :) jag vet att kappahl riktar sig till en äldre målgrupp men nu när dom försöker bli trendiga borde dom kanske ha fler alernativ?

jag gillar dock stuprören från våran barnavdelning LAB...sitter som smäcken :)

kappahl borde uppdatera sig lite överallt..liksom att det fortfarande inte finns längre baströjor och linnen...nej nej dom kör på samma gamla korta och breda.

2009-03-22
Postat av: KEYA

De har ju verkligen inte kläder för oss yngre, plus det är alltid tanter som jobbar där, sjukt trist. Stämplad tant-butik iaf :)

2009-03-23
URL: http://keyas.blogg.se/
Postat av: Mette



Ja men KappAhl är riktat till dom äldre. Alla andra butiker ( typ 50 stycken) är riktade till yngre. Så låt dom äldre få ha EN affär iaf!!!!!



Okej.... att det bara är tanter som jobbar på KappAhl stämmer inte, dom flesta butiker jag vet om så är vi runt 25-30. Men 30 kanske räknas som tant iof ;)



2009-03-23
Postat av: Anonym

Har ingen erfarenhet av KappAhls jeans men måste bara säga att gud vad sjukt det där med att ni måste köpa jeansen själva.. Jag jobbar också på en klädkedja där det är så att man ibland ska göra extra reklam för något plagg. Bla. har det varit klänningar, färgglada plagg osv. för att inspirera kunderna och då har vi fått dem för 50%. Ingen har dock varit tvungen att köpa utan det har varit ett eget val. Enda haken är att om man spanat ut en klänning tex som man vill ha för halva priset så måste man använda den ett par gånger i butik. Så att du kan liksom inte köpa en sommarklänning för halva priset och lägga på hyllan till sommaren utan du måste inspirera! Gånger då vi har varit tvungen att ha ett plagg så har vi fått det!

2009-03-23
Postat av: Emelinda

KappAhl är i mina ögon en affär för mamma så det är kanske inte så konstigt att det inte finns något som passar oss i den yngre generationen ;) Underkläder funkar dock att handla där, annars är det ont om godbitar i den affären.

2009-03-23
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag jobbar även på KappAhl och är två barnsmor på 33år.. hmm är jag en tant??? nej, det skulle nog inte mina medarbetare tycka, för jag är väldigt trendig av mig!!

Synd att det är många som har fördomar om vissa klädkjedor som ex KappAhl.

Men KappAhls målgrupp är kvinnan mellan 30år -50år, inte tonårstjejer, då finns Gina Tricot.

Och där är inte byxorna så mycket bättre än KappAhl!! Caisa byt jobb om du inte trivs, varför inte Lindex..=)

2009-03-23
Postat av: caisa

jag trivs superbra med alla jobbkompisar och allt..är inte det. men jag kanske inte är sån som är så patriotisk för klädkedjan jag jobbar på...jag har aldrign på mig kappahlkläder på fritiden. för jag gillar dom inte...det säger väl inte att jag inte trivs på jobbet?

2009-03-23
Postat av: till caisa



Du verkar inte speciellt stolt øver att jobba på KappAhl. Var god mejla mig på [email protected], jag vill tipsa dig om en sak. Mvh/ Camilla

2009-03-23
Postat av: V

Jag jobbar på kappahl, kommer in i diskussionen sent men det var aldrig ett MÅSTE att köpa jeansen ;)

2009-06-12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback