TRESemmé


Detta är vad jag gick på  igår.

Det nya hårvårdsmärket som kommer ta Norden med storm (och har redan lyckats i större del av världen redan) heter TRESemmé och är professionella hårvårdsprodukter som sedan 50 år tillbaka endast sålts i frisörsalonger och använts av frisörer.

Affärsidén är att ha professionella hårvårdsprodukter till låga priser och jag kan säga såhär redan efter att ha använt produkterna man fick igår. WOW!

Jag fick ett helt kit (som vägde 1 ton) för "skadat hår" med shampo, balsam (vardera flaska kommer att säljas i 900 ml flaskor för ca 89.90 kr/st!), inpackning, hårsprayer och en heat-defencespray, samt en platttång från Philips. Man fick även ett doftljus med samma ljuva doft som hårprodukterna.

Jag testade shampot och balsamet, samt heatsprayen innan jag fönade håret igår kväll och mitt hår har ärligt talat inte varit så lent och fint på mycket länge. Jag har testat många dyrare produkter innan, som t.ex. DISP och TIGI Dumb Blonde jag använt nyligen. Men inget av dessa har gjort mitt hår såhär lent *cross my heart*.

Hårvårdsprodukter ska inte behöva kosta en massa, och det är därför TRESemmé har lyckats växa enormt i världen på så kort tid - jag är iaf helt såld och jag kommer definitivt köpa dessa i framtiden. Kommer säljas i "vanliga" butiker som t.ex. Åhléns, H&M, ICA, Coop mfl. och jag älskar att balsamflaskan är lika stor som shampot. Den brukar alltid vara mindre, vilket är ett fenomen som jag och många andra tjejer aldrig förstått oss på! (Jag inkl. de jag känner använder nästan mer balsam än shampo nämligen).

Kommer att lanseras i början av augusti och jag är glad, då mitt hår blev så himla bra. Äntligen kanske jag kommer lyckas få till lite längd på håret nu, då det varit skadat så himla länge! :-)

Kommentarer
Postat av: Louise B

Tv-programmet Project Runway pratar väl jämt om det märket :) Det ska bli kul att testa något nytt!

2009-06-12
Postat av: Makeuponista

OJ vad billigt det var för ett så stort schampoo :)

Postat av: nattvinge

Låter värt att hålla ögonen öppna efter märket i Augusti alltså :-)

2009-06-12
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Angel

Spännande ska kanske testa d då

2009-06-12
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: josefine

Produkterna verkar ju jättebra, tror jag måste testa de faktiskt. Jag har alltid trott att balsamflaskan är mindre därför man värvar balsamet med inpackning men schampo tar man ju alltid så det vore väl logiskt om balsamet var lite mindre för det tar inte slut lika fort eftersom man inte använder det varje gång?

Postat av: Maja Frisör

Schampoflaskan är större än balsamflaskan för att man ALLTID ska tvätta igenom håret med schampo 2 ggr; den första schamponeringen tar bort spray och produkter medan omgång 2 rengör på djupet. Du känner också på löddret i håret att det känns annorlunda andra gången jmfrt med första.



Skeptisk mot produkter som säljs på COOP och ICA. Vad säger innehållsförteckningen?

2009-06-12
Postat av: Mickan

å gud vad spännande jag vill testa!

2009-06-12
URL: http://wensday.blogg.se/
Postat av: delinda

testade heat-defense imorse and I löööve =) vi får väl ses framöver. kraam

2009-06-12
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Anonym

jag blir alltid osäker när en bloggare tipsar om produkter den fått gratis, man vet liksom inte om du säger att de är bra bara för ert samarbete

eller om de VERKLIGEN är bra

2009-06-12
Postat av: Penny

Jag håller med om att det är så skumt att balsamflaskan är hälften så liten, det är ju balsamet man vill slösa med. :)

2009-06-12
Postat av: Rachel

det låter ju hur bra som helst!! =)

2009-06-12
URL: http://iamrachel.blogg.se/
Postat av: KELLY SVARAR:

Jag är alltid 100% ärlig i mina recensioner och denna ÄR hur bra som helst, iaf för mitt hår och jag är superglad. Om du läser inlägget så skriver jag att dessa är mycket bättre än andra produkter jag fått som t.ex. DISP och TIGI Dumb Blonde. De tyckte jag oxå var bra, men dessa är underbara!

2009-06-12
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Bella

Det var bra priser. Intressant det där med mindre balsamflaskor. Varför har de varit så för. Skönt med lite ändring på det :)

2009-06-12
URL: http://belimi.blogspot.com/
Postat av: Bella

Fundersam jag blev över Maja Frisör's inlägg : "att man ALLTID ska tvätta igenom håret med schampo 2 ggr". Har då aldrig hört det förut! Jag har hört att om håret är ruskigt smutsigt DÅ kan man schamponera det 2ggr. Annars räcker det gott och väl med 1 schamponering. När man tvättar håret tvättar du ju ändå bort det naturliga fetter och oljor du naturligt har i håret. Nä, det där "rådet" går jag inte på.

2009-06-12
URL: http://belimi.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Det är som Bella skriver!! Det förstår den naturliga oljan i hårbotten och gör håret torrt i längden att tvätta två ggr jämt. En gång räcker mer än väl om man masserar in det väl. Mvh Frisören

2009-06-12
Postat av: KELLY SVARAR:

Jag instämmer, att shamponera håret 2 ggr har jag aldrig hört talas om. Alla ggr man gått och fått håret tvättat av en frisör har de endast gjort det 1 gång, annars sliter man väl på håret?

2009-06-12
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: TREsemme är inte alls bra

Jag köpte en massa av deras produkter när jag var i USA och använde det under nån månads tid men jag HÅLLER INTE MED. Värmeskyddet skyddar inte alls bra mot plattång och liknande - kolla själv på ditt hår efter några användningar med den. Shampot och balsamet gör håret uttorkat! Har en massa kvar men har slängt de och gått till frisören och köpt riktigt bra produkter istället.



Men slå du på stora lovordstrumman och gör så massa ungdomar går ut och köper!

2009-06-12
Postat av: KELLY SVARAR:

Jag skriver att produkterna är bra för MITT hår. Allas hår är ändå olika. Jag skrev hur dåligt Aussie var för mitt hår, att det praktiskt taget förstörde mitt hår, medan en kompis till mig funkar det jättebra för. Jag lovordar dessa produkter, då de fungerar för mig. Tråkigt att de inte fungerade för dig!

2009-06-12
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Daniel

åååh vill ha!



Speciellt när jag ska på Date med en stockholmare ikväll å fixa frillan!!!

Postat av: Miss PUSSY

Åh, det låter ju härligt!! Jag skall hålla utkik :)



Dock är det faktiskt så att alla frisörer jag har gått hos (iofs går jag alltid till samma salong) alltid har schampotvättat mitt hår två gånger. Så det är nog olika för olika.

Postat av: Nanna

Du har en väldigt söt header!

Postat av: Jennie

Jag använder mig av balsammetoden och sätter inte sådana där miljöfarliga produkter i håret.



KraM!

2009-06-12
URL: http://raspberrie.se
Postat av: Zarah

Hejhej var gärna med i min veckansblogg tävling! :) http://zlundin.blogg.se/?tmp=12155606 Ha det bra och lycka till! :)

2009-06-12
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Äntligen! Jag köper alltid med mig literflaskor av shampot och balsamet, blåa serien, när jag är i England :)

2009-06-12
URL: http://messer.blogg.se/
Postat av: DenDarLinda - PIMPAD MOBIL

Hej Kelly!!



Jag har pimpat min mobil! Tänkte på dig faktiskt! Den är blommig och fin, fin! ;)



Pusss

Postat av: Jessica

Håller veeeerkligen med om det där med balsamflaskan!!! Spot on!

2009-06-12
Postat av: Christine

Hmm jag undrar också om innehållsförteckningen.

Ska bli spännande att kolla efter, älskar att testa nya märken.

Om detta inte funkar för dig så rekommenderar jag varmt Matrix Sleek Look eller Redkens soft-serie.

Finns billigt på lookfantastic.com och går inte att jämföra med ICA-skiten :).

Kram

2009-06-12
Postat av: mee

Jag blir så jävla irriterad, vilka sur muttor det finns ute i landet! Alltså seriöst. Alltid vara misstänksamma (jag blir alltid osäker när en bloggare tipsar om produkter den fått gratis, man vet liksom inte om du säger att de är bra bara för ert samarbete eller om de VERKLIGEN är bra -- Postat av anonmym) och dystra/bittra med ingen glädje och positivitet till livet och männsikor i kring (Men slå du på stora lovordstrumman och gör så massa ungdomar går ut och köper! -- Postat av Tresemme är inte alls bra).. Nu var det ju (endast) två och inte så farligt.. Dagligen stöter man på detta och jag blir så jävla less! Alla har mörka dagar, det är okej! Att visa respekt och ge andra människor glädje tycker jag är så, såå viktigt! Det innebär inte att man måste tycka samma hela tiden eller gå runt å flina hela dagen däremot innebär det att man inte är dryg mot någon! Man tror inte alltid det värsta om andra och går in med en negativ inställning på direkten!

2009-06-12
Postat av: Anonym

mee: men det är väl inte så konstigt att man är lite osäker på äktheten i stora bloggar, det är inte sällan bloggerskor rosar produkter eftersom de har fått dem just för att skriva om de i sin blogg

2009-06-12
Postat av: Annie

Anledningen till att balsamet hos frisörprodukter är mindre än schampoot är för att man ska schampoonera håret minst 2 ggr o sen använda balsam, så då går det åt mer schampoo :) Min frisör berättade detta!

Postat av: stina

jag har anv det där och håller med nån här ovanför att efter ett tag är det inte så bra längre och håret blir riktigt sprött o torrt! men denna blogg känns ju inte personlig längre då de senaste 9-10 inläggen har varit reklam för företag.. alla saker man får hem kan ju inte vara bra, snygga, underbara?

2009-06-13
Postat av: Mia

Kul! :)

2009-06-13
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: svar till mee

"bittra muttor"?



Ok vore lite mer enkelt att ta din kritik på allvar om du inte slängde skällsord runtomkring dig. Jag skrev så för att jag skrev min ÅSIKT. Och sist jag kollade var det inte förbjudet att uttrycka sin åsikt i Sverige? Kelly uttryckte sin i sitt bra uttryckta svar : Att hon endast sa sin åsikt och att det var synd att vi tyckte olika.



Men du ska skriva en sådan elak kommentar om att vi är " bittra muttor"??



Den dagen man inte får säga vad man tycker flyttar jag ifrån detta landet så kan du fortsätta kritisera alla som inte tycker som du.



/Tresemme är inte bra

2009-06-13
Postat av: johanna

Låter asbra, det är väl typ med i Project Runway :P



Ska definitivt testa när det kommer!

Postat av: Anonym

mee: och om du kollar så är nästan alla inlägg sponsrade

2009-06-13
Postat av: mee igen

Visst kan det vara så att bloggaren känner ett "måste" att rosa en produkt den fått gratis men man ser ju rätt fort om det är en äkta rosning eller ej. Är inlägget detaljerat och som i det här fallet säger hon tom. att det är bättre än andra produkter hon har provat. Då förstår man ju att det är på riktigt hon gillar dem!



Ojoj åter igen en sak som kan reta gallfeber på mig. Jag sa klart och tydligt i texten i förra kommentaren att var och en får tycka precis som dem vill och ändå ska du ta upp det! Allt du skrev tyckte jag var helt okej tills sista meningen som såklart också är okej men med en så jääävla tråkig attityd, meningen: Men slå du på stora lovordstrumman och gör så massa ungdomar går ut och köper! - Det lät enbart drygt och onödigt tycker jag och det låter inte alls som att du respektrade att ni hade olika åsikter. Kritisera alla som inte tycker som jag??? Hm ska du säga som inte verkar kunna ta att Kelly tycker annars om produkterna än du? Innan du fick hennes svar i alla fall..



Jag respekterar absolut andras åsikter så länge de förs fram på ett schysst sätt och åter igen det innebär inte att slicka rumpa eller att "tycka" precis samma. Det innebär att tala om precis vad man tycker men på ett trevligt sätt som inte sårar andra. Sånt respekterar jag massor ärliga men trevliga och genuint snälla människor!



Sen säger jag också i kommentaren att det inte var så farligt här men när man dagligen stöter på detta blir man så jävla less och ja jag kan hålla med om att bittra muttor var onödigt men jaa jag blir helt enkelt less på detta problem som inte bara märks över datan utan även i vardagen så mycket i sverige. En bitterhet gentemot andra människor. För att respekteras får man inte vara för mycket hit eller dit åt något håll utan man måste vara precis i mitten och knappt det räcker ens till!

2009-06-13
Postat av: Anonym

Mee: jag VET för faktum att ett par bloggerskor inte alls ens använder grejerna de får utan säljer dem sen på tradera, hur äkta är det då att gå på deras tips som de skriver i bloggen

2009-06-13
Postat av: mee

Okej, det var ju inte lika bra. Visste faktiskt inte att det var så.. Men bara därför behöver man ju inte dra alla över en kam!



Sen att man säljer något behöver ju inte bero på att det är dåligt. Ibland säljer/ger jag bort saker som jag gillar men som jag tycker har stått för länge för att jag har för mycket av samma t ex. Säg ett shampoo, får man flera stycken per år så hinner man väl inte använda allt. Det behöver inte betyda att det är dåligt. Att man väljer att sälja just det kan ju helt enkelt bara bero på att man har ett som är BÄTTRE.. Men dem skulle ju i stället kunna lotta ut det på bloggen eftersom dem redan fått det gratis och det är ju faktiskt tack vare bloggen så det var ju lite "dålig stil"

2009-06-14
Postat av: Erika

Åååh va spännande ska helt klart köpa produkterna när det kommer ut i butik:)

Postat av: Anonym

mee: tyvärr så var det inte så, jag hade själv ett samarbete med samma företag som sa att bloggerskan inte gillade riktigt produkterna men att hon ändå skulle tipsa om dem för en ersättning, alltså utöver de produkterna hon fått hem skickat

hur ärligt är det, att lura naiva läsare med reklan för produkter som man inte alls gillar?

2009-06-14
Postat av: TREsemme är inte alls bra

ska bara tillägga att alla motkommentarer mot mee inte var jag som skrev det första med den bittra avslutningen om lovordstrumman=) Jag har inte brytt mig om att svara då jag nu håller med om att min sista mening faktiskt lät bitter!



Bara så ni vet ( onödigt men ville skriva det)

2009-06-14
Postat av: SEX AND THE CITTY

Till alla anonyma: Jag fick också produkterna och ingen har sagt att jag måste skriva om dem. Många på plats var inte ens bloggare utan återförsäljare och media. Så lita på Kellys ord istället. Punkt och slut.

Postat av: Hannah

köpte det när jag var i sydafrika, det är verkligen superb!!

2009-06-30
Postat av: Katherine

Någon som vet ifall produkterna lanserats ännu? har faktiskt ej sett än här i Gbg och är verkligen behov av balsamet!

Köpte dessa produkter i Chile, gröna serien för krulligt hår =). Jag märker att dem är bra eftersom dem inte alls löddrar, har nämligen hört att, frissan sagt också, att om de löddrar för mycket är dt inte så bra produkt och dem här löddrar ju nästan inget alls, känns lite konstigt första gången kanske hehe. Men känns ganska bra efteråt ja!

2009-08-01
Postat av: Anna

Maja, frisör? Själv blir jag skeptiskt till ditt uttalande. De där är väl ett försäljningsargument ni har till att folk ska köpa schampon och balsam dyrt hos er i stället för att handla i en vanlig affär? Jag har faktiskt köpt schampon och balsam i en frisörsalong som jag betalat dyrt för, men som inte alls var bra för mitt hår. Håret kändes torrt och gick inte alls att kamma ur med en bredtandad kam efter duschen. :(

2009-08-12
Postat av: Sofia

Hej, vart köpte du dina TRESemmé hårvårdsprodukter?

2009-08-18
Postat av: Anna

Det där låter urbra ju! Själv måste jag använda typ en halv flaska balsam till mitt hår varje gång jag tvättar det, för att det är så trassligt. Måste testa detta!:)

Postat av: Anca

Hej!



Jag köpte dessa igår på Coop och jag är jättenöjd!

Håret känns rent och är jättelent!

2009-09-11
Postat av: Therese

låter ju hur bra som helst! synd bara att man blir tveksam, jag menar frisörschampoo till normalpriser? det känns ju liksom fööör bra... och så läser man någon kommentar här att håret blir torrt efter ett tag. men jag har också provat dumb blonde och disp, jag är ljushårig och har tunna, fina hårstrån som du också verkar ha, kanske det vore något för mig med?

2009-09-11
URL: http://ltherese.blogg.se/
Postat av: Adisa

intressant inlägg och kul att läsa allas kommentarer eftersom jag skriver om just dessa produkter nu till en skoluppgift. Så det har gett mig mycket tips =)



jättefin blogg också! =)

2009-09-17
Postat av: malin

det är silicon i dessa produkter, och det är INTE bra för håret. det känns jätte lent och rent men det är för att siliconet lägger sig runt hårstrået, och det slita sitter kvar under och blir ännu mer slitet. alla produkter med silicon i är dåliga. tex sunsilk, gliss, fructis.

2009-09-20
Postat av: Tiia

Bodde under flera ås tid i England & använde konstant TRESemmé då & är superglad att detta underbara märke äntligen kommer till Sverige (som jag saknat det)

Använt schampoo, balsam & heath defense spray i detta mräke & varit jättenöjd!

2009-09-23
Postat av: anonym

www.lush.se har riktigt bra hud- och hårprodukter som är nästan helt ekologiska. De görs på bl.a. avokado, olivolja, havssalt, sjögräs och massa andra naturliga ämnen. Här är ett tips på ett bra shampoo- BIG!

2009-10-05
Postat av: Anonym

Har köpt den utan att ens ha några som helst råd om vilket ja skulle köpa! Allra första värmeserumet ja köpt och fyfaaasen va bra de va! Har aldrig haft så här bra hår när ja plattat det. Älska det!

2009-10-06
Postat av: Sunkan

Gällande återförsäljare av TRESemmé. Tyvärr kommer det inte finnas hos Åhléns, frågade en anställd nu i veckan och de kommer inte ens att få in varorna.

2009-10-12
Postat av: Erika

hej kelly! jag fick en sådan här test från TRESemme hem och den var grymt bra. jag skulle vilja veta när och var den kommer ut, i vilka vanliga affärer. den är grymt bra så skulle vilja köpa den!! svara på min blogg, annnaerica.blogg.se ha det bra ! kram

2009-10-16
URL: http://annnaerica.blogg.se/
Postat av: Liv

Köpte TreSemmé igår och har hunnit använda det 1ggr, vart riktigt nöjd med resultatet faktiskt! får väll se hur håret mår när man använt det ett tag :)

2009-10-29
Postat av: josefine

Hej! :)

Funderar på att köpa en ny platttång och undrar om du tycker om den som du fick?

Funderar på att köpa den (:

2009-11-07
Postat av: Nez

Malin eller någon annan. Hur vet man att de innehåller silicon? Det står ju inte silicon i innehållsförteckningen. Jag har precis köpt tresemme och är supernöjd. Men jag vill INTE använda det om det innehåller silicon.

2009-11-13
Postat av: Han

det står inte silikon, men alla långa, krångliga ord som slutar på "con" eller "cone" är silikoner

2009-11-16
Postat av: Andréa

Jag köpte det här schampot idag och hoppas på att bli nöjd :)

Postat av: Sandra

vad kul, jag köpte nämligen deras schampo och balsam igår :)

Postat av: Beatrice

Har använt det en tid nu och mitt hår har blivit jättefint och lent. Dessutom blir det inte strävt när jag tvättar håret utan det blir lent på en gång vid kontakt med vatten. Efteråt är håret väldigt lätt kammat, jag har lockigt hår. Nu ska jag bara köpa värmeskyddet också som min kompis har o som jag testat, utmärkt resultat:)

2009-12-20
Postat av: Maria

Knappt jag vågar säga det men jag köpte det i 2 pack på ÖB för 69 kr, och jag är sjukt imponerad

Postat av: Sarixa

Du postade det här inlägget för över ett halvår sedan, och nu är jag nyfiken - har du fortsätt använda Tresemme? Är du fortfarande lika positiv? Nån som vet om Syoss är bättre eller sämre?

Väldigt tacksam för svar innan mitt nuvarande schampo tar slut! :)

Hälsn.

Sarixa

Postat av: Carolina

Håller med! Sitter och letar schampo och balsam och alltid är balsamförpackningen mindre, helt meningslöst, jag hinner använda två förpackningar balsam innan schampot är slut. Så dumt!

2011-06-01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback